市場調査レポート
商品コード
1451512
リバースロジスティクス市場レポート:返品タイプ、サービス、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Reverse Logistics Market Report by Return Type, Service, End User, and Region 2024-2032 |
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リバースロジスティクス市場レポート:返品タイプ、サービス、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のリバースロジスティクス市場規模は2023年に6,467億米ドルに達しました。IMARC Groupは、リバースロジスティクス市場は2032年までに1兆84億米ドルに達し、2024年から2032年の間に5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
リバースロジスティクスは、顧客から製造業者や販売業者に商品を戻すサプライチェーン・マネジメントを指す循環型経済の不可欠な部分です。これには、リサイクル、改装、再入荷商品の再販売、原材料の再生利用が含まれます。リバースロジスティクスのプロセスは、返品され余剰となった機械や設備の販売と管理も含まれます。リバースロジスティクスには、返品の処理、返品への対応、返品、修理、リサイクルの動きの維持など、さまざまなステップがあります。それは、商品の効率的な流れを維持し、価値を創造し、製品のライフサイクルを完成させ、コストを削減し、リスクを減らすのに役立ちます。リバースロジスティクスはまた、より大きな顧客満足、バンドイメージの向上、持続可能性の強化、廃棄物の削減、より迅速でより良いサービスを提供します。
eコマース分野の急速な拡大により、返品や交換品の全体量が増加し、効率的なリバースロジスティクス・サービスに対する需要が高まっています。これが主に世界のリバースロジスティクス市場の成長を牽引しています。eコマース以外では、これらのシステムは医薬品、電気、自動車産業で重要な役割を果たしており、これが市場の成長をさらに促進しています。これ以外にも、アジア太平洋や南米などの新興経済諸国における急速な工業化と製造業の発展の増加が、市場の成長に寄与しています。さらに、大手企業は一貫してサプライチェーン管理プロセスの改善に投資しており、これが世界全体の市場に明るい展望を生み出しています。モノのインターネット(IoT)対応コネクテッドデバイスの採用の増加は、もう1つの主要な成長促進要因として作用しています。
The global reverse logistics market size reached US$ 646.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,008.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5% during 2024-2032.
Reverse logistics is an integral part of circular economy referring to a supply chain management that transports goods from customers back to the manufacturers or sellers. It includes recycling, refurbishment, reselling of restocked items, and reclamation of raw materials. The process of reverse logistics also consists of the sale and management of returned and surplus machines and equipment. There are different steps involved in reverse logistics, which include processing the returns, dealing with returns, and maintaining the movement of returns, repair, and recycle. It helps to maintain an efficient flow of goods, create value, complete the product life cycle, reduce costs, and decrease risks. Reverse logistics also offers greater customer satisfaction, improved band image, enhanced sustainability, reduction of waste, and faster and better service.
A rapid expansion in the ecommerce sector has led to the rise in the overall volume of returns and replacement items, which has escalated the demand for an efficient reverse logistics service. This is primarily driving the global reverse logistics market growth. Other than ecommerce, these systems play an important part in the pharmaceuticals, electrical, and automotive industries, which is further fueling the market growth. Besides this, rapid industrialization and increasing development of manufacturing industries across emerging economies, such as Asia Pacific and South America, are contributing to the growth of the market. Moreover, leading players are consistently investing in the improvement of supply chain management processes, which is creating a positive outlook for the market across the globe. The rise in the adoption of internet of things (IoT)-enabled connected devices is acting as another major growth-inducing factor.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global reverse logistics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on return type, service and end user.
Recalls
Commercial Returns
Repairable Returns
End-of-Use Returns
End of life Returns
Transportation
Warehousing
Reselling
Replacement Management
Refund Management Authorization
Others
E-Commerce
Automotive
Pharmaceutical
Consumer Electronic
Retail
Luxury Goods
Reusable Packaging
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being C.H. Robinson Worldwide Inc., Core Logistic Private Limited, Deutsche Post AG, Fedex Corporation, Happy Returns Inc. (PayPal Holdings Inc.), Kintetsu World Express Inc. (Kintetsu Group Holdings), Optoro Inc., Pitney Bowes Inc., Reverse Logistics Group, Safexpress Pvt Ltd, United Parcel Service Inc. and Yusen Logistics Co. Ltd. (Nippon Ysen Kabushiki Kaisha).