市場調査レポート
商品コード
1467611
エンタープライズ人工知能市場レポート:コンポーネント、展開モード、技術、組織規模、業界別、地域別、2024~2032年Enterprise Artificial Intelligence Market Report by Component, Deployment Mode, Technology (Natural Language Processing, Machine Learning, Computer Vision, Speech Recognition, and Others), Organization Size, Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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エンタープライズ人工知能市場レポート:コンポーネント、展開モード、技術、組織規模、業界別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のエンタープライズ人工知能市場規模は2023年に228億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2024~2032年の間に34%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに3,415億米ドルに達すると予測しています。
エンタープライズ人工知能(AI)は、企業が高度な機械と認知能力を活用して、組織の知識、データ、情報を発見し提供できるようにする技術です。このソフトウェアは人間の脳を反映し、ロジックによる問題解決、意思決定、進化するシナリオへの対応、組織内の意思決定者とのコミュニケーションを行う。エンタープライズAIは、貴重な時間を節約し、ワークフローを強化し、ユーザーエクスペリエンスを向上させ、イノベーションサイクルの迅速化を可能にし、ヒューマンエラーの余地をなくし、全体的なコストを削減し、効率化を促進します。その結果、自動車、メディア・広告、医療、情報技術(IT)・通信、銀行・金融サービス・保険(BFSI)の各業界で幅広く活用されています。
最終用途産業のデジタル化の進展は、市場成長を促進する主要因の1つです。さらに、産業用ロボット、自動運転車、デジタル製造、モノのインターネット(IIOT)、エッジコンピューティング、拡大現実と仮想現実(AR/VR)などの新たな動向による製造部門の大幅な拡大が、市場成長を後押ししています。このようなソリューションは、製造プロセスをより機敏に、より柔軟に、よりパーソナライズされたものにするのに役立ちます。これとは別に、信頼性の高いクラウド・コンピューティング・インフラストラクチャの採用や、予防保全、顧客行動分析、不正行為やリスクの検出のための動的AIソリューションの改良が、市場の成長を大きく後押ししています。さらに、大量のデータを分析・解釈するための製品が複数の組織で広く採用されていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。これに加えて、膨大な量のゲノムデータを分析し、より正確な治療と医療事故の予防を確実にする能力により、医療業界におけるAIの需要の増加が、もう一つの成長促進要因として作用しています。これとは別に、ロボットやスマートバーチャルアシスタントの継続的な開発、可処分所得の増加、産業オートメーションを促進する様々な政府イニシアチブの実施などが、市場の成長を促進すると予測されています。
The global enterprise artificial intelligence market size reached US$ 22.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 341.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 34% during 2024-2032.
Enterprise artificial intelligence (AI) is a technology that allows businesses to leverage advanced machine and cognitive capabilities to discover and deliver organizational knowledge, data, and information. The software mirrors the human brain to solve problems through logic, make decisions, respond to evolving scenarios, and communicate with decision-makers in an organization. Enterprise AI saves valuable time, enhances workflow, improves user experience, enables faster innovation cycles, eliminates room for human error, reduces overall costs, and promotes efficiency. As a result, it finds extensive applications across the automotive, media and advertising, healthcare, information technology (IT), telecommunications, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.
The increasing digitization of end-use industries is one of the key factors driving the market growth. Additionally, the significant expansion in the manufacturing sector due to emerging trends such as industrial robots, self-driving vehicles, digital manufacturing, Industrial Internet of Things (IIOT), edge computing, and augmented and virtual reality (AR/VR), is favoring the market growth. Such solutions assist in making manufacturing processes more agile, flexible, and personalized. Apart from this, the introduction of reliable cloud computing infrastructures and improvements in dynamic AI solutions for preventive maintenance, customer behavior analysis, and detection of fraud and risks are providing a considerable boost to the market growth. Furthermore, the widespread product adoption among several organizations for analyzing and interpreting large amounts of data is positively influencing the market growth. Besides this, the increasing demand for AI in the healthcare industry, owing to its ability to analyze vast amounts of genomic data and ensure more accurate treatment and prevention of medical mishaps, is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, ongoing developments in robots and smart virtual assistants, rising disposable incomes, and implementation of various government initiatives promoting industrial automation, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global enterprise artificial intelligence market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, technology, organization size and industry vertical.
Solution
Services
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Others
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