市場調査レポート
商品コード
1451484
AaaS(Analytics as a Service)市場レポート:タイプ別、コンポーネント別、展開タイプ別、企業規模別、業界別、地域別、2024-2032Analytics as a Service Market Report by Type, Component, Deployment Type, Enterprise Size, Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
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AaaS(Analytics as a Service)市場レポート:タイプ別、コンポーネント別、展開タイプ別、企業規模別、業界別、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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AaaS(Analytics as a Service)の世界市場規模は、2023年に233億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2024年から2032年の間に20.7%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに1,329億米ドルに達すると予測しています。
AaaS(Analytics as a Service)とは、カスタマイズされたサブスクリプションベースのデータ分析ソフトウェアと手順をクラウドを通じて提供するビジネスソリューションを指します。AaaSは主に、さまざまなデータや情報を一元管理されたプラットフォームに統合し、手作業を減らして業務効率を高める。AaaSはタイプによって、予測型、処方型、診断型、記述型アナリティクスに分類されます。他のデータ分析ツールと比較して、AaaSは、セルフサービスまたはサードパーティが管理する機械学習(ML)ツールのいずれかを介してデータを分析するためのリモート分析ツールへのアクセスを顧客に提供します。これに加え、このプラットフォームは、消費者の行動や動向の分析、データの収集、一元管理されたデータグループへのパーソナライズされたアクセスの提供、高度でインタラクティブなサービスの提供を支援します。その結果、IT・通信、小売、政府、ヘルスケア、銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界で広く採用されています。
世界のAaaS市場の成長を促進する主な要因の1つは、システム運用と顧客行動をよりよく理解することでサービスを更新したいという新たな組織のニーズです。これに伴い、中小企業は低コストでデータ主導の意思決定を行うためにこの技術を広く採用しており、これが市場の成長を支えています。Aaasの需要は、ソーシャルメディア・アプリケーションの普及によっても促進されており、その結果、プラットフォーム全体で構造化データおよび非構造化データの量が増加しています。さらに、予期せぬダウンタイムを回避するための製造施設による予測・履歴データ分析の利用増加とともに、複数の業界における急速な自動化が、他の成長促進要因として作用しています。これとは別に、モノのインターネット(IoT)の導入が進み、スマートフォンが普及したことで、ブランドは機械が生成したデータを同時に収集・保存できるようになった。その結果、企業は内部資産のパフォーマンスを高め、運用コストを削減し、積極的なカスタマーサポートを提供し、利益率を向上させることができるようになり、市場には明るい展望が生まれています。
The global analytics as a service (AaaS) market size reached US$ 23.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 132.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.7% during 2024-2032.
Analytics as a Service (AaaS) refers to a business solution that provides customized, subscription-based data analytics software and procedures through the cloud. It primarily integrates the differently sourced data and information into a centralized-managed platform, thereby reducing manual labor and enhancing operational efficiency. Depending on the type, AaaS is classified into predictive, prescriptive, diagnostic, and descriptive analytics types. As compared to other data analytic tools, AaaS offers its clients with an access to remote analytical tools for analyzing data either via self-service or third-party managed machine learning (ML) tools. In addition to this, this platform aids in analyzing consumer behavior and trends, collecting data, providing personalized access to centrally managed data groups, and offers advanced and interactive services. Consequently, it is widely adopted in the telecommunications and IT, retail, government, healthcare, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.
One of the key factors driving the global AaaS market growth is the emerging organizational need to update their services by better understanding system operations and customer behavior. In line with this, small- and medium-sized enterprises (SMEs) are widely adopting the technology to make data-driven decisions at lower costs, which is supporting the market growth. The demand for Aaas is also facilitated by the widespread adoption of social media applications, which has resulted in an increase in the volume of structured and unstructured data across platforms. Moreover, rapid automation across several industry verticals, along with the increasing utilization of predictive and historic data analysis by manufacturing facilities to avoid unexpected downtime, are acting as other growth-inducing factors. Apart from this, the increasing incorporation of the Internet of Things (IoT) and the proliferation of smartphones has enabled brands to simultaneously gather and store machine-generated data. This, in turn, is helping organizations in enhancing the performance of their internal assets, reducing operational costs, providing proactive customer support, and increasing the profit margin, thereby creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global analytics as a service (AaaS) market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, component, deployment type, enterprise size and industry vertical.
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Prescriptive
Diagnostic
Descriptive
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Services
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Others
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Latin America
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Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Atos, Cloudera Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Hewlett Packard Enterprise Company, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, ScienceSoft USA Corporation, Sisense, Teradata Corporation and Tibco Software Inc.