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市場調査レポート
商品コード
1467675
宇宙打上げサービス市場レポート:ペイロード、打上げプラットフォーム、サービスタイプ、軌道、打上げロケット、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Space Launch Services Market Report by Payload, Launch Platform, Service Type, Orbit (Low Earth Orbit, Medium Earth Orbit, Geosynchronous Orbit, Polar Orbit), Launch Vehicle, End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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宇宙打上げサービス市場レポート:ペイロード、打上げプラットフォーム、サービスタイプ、軌道、打上げロケット、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の宇宙打上げサービス市場規模は2023年に146億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場が2032年までに413億米ドルに達し、2024~2032年の間に11.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
宇宙打上げ(リフトオフ)とは、ロケットやその他の乗り物(航空機や浮体船を含む)が地上から垂直に放出される作業の最も初期の部分を指します。このプロセスには、宇宙船を打ち上げるためのペイロードの発注、会話、積み重ね、組み立て、統合などの一連の作業が含まれ、これらの作業は、セットインモーションのコストを削減し、スムーズな打ち上げを促進するのに役立っています。このような特性から、宇宙打上げサービスは、銀河系探査を行うために、政府、宇宙機関、軍事機関によって広く展開されています。現在、これらのサービスは打ち上げ前と打ち上げ後に分類されています。
打ち上げ中の航空機や衛星の試験数が増加していることを理由に、商業、政府、軍事、防衛の各セグメントで宇宙打ち上げサービスが広く採用されていることが、現在市場の成長を促進している主要要因の1つです。これに伴い、様々な統合電子機器やハードウェアのサイズを縮小することで小型衛星の能力を向上させる電子システムの小型化の採用のような著しい技術進歩が、もう一つの成長誘発要因として作用しています。これはさらに、宇宙企業が分散データの収集や実験目的の小型化手法に採用している商用オフザシェルフ(COTS)手法の導入によっても裏付けられています。さらに、宇宙打上げサービス・プロバイダーが、より低い打上げコストで短期間での市場開拓を可能にするため、従来の衛星よりも小型衛星に傾斜していることも、市場成長を後押ししています。加えて、画像ベースのインテリジェンスや宇宙ベースの通信など、低軌道(LEO)ベースのサービスに対する需要の高まりも市場成長に寄与しています。これとは別に、商業用ペイロード設備の設計、維持、運用のための研究開発(R&D)活動への広範な投資が、市場に明るい展望を生み出しています。
The global space launch services market size reached US$ 14.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 41.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.9% during 2024-2032.
Space launch, or lift-off, refers to the earliest part of the operations, wherein the rocket or other vehicles, including airborne aircraft and floating ship, are vertically released from the ground. This process involves a series of activities, such as ordering, conversing, stacking, assembling, and integrating payload for launching spacecraft, which in turn, assist in decreasing the set-in motion cost and promoting a smooth launch. On account of these properties, space launch services are extensively deployed by the government, space organizations, and military agencies for performing galaxy explorations. At present, these services are categorized into pre-launch and post-launch.
The widespread adoption of space launch services across commercial, government and military and defense sectors on account of the increasing number of aircraft and satellite testing during launches is one of the prime factors currently driving the market growth. In line with this, significant technological advancements, such as the introduction of miniaturization in electronic systems for improving small satellites capabilities by reducing the size of various integrated electronics and hardware is acting as another growth-inducing factor. This is further supported by the implementation of the commercial-off-the-shelf (COTS) approach, which is employed by space companies in the miniaturization methodology for collecting distributed data and experimentation purposes. Moreover, the shifting inclination of space launch service providers toward smaller satellites over traditional satellites for enabling their development in a shorter time frame at lower launch costs is propelling the market growth. Additionally, the rising demand for low earth orbit (LEO)-based services, such as imagery-based intelligence and space-based communication, is also contributing to the market growth. Apart from this, the extensive investments in research and development (R&D) activities for designing, maintaining, and operating commercial payload facilities is creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global space launch services market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on payload, launch platform, service type, orbit, launch vehicle, and end user.
Satellite
Small Satellite (Less Than 1000 Kg)
Large Satellite (Above 1000 Kg)
Human Spacecraft
Cargo
Testing Probes
Stratollite
Land
Air
Sea
Pre-Launch
Post-Launch
Low Earth Orbit (LEO)
Medium Earth Orbit (MEO)
Geosynchronous Orbit
Polar Orbit
Small Launch Vehicle
Heavy Launch Vehicle
Government and Military
Commercial
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Antrix Corporation Limited, Arianespace SA, China Great Wall Industry Corporation (China Aerospace Science and Technology Corporation), Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Northrop Grumman Corporation, S7 Airlines, Safran S.A., Space Exploration Technologies Corp. and The Boeing Company.