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市場調査レポート
商品コード
1451596
レジャー旅行市場レポート:旅行者タイプ、年齢層、支出タイプ、販売チャネル、地域別、2024-2032Leisure Travel Market Report by Traveler Type, Age Group, Expenditure Type, Sales Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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レジャー旅行市場レポート:旅行者タイプ、年齢層、支出タイプ、販売チャネル、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のレジャー旅行市場規模は2023年に8,696億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2032年には1兆6,394億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は7.08%になると予測しています。
レジャー旅行とは、個人やグループによるレクリエーション、娯楽、リラクゼーション、個人的な楽しみのために計画される気軽な旅行を指します。レジャー旅行は、楽しい経験を提供することに重点を置き、世界中のさまざまな文化を探索するため、個人がリラックスしてくつろぐのに役立ちます。レジャー旅行のエコシステムには、物流、宿泊施設、食品、小売、レクリエーション、その他の観光サービスなど、いくつかの産業が定着しています。人々を結びつけ、地域社会を支え、国の経済を活性化することで、レジャー旅行は新しい体験の創造に貢献しています。レクリエーション活動は、個人の肉体的、精神的、感情的な幸福を高めるために、これらの旅に特別に含まれています。その結果、これらの旅行は、大衆の文化的知識を豊かにすると同時に、心身のストレスを和らげるという重要な役割を果たしています。
この市場は、消費者の消費パターンのパラダイムシフトによって大きく牽引されています。これは、世界のアウトバウンド観光客数の大幅な増加に起因しています。これに加えて、大衆のライフスタイル水準の向上が市場に刺激を与えています。さらに、観光産業におけるビッグデータ分析、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)の急速な統合も市場を後押ししています。これとは別に、環境に優しい観光、宇宙観光、ウェルネス観光の動向の高まりは、市場に有利な成長機会を生み出しています。ミレニアル世代におけるソーシャルメディアの浸透に伴い、レジャー旅行が社会的地位の証となり、レジャー旅行活動への投資が増加しています。市場に寄与するその他の要因としては、格安航空会社の容易な利用可能性、政府の好意的な取り組み、観光客のユニークな目的地に対する意識の高まり、簡単なオンライン予約サービスに関する広範な認識などが挙げられます。
The global leisure travel market size reached US$ 869.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,639.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.08% during 2024-2032.
Leisure travel refers to casual trips that are planned for recreation, entertainment, relaxation, and personal enjoyment by an individual or a group of individuals. The trips assist individuals in relaxing and unwinding as they involve exploring various cultures across the globe with an enhanced focus on providing an enjoyable experience. Several industries are well-established in the leisure travel ecosystem, including logistics, accommodations, food, retail, recreation, and other tourism services. By bringing people together, supporting communities, and boosting the economy of a country, leisure travel contributes to the creation of new experiences. Recreational activities are included specifically in these journeys to enhance the physical, mental, and emotional well-being of individuals. As a result, these travels play a vital role in relieving stress from the body and mind while enriching the cultural knowledge of the masses.
The market is majorly driven by a paradigm shift in the spending patterns of consumers. This can be attributed to a considerable rise in the number of global outbound tourists. In addition to this, the improved lifestyle standards of the masses are providing an impetus to the market. Moreover, the rapid integration of big data analytics, the internet of things (IoT), and artificial intelligence (AI) in the tourism industry is also propelling the market. Apart from this, the rising trend of eco-friendly tourism, space tourism and wellness tourism are creating lucrative growth opportunities for the market. With the growing penetration of social media among millennials, leisure travel has become a sign of social status, thereby resulting in higher investment in leisure travel activities. Some of the other factors contributing to the market include the easy availability of low-cost airlines, favorable government initiatives, the increasing awareness on unique destinations among tourists, and the widespread awareness regarding easy online booking services.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global leisure travel market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on traveler type, age group, expenditure type and sales channel.
Solo
Group
Baby Boomers
Generation X
Millennial
Generation Z
Lodging
Transportation
Food and Beverage
Events and Entertainment
Others
Conventional Channel
Online Channel
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Express Company, Cox & Kings Ltd., Direct Travel Inc., Flight Centre Travel Group Limited, Hays Travel Limited, JTB Americas Ltd. (JTB Corporation), MakeMyTrip Pvt. Ltd., Tripadvisor Inc., Trivago N.V., TUI Group and World Travel Inc.