市場調査レポート
商品コード
1423153
電動歯ブラシ市場レポート:技術、ブラシ毛タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Electric Toothbrush Market Report by Technology (Rotational, Vibrational), Bristle Type (Soft Bristles, Nanometer Bristles), Distribution Channel (Online, Offline), End User (Adults, Children), and Region 2024-2032 |
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電動歯ブラシ市場レポート:技術、ブラシ毛タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年01月30日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の電動歯ブラシ市場規模は2023年に33億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに47億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は4.1%になると予測しています。
電動歯ブラシ(パワー歯ブラシ)とは、高速かつ自動的な毛の動きによって歯、舌、歯茎を清掃するために使用される装置を指します。ヘッドの回転と左右の動きを利用し、歯垢を除去して歯肉炎の影響を最小限に抑えるのに効果的です。この電動歯ブラシは、タイマー、デジタルリマインダーシステム、複数のブラシヘッドアタッチメント、圧力センサーで構成されており、ユーザーが強引にブラッシングしすぎて歯のエナメル質や歯茎を傷つけるのを防ぎます。また、日常的なブラッシング、歯茎のケア、ディープクリーニング、舌のクリーニング、ホワイトニング、歯の知覚過敏を最小限に抑えるなど、様々なブラッシングモードがあります。
口腔や歯に関連する疾患の有病率の増加は、市場の成長を促進する主な要因のひとつです。さらに、ライフスタイルの変化や、砂糖の多い食品、アルコール、タバコの摂取など不健康な食事パターンの採用が、虫歯やその他の歯の問題の発生を促進し、電動歯ブラシなどの口腔ケア製品の需要を高めています。これに伴い、製品メーカーは、刺激を与えず、口腔内の虫歯に敏感な部分をブラッシングする際に生じる痛みを最小限に抑える、革新的なシリコンベースの柔らかい毛を使用しています。さらに、革新的な圧力センサー技術、ヘッド交換リマインド機能、ブルートゥース接続、常時モニタリングのためのスマートフォンへのリアルタイムデータ転送を備えたスマート電動歯ブラシの市場開拓など、様々な技術の進歩が市場の成長に寄与しています。その他の要因としては、消費者の可処分所得の増加、メーカーによる積極的なプロモーション活動、オンライン小売チャネルを通じた製品の容易な入手などが挙げられ、市場のさらなる牽引役となることが期待されます。
The global electric toothbrush market size reached US$ 3.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2024-2032.
An electric, or power, toothbrush refers to a device used for cleaning the teeth, tongue and gums through rapid and automatic bristle motions. It uses rotations and side-to-side movements of the head and is effective in removing the plaque and minimizing the effects of gingivitis. The electric toothbrush consists of timers, digital reminder systems, multiple brush head attachments and pressure sensors that prevent the user from brushing too aggressively and damaging the tooth enamel and gums. It also offers various brushing modes, such as routine brushing, gum care, deep cleaning, tongue cleaning, whitening and minimizing tooth sensitivity.
The increasing prevalence of oral and tooth-related ailments is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, changing lifestyles and the adoption of unhealthy dietary patterns, including consumption of sugar-rich foods, alcohol and tobacco, have enhanced the occurrence of cavities and other dental problems, thereby increasing the demand for oral care products, such as the electric toothbrush. In line with this, product manufacturers are using innovative silicon-based soft bristles that do not cause irritation and minimize the pain caused while brushing sensitive areas of oral cavities. Additionally, various technological advancements, such as the development of smart electric toothbrushes with innovative pressure sensor technology, head replacement reminding capability, bluetooth connectivity and real-time data transfer to smartphones for constant monitoring, are contributing to the market growth. Other factors, including rising disposable incomes of the consumers, along with aggressive promotional activities by manufacturers and easy product availability through online retail channels, are expected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global electric toothbrush market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on technology, bristle type, distribution channel and end user.
Rotational
Vibrational
Soft Bristles
Nanometer Bristles
Online
Offline
Adults
Children
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Church & Dwight Co. Inc., Colgate-Palmolive Company, Conair Corporation (Jarden), Den-Mat Holdings LLC, Dr. Fresh LLC (High Ridge Brands Co.), FOREO, Koninklijke Philips N.V., Lion Corporation, Panasonic Corporation, Shenzhen Risun Technology Co. Ltd. and Procter & Gamble Company.