市場調査レポート
商品コード
1390757
クリーンラベル原料市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Clean Label Ingredients Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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クリーンラベル原料市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のクリーンラベル原料市場規模は2022年に471億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場が2028年までに681億米ドルに達し、2022年から2028年の間に6.34%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
クリーンラベル原料とは、人工的な香料、着色料、保存料を含まない自然で加工度の低い原料のことです。主に、果物、野菜、植物由来の化合物(オレガノ、セージ、ローズマリー、緑茶抽出物など)に由来する着色料や香料が含まれます。オーガニックやナチュラルなものが多いが、最近では原材料の少ない食品もクリーンラベル原料に分類されます。
飲食品(F&B)産業の隆盛は、市場の成長を強化する重要な要因の一つです。これとは別に、グルタミン酸ナトリウム(MSG)、人工着色料、亜硝酸ナトリウム、グアーガムなどの合成原料を摂取することによる悪影響に対する意識の高まりが、クリーンラベル原料の需要を喚起しています。さらに、世界的に一人当たりの所得が増加しているため、子供向けの透明で自然な原材料の需要が増加しています。これは、消費者の味覚や嗜好を満たすために、レストラン、カフェ、ホテルでこれらの食材の用途が拡大していることと相まって、全体的な売上にプラスの影響を与えています。さらに、大手市場関係者は、クリーンラベル原料を消費することの利点についての認識を広めるために、数多くの取り組みを行うことに注力しています。その結果、有名人の推薦を含む販促キャンペーンを打ち出しています。また、革新的な食品保存技術を導入するため、研究開発(R&D)活動への資金提供も増加しており、市場の見通しを良好なものにしています。このほか、コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行は、個人の健康意識の高まりとパンデミックの拡大から身を守る憂慮すべき必要性から、クリーンラベル製品の売上を牽引しています。
The global clean label ingredients market size reached US$ 47.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 68.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.34% during 2022-2028.
Clean label ingredients are natural and minimally processed ingredients that do not contain artificial flavors, colors, or preservatives. They mainly include colors and flavors from fruits, vegetables, and plant-derived compounds, such as oregano and sage, and rosemary and green tea extracts. Although most of them are organic and natural, food items with very few ingredients are nowadays also categorized as clean label ingredients.
The flourishing food and beverage (F&B) industry represents one of the key factors strengthening the growth of the market. Apart from this, rising awareness about the adverse impact of consuming synthetic ingredients, such as monosodium glutamate (MSG), artificial food coloring, sodium nitrite, guar gum, is catalyzing the demand for clean label ingredients. In addition, there is an increase in the demand for transparent and natural ingredients targeted for children on account of the rising per-capita income of individuals worldwide. This, in confluence with the growing application of these ingredients in restaurants, cafes and hotels, to meet the taste and preference of consumers, is positively influencing their overall sales. Furthermore, leading market players are focusing on undertaking numerous initiatives to spread awareness about the benefits of consuming clean label ingredients. As a result, they are coming up with promotional campaigns, including celebrity endorsements. They are also increasing their funding of research and development (R&D) activities to introduce innovative food preservation technologies, which is creating a favorable market outlook. Besides this, the coronavirus disease (COVID-19) outbreak is driving the sales of clean label products due to the rising health consciousness among individuals and the alarming need to protect against the spread of the pandemic.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global clean label ingredients market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, form and application.
Natural Color
Natural Flavor
Starch and Sweetener
Natural Preservative
Others
Powder
Liquid
Beverage
Bakery and Confectionery
Sauce and Condiment
Dairy and Frozen Dessert
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, Cargill Incorporated, Chr. Hansen Holding A/S, Corbion N.V., Ingredion Incorporated, International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Limagrain, Sensient Technologies Corporation and Tate & Lyle PLC.