市場調査レポート
商品コード
1423229
デジタルクラスルーム市場レポート:製品タイプ別、用途別、地域別、2024-2032年Digital Classroom Market Report by Product Type (Digital Classroom Hardware, Digital Classroom Content, Digital Classroom Software), Application (K-12, Higher Education), and Region 2024-2032 |
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デジタルクラスルーム市場レポート:製品タイプ別、用途別、地域別、2024-2032年 |
出版日: 2024年01月30日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のデジタルクラスルーム市場規模は、2023年に1,391億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は10.3%を示し、2032年には3,440億米ドルに達すると予測しています。学校数の増加、スマートデバイスの販売台数の増加、教育用アプリの増加などが市場を牽引する主な要因です。
デジタルクラスルームは、教師と生徒がテクノロジーを使って授業と学習体験を強化する学習環境です。デジタルクラスルームは、ビデオ、ポッドキャスト、インタラクティブシミュレーション、電子書籍などのマルチメディアリソースに依存し、学習をサポートするために使用されます。教師は、オンラインコース、課題、小テスト、成績表を作成・管理できます。生徒がグループプロジェクトで協力したり、ノートを共有したり、仲間や教師とコミュニケーションしたりするためのツールも提供されています。また、よりインタラクティブで魅力的な学習体験を提供し、生徒のやる気と集中力の維持に役立ちます。従来の教室に比べ、教科書、紙、文房具などのリソースが少なくて済みます。現在、デジタルクラスルームは、スクリーンリーダー、拡大表示ツール、クローズドキャプションなど、特別なニーズを持つ生徒のためのアクセシビリティツールを提供しています。
学校数の増加と入学希望者の増加により、世界中の学校でデジタルクラスルームの需要が高まっています。これは、急速なデジタル化、スマートフォン、タブレット、ラップトップなどのスマートデバイスの販売増加、高速インターネット接続と相まって、世界全体の市場成長を強化する主要な要因の1つとなっています。さらに、学生にインタラクティブなオンライン講義や学習教材を提供する教育アプリの増加が、市場にプラスの影響を与えています。さらに、多くの国の政府機関は、新しい学校を開設し、教育の重要性に関する認識を促進するための取り組みを行っています。彼らは、子供たちの経験を向上させるために、教室にプロジェクターやインタラクティブ・ホワイトボードの導入に投資しています。さらに、主要企業は、生体認証センサー、タッチスクリーン、モノのインターネット(IoT)ソリューションなどの先進技術を組み込んだデジタルクラスルーム用のスマートデスクを導入しています。研究室、図書館、教室などで使用され、生徒に便利な環境を提供しています。これに加えて、学校での学習を容易にするため、コンピューター・スクリーンやプロジェクターを備えたデジタルクラスルームでのスマート授業の採用が増加しており、市場の成長を後押ししています。これとは別に、バーチャルリアリティ(VR)、拡張現実(AR)、人工知能(AI)、機械学習(ML)、データ分析、クラウドコンピューティングをデジタルクラスルームに統合することで、教師が管理業務を自動化し、個別化された学習を提供できるようになることが、市場に明るい見通しを生み出しています。
The global digital classroom market size reached US$ 139.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 344.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.3% during 2024-2032. The increasing number of schools, rising sales of smart devices, and the growing number of educational apps represent some of the key factors driving the market.
A digital classroom is a learning environment wherein teachers and students use technology to enhance the teaching and learning experience. It relies on multimedia resources, such as videos, podcasts, interactive simulations, and e-books that are used to support learning. It allows teachers to create and manage online courses, assignments, quizzes, and grade books. It offers tools for students to collaborate on group projects, share notes, and communicate with their peers and teachers. It also provides a more interactive and engaging learning experience, which helps students to stay motivated and focused. It requires fewer resources like textbooks, paper, and stationery as compared to traditional classrooms. Nowadays, digital classrooms are offering accessibility tools for students with special needs, such as screen readers, magnification tools, and closed captioning.
The increasing number of schools and rising applicants is catalyzing the demand for digital classrooms in schools around the world. This, coupled with rapid digitization, increasing sales of smart devices like smartphones, tablets, and laptops, and the high speed internet connectivity, represents one of the major factors strengthening the market growth across the globe. Furthermore, the growing number of educational apps that provide students with interactive online lectures and study materials is influencing the market positively. Moreover, governing agencies of numerous countries are undertaking initiatives to open new schools and promote awareness about the importance of education. They are investing in introducing projectors and interactive whiteboards for classrooms to enhance the experience of children. In addition, key players are introducing smart desks for digital classrooms that are incorporated with advanced technologies, including biometrics sensors, touchscreen, and the internet of things (IoT) solutions. They are used in laboratories, libraries, and classrooms to offer a convenient environment to students. This, along with the rising adoption of smart classes in digital classrooms with computer screens and projectors to ease learning in schools, is favoring the growth of the market. Apart from this, the integration of virtual reality (VR), augmented reality (AR), artificial intelligence (AI), machine learning (ML), data analytics, and cloud computing in digital classrooms that helps teachers to automate administrative tasks and offer personalized learning is creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global digital classroom market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type and application.
Digital Classroom Hardware
Digital Classroom Content
Digital Classroom Software
The report has provided a detailed breakup and analysis of the digital classroom market based on the product type. This includes digital classroom hardware, digital classroom content, and digital classroom software. According to the report, digital classroom hardware represented the largest segment.
K-12
Higher Education
A detailed breakup and analysis of the digital classroom market based on the application has also been provided in the report. This includes K-12 and higher education. According to the report, higher education accounted for the largest market share.
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America; Europe; Asia Pacific; the Middle East and Africa; and Latin America. According to the report, North America was the largest market for digital classroom. Some of the factors driving the North America digital classroom market included a high number of schools, integration of advanced technologies, rising marketing strategies, etc.
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global digital classroom market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Dell Inc., Jenzabar, Inc., Blackboard Inc., Discovery Education, Inc., Pearson Education, Inc., Promethean Limited, Oracle Corporation, Educomp Solutions Ltd., Ellucian Company L.P., Echo360, Inc., D2L Corporation, Unit4, APG & Co, SMART Technologies ULC, Dreambox Learning, Inc., McGraw Hill, etc.