市場調査レポート
商品コード
1451687
クラウドエンタープライズアプリケーションソフトウェア市場レポート:ソリューション別、業界別、地域別、2024-2032Cloud Enterprise Application Software Market Report by Solution, Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
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クラウドエンタープライズアプリケーションソフトウェア市場レポート:ソリューション別、業界別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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クラウドエンタープライズアプリケーションソフトウェアの世界市場規模は、2023年に1,542億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて11.61%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに4,266億米ドルに達すると予測しています。
クラウドエンタープライズアプリケーションソフトウェア(EAS)とは、企業が生産性と効率を高めてさまざまな業務を遂行するために統合する高度なビジネス・ソリューションのことです。これには、企業資源計画(ERP)、サプライチェーン管理(SCP)、営業支援(SFA)、顧客関係管理(CRM)、ビジネスインテリジェンス(BI)、Web会議ソリューションが含まれます。これらのアプリケーションは、企業の資産を管理し、コンタクトセンターの運営管理(CCOM)を支援し、顧客との関係を強化し、在庫を追跡し、将来の製品需要を予測します。これとは別に、クラウドEASは業務手順の自動化や、報告されたデータやビジュアルの解釈を支援します。その結果、このソリューションはさまざまなエンドユーザーによって使用され、ビジネスの矛盾を緩和し、コミュニケーションを図り、コンテンツを管理し、全体的なワークフローを最適化します。
クラウド・ベース・コンピューティングに対する需要の高まりと、顧客中心アプローチへのユーザーの傾向の変化が、中小企業(SME)全体でのクラウドEASの広範な採用を促進しています。この背景には、急速な産業化、インターネットの普及、ビジネス管理ソリューションの強化に対する組織のニーズの高まりがあります。これに伴い、情報技術(IT)インフラ・コストの削減やドキュメントの同期、更新、保存に役立つSaaS(Software as a Service)クラウド・コンピューティング・サービス・モデルの広範な採用が、もう一つの成長促進要因として作用しています。さらに、複雑なクラウドベースのアプリケーションを実行し、既存のセキュリティ準拠を最適化するために、ビッグデータ分析、セキュリティ・インターフェース、ソーシャルメディア・アプリケーション、モバイルアプリ開発プラットフォームが大規模に統合されていることも、市場の成長を促しています。さらに、BYOD(Bring-your-own-device)やWFH(Work-from-Home)モデルの導入、特にCOVID-19の流行が、資産管理のためのハイブリッド・クラウド・コンピューティング・エンタープライズ・アプリケーションのニーズをさらに補足しています。これとは別に、追加機能を備えた製品バリエーションを発売するための主要企業間の戦略的提携が、市場に明るい見通しを生み出しています。
The global cloud enterprise application software market size reached US$ 154.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 426.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.61% during 2024-2032.
Cloud enterprise application software (EAS) refers to advanced business solutions that organizations integrate to perform various operations with enhanced productivity and efficiency. It involves enterprise resource planning (ERP), supply chain management (SCP), sales force automation (SFA), customer relationship management (CRM), business intelligence (BI), and web conferencing solutions. These applications manage enterprise assets, help with contact center operations management (CCOM), enhance customer relations, track inventory, and predict future product demand. Apart from this, cloud EAS aids in automating business procedures and interpreting reported data and visuals. Consequently, the solution is used by various end-users to mitigate business inconsistencies, communicate, manage content, and optimize the overall workflow.
The increasing demand for cloud-based computing and the shifting user inclination toward a customer-centric approach have facilitated the widespread adoption of cloud EAS across small and medium-sized enterprises (SMEs). This can be further attributed to rapid industrialization, escalating internet penetration, and the growing organizational need for enhanced business management solutions. In line with this, the extensive adoption of software as a service (SaaS) cloud computing service model that helps reduce information technology (IT) infrastructural costs and synchronizes, updates, and stores documents, is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the large-scale integration of big data analytics, security interface, social media applications, and mobile app development platforms to perform complex cloud-based applications and optimize existing security compliances are impelling the market growth. Moreover, the implementation of bring-your-own-device (BYOD) and work-from-home (WFH) models, especially during the COVID-19 pandemic, has further supplemented the need for hybrid cloud computing enterprise applications for asset management. Apart from this, strategic collaborations amongst key players to launch product variants with additional features are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global cloud enterprise application software market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on solution and industry vertical.
Customer Relationship Management (CRM)
Enterprise Resource Planning (ERP)
Supply Chain Management (SCM)
Web Conferencing
Business Intelligence (BI)
Business Process Management (BPM)
Content Management System (CMS)
Enterprise Asset Management (EAM)
Others
Manufacturing and Services
Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
Healthcare
Retail
Government
Oil and Gas
Telecom
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accruent LLC (Fortive Corporation), Epicor Software Corporation, Hewlett Packard Enterprise Development LP, IFS AB, Infor Inc. (Koch Industries Inc.), International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, QAC Inc., Salesforce Inc. and SAP SE.