市場調査レポート
商品コード
1390810
ナースコールシステム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Nurse Call Systems Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ナースコールシステム市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のナースコールシステム市場規模は2022年に18億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに29億米ドルに達し、2022~2028年の成長率(CAGR)は8.27%になると予測しています。
ナースコールシステム(NCS)は、緊急時に看護師や他のヘルスケア提供者に警告を発するために使用される電気的に作動する通信ソリューションを指します。このシステムは、看護師と患者の間の単一の連絡手段として機能する集中型ソリューションで構成されています。ボタン、アラーム、通信機器、ソフトウェア・サービスなど、さまざまなコンポーネントが同期して作動し、看護師に通報が即座に通知されるようになっています。患者または医師がボタンを押すと、呼び出しランプが作動し、ナースデスクで音を出すことができます。システムはまた、患者の健康状態を追跡するための様々なモニタリングシステムと統合されています。ヘルスケア組織が質の高い医療サービスを提供し、看護業務や活動を効果的に管理することを可能にします。
医療・ヘルスケア産業の著しい成長は、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の1つです。ナースコールシステムは、病院、外来手術センター、診療所、老人ホーム、福祉施設などの緊急コールソリューションとして広く使用されています。これらのシステムは、看護師や医師の応答時間を短縮し、ワークフローの改善につながります。さらに、コロナウイルス病(COVID-19)が世界中に広がり続けているため、ヘルスケアセンター全体でNCSの要件が大幅に増加しています。合理的でカスタマイズされた通信のためのデジタルNCSの開発など、様々な技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。ヘルスケア機関は、患者、臨床医、介護者間の効果的な双方向通信のために無線システムを広く採用しています。また、統合廊下システム、スマートフォンアプリケーション、AV(オーディオ/ビジュアル)ソリューションの普及が、市場成長を後押ししています。その他の要因としては、特に新興経済圏における福祉施設の増加や、公衆衛生を促進する政府の好意的な政策の実施などが挙げられ、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global nurse call systems market size reached US$ 1.8 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.27% during 2022-2028.
The nurse call system (NCS) refers to an electrically operated communication solution used to alert nurses and other healthcare providers in case of an emergency. The system is configured with a centralized solution that acts as a single mode of contact between the nurses and the patients. It utilizes various components, such as buttons, alarms, communication devices and software services, that operate in synchronization to ensure that the nurses are immediately informed of the call. The patient or physician can press the button to activate the call light and produce a sound at the nurse desk. The system is also integrated with various monitoring systems to track the health of the patients. It enables the healthcare organizations in providing quality medical services and managing nursing tasks and activities effectively.
Significant growth in the medical and healthcare industries is one of the key factors creating a positive outlook for the market. NCS are widely used as emergency call solutions in hospitals, ambulatory surgical centers, clinics, nursing homes and assisted living centers. These systems reduce the response time of nurses and doctors, leading to an improved workflow. Moreover, as the coronavirus disease (COVID-19) continues to spread across the globe, there has been a significant increase in the requirement for NCS across healthcare centers. Various technological advancements, such as the development of digital NCS for streamlined and customized communication, are acting as other growth-inducing factors. Healthcare institutes are widely adopting wireless systems for effective two-way communications between patients, clinicians and caregivers. In addition, the widespread adoption of integrated hallway systems, smartphone applications and audio/visual (AV) solutions is providing a thrust to the market growth. Other factors, including the increasing number of assisted living centers, especially in the emerging economies, along with the implementation of favorable government policies promoting public health, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global nurse call systems market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on technology, equipment, application and end user.
Wired Systems
Wireless Systems
Button Systems
Intercom Systems
Mobile Systems
Integration Communication Systems
Emergency Medical Alarms
Wanderer Control
Workflow Support
Others
Hospitals and Clinics
Ambulatory Surgical Centers
Nursing Homes and Assisted Living Centers
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AMETEK Inc., Ascom Holding AG, Cornell Communications, Hill-Rom Services Inc., Honeywell International Inc., Intercall Systems | Nurse Call Systems, Jeron Electronic Systems Inc., Johnson Controls, STANLEY Healthcare (Stanley Black & Decker Inc.), Systems Technologies, Vigil Health Solutions Inc. and West-Com Nurse Call System Inc.