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市場調査レポート
商品コード
1451655
アグリツーリズム市場レポート:観光客タイプ、アクティビティ、予約チャネル、販売チャネル、地域別、2024-2032Agritourism Market Report by Tourist Type, Activity, Booking Channel, Sales Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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アグリツーリズム市場レポート:観光客タイプ、アクティビティ、予約チャネル、販売チャネル、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアグリツーリズム市場規模は2023年に656億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は11.45%を示し、2032年には1,766億米ドルに達すると予測しています。
アグリツーリズムは、農業生産・加工活動と観光を融合させた商業事業であり、観光客の娯楽とレクリエーションを目的としています。農家にとっては副収入を得る機会となり、消費者に直接販売する手段にもなります。また、地域社会にとっては、地元の税収を増やす可能性もあります。このほかにも、農地の保護や州の事業開発にも役立っています。現在、アグリツーリズムは、農村経済を活性化させ、農業について一般大衆を教育し、地域住民に雇用機会を提供するという理由から、世界中で絶大な支持を得ています。
現在、農家は競争上の優位性を獲得し、農場と農業ライフスタイルの独自性を活用するため、アグリツーリズムを採用する傾向が強まっています。これは、農村開発への注目の高まりと相まって、市場の成長を後押しする主な要因の一つとなっています。さらに、アグリツーリズムは、釣り、収穫祭、乗馬、野生動物の写真撮影、野外農場滞在、ワゴンやそりへの乗車、羊の毛刈り、農場の作物を使った料理教室、ガイド付き動物ツアー、歴史再現など、さまざまな農場での活動を提供しています。これに加えて、結婚式、集会、プライベート・パーティーなどのイベントでの農場の利用もかなり増えています。これは、世界各国でアグリツーリズム活動への参入が増加していることと相まって、市場の成長を促進しています。これとは別に、農村のライフスタイルに魅了された観光客は、農場を訪れながら本物の農産物やサービスを購入しています。これは、ピック・ユア・オウン・フルーツ活動の牽引力の高まりとともに、今後数年間の市場に明るい展望をもたらすと予測されます。
The global agritourism market size reached US$ 65.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 176.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.45% during 2024-2032.
Agritourism is a commercial enterprise amalgamating agricultural production and processing activities with tourism for the purpose of entertaining and recreation of the tourists. It offers farmers an opportunity to generate additional income and an avenue for direct marketing to consumers. It also provides communities with the potential to increase their local tax bases. Besides this, it helps preserve agricultural lands and allows states to develop business enterprises. At present, agritourism is gaining immense traction across the globe on account of its ability to revitalize rural economies, educate the public about agriculture, and provide employment opportunities to local residents.
Nowadays, farmers are increasingly adopting agritourism to gain a competitive advantage and capitalize on the uniqueness of their farm and farming lifestyle. This, coupled with the rising focus on rural development, represents one of the key factors propelling the growth of the market. In addition, agritourism offers different farm activities, such as fishing, harvest festivals, horseback riding, wildlife photography, outdoor farm stays, wagon or sleigh rides, sheep shearing, cooking classes using crops from the farm, guided animal tours, and historical re-enactments. Besides this, there is a considerable increase in the use of farms for events, such as weddings, gatherings, and private parties. This, in confluence with the rising participation in agritourism activities in numerous countries around the world, is facilitating the growth of the market. Apart from this, tourists fascinated by the rural lifestyle are purchasing authentic farm products and services while visiting the farms. This, along with the rising traction of pick-your-own fruits activity, is projected to create a positive outlook for the market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global agritourism market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on tourist type, activity, booking channel and sales channel.
Domestic
International
On-farm Sales
Outdoor Recreation
Agritainment
Educational Tourism
Accommodations
Others
Online
Offline
Travel Agents
Direct
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Agrilys Voyages, Bay Farm Tours, Blackberry Farm LLC, Domiruth PeruTravel, Farm To Farm Tours, Field Farm Tours Ltd, Greenmount Travel, Harvest Fresh Farms, Liberty Hill Farm, Monteillet Fromagerie, Select Holidays, Stita Farm Tours and Willow-Witt Ranch.