市場調査レポート
商品コード
1390596
アプリ分析市場レポート:タイプ、コンポーネント、展開モード、用途、業界別、地域別、2023年~2028年App Analytics Market Report by Type, Components, Deployment Mode, Application, Industry Vertical, and Region 2023-2028 |
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アプリ分析市場レポート:タイプ、コンポーネント、展開モード、用途、業界別、地域別、2023年~2028年 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアプリ分析市場規模は、2022年に21億6,800万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2028年にかけて21.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年には69億7,500万米ドルに達すると予測しています。eコマース産業の大幅な拡大、動画ストリーミングサービスやモバイルゲームの人気の高まり、サイバーセキュリティの脅威の増加は、市場成長の主な要因の一部です。
アプリ分析とは、モバイルアプリケーションのパフォーマンスや使用状況に関連するデータを測定、収集、分析する体系的なプロセスです。顧客が自社のアプリをどのように活用しているかを企業が理解する上で不可欠です。アプリの最適化、ユーザーエクスペリエンスの向上、アプリ戦略全般について、十分な情報に基づいた意思決定を行うために不可欠な分析を通じて、企業は、最も人気のある機能、アプリの使用頻度、ユーザーの離脱や問題の発生場所など、ユーザー行動に関する貴重な洞察を得ることができます。また、ユーザーエンゲージメント、リテンション、コンバージョン率などの主要な指標に関するデータも提供します。さらに、企業はこのデータを利用してアプリを改良し、マーケティング活動のターゲットをより効果的に絞り込み、最終的にはより良いユーザー体験を提供することができます。
同市場の主な原動力は、データ・セキュリティとユーザー・プライバシーに対する懸念の高まりです。また、潜在的なセキュリティとプライバシーの問題を特定し、関連法の遵守を確保するためのアプリ分析に対する需要の高まりが、市場の成長に影響を与えています。さらに、スマートフォンの普及と利用可能なモバイルアプリの増加により、モバイルアプリの利用が増加し、企業がユーザーの行動や嗜好を理解する必要性が生じていることも、成長を促す大きな要因となっています。これに加え、アプリとユーザーの相互作用に関する貴重な洞察を提供することで、企業はアプリの機能、マーケティング戦略、ユーザーエンゲージメントについて十分な情報に基づいた意思決定を行うことができ、市場成長が加速します。これとともに、アプリ開発者や企業は、アプリでシームレスで楽しいユーザー体験を提供することを目指し、ユーザー体験を改善できる領域を特定できるようになるため、ユーザー維持率や顧客満足度の向上につながり、市場成長を促進します。
eコマース産業の著しい拡大
市場はeコマース産業の台頭によって牽引されています。また、企業はアプリ分析ツールに依存することで、洞察の獲得、ユーザー体験の向上、収益の促進を図っており、市場成長に影響を与えています。また、eコマース企業はユーザーエンゲージメントとリテンションの重要性を認識しており、ユーザー行動に関する詳細なデータを提供する製品需要が高まっています。企業は、顧客が自社のモバイルアプリとどのようにやり取りしているかを理解することで、アプリの機能、コンテンツ、ユーザーインターフェイスを最適化し、エンゲージメントを高め、再来訪を促すことができるため、市場の成長が促進されます。また、ユーザーの嗜好、購入履歴、閲覧習慣に関するデータを収集できるため、商品の推奨やマーケティング活動を調整する上で貴重なデータとなり、コンバージョンの可能性が高まる。これとは別に、コンバージョン率を向上させ、セールスファネル内のユーザーのドロップオフをピンポイントで特定し、ボトルネックを特定するために製品を使用する企業が増えていることも、コンバージョン率を高め、売上を向上させるために的を絞った改善を行うことを可能にし、市場の成長を促進しています。
動画ストリーミング・サービスとモバイル・ゲームの人気の高まり
Netflix、Amazonプライム・ビデオ、Disney+、その他多数のチャンネルを含む動画ストリーミング・プラットフォームの台頭は、アプリ分析の需要に貢献しました。これらのサービスは、視聴者にリーチし、ユーザーエンゲージメント、コンテンツの嗜好、視聴習慣に関する洞察を得るために、モバイルアプリケーションに大きく依存しています。このデータは、コンテンツ推薦アルゴリズムにとって非常に貴重であり、ユーザー体験をパーソナライズし、視聴者の関心を維持することを可能にします。さらに、ストリーミング・サービスが動画品質を最適化し、バッファリングを減らし、シームレスなストリーミング体験を確保するのに役立つため、市場の成長に影響を与えます。さらに、企業はより良いコンテンツを推奨し、顧客満足度を向上させることで競合優位に立つためにアナリティクスに注目しており、これも成長を促す大きな要因となっています。このほか、アナリティクスはゲーム開発者にユーザー維持率、アプリ内購入行動、レベルコンプリートデータなどの貴重な洞察を提供する上で不可欠であり、市場成長を加速させています。これにより、ゲーム開発者はゲームを微調整し、新機能を導入し、ゲーム内オファーを調整することで、ゲーム体験を向上させ、収益を最大化することができます。
サイバーセキュリティ脅威の増加
サイバーセキュリティの脅威の増加により、機密データの保護とアプリケーション自体のセキュリティのためにアプリ解析が広く採用されるようになっています。また、ユーザーの行動、位置情報、さらには個人の嗜好など、膨大な情報を収集する製品需要の高まりが、市場の成長に影響を与えています。さらに、企業は、転送中および静止中のデータを保護するための改良された暗号化プロトコルの実装、セキュリティ監査と脆弱性評価の定期的な実施、安全なコーディングとアプリケーション開発のためのベストプラクティスの採用など、サイバーセキュリティ対策に注力しており、これも大きな成長促進要因となっています。これに加えて、GDPRやCCPAといったデータ保護規制への準拠も優先事項となっています。これらの規制を遵守できない場合、多額の罰金や風評被害が生じる可能性があります。そのため、主要企業はユーザーデータのプライバシーとセキュリティを確保するために、コンプライアンスへの取り組みに投資しています。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2023年から2028年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、コンポーネント、展開モード、アプリケーション、業界別に分類しています。
モバイルアプリ分析
ウェブアプリ分析
モバイルアプリ分析が最もポピュラーなタイプ
当レポートでは、タイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これにはモバイルアプリ分析とウェブアプリ分析が含まれます。同レポートによると、モバイルアプリ分析が最大のセグメントを占めています。
モバイルアプリ分析市場は、様々な業界におけるモバイルアプリケーションの爆発的な成長によって牽引されています。また、個人によるスマートフォンやタブレットの利用が増加したことで、企業はモバイルアプリを通じてターゲットオーディエンスにリーチできる大きな可能性を認識するようになり、モバイルアプリ専用にカスタマイズされた分析ツールの需要が高まっています。
さらに、モバイルアプリ分析ツールは、ユーザーの行動、パフォーマンス、エンゲージメントに関する本質的な洞察を提供し、ユーザーが自社のアプリとどのように相互作用しているかを包括的に理解することで、アプリ開発者と企業は、ユーザー体験を向上させ、継続率を高め、収益成長を促進するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
また、eコマース、ソーシャルメディア、エンターテインメント、生産性向上のためのモバイル端末向けアプリの増加に伴い、ユーザーの嗜好を追跡し、アプリの機能を最適化し、マーケティング戦略を微調整することで、企業は競争力を維持することができます。
ソフトウェア
サービス
ソフトウェアが最大シェア
本レポートでは、コンポーネントに基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これにはソフトウェアとサービスが含まれます。同レポートによると、ソフトウェアが最大の市場シェアを占めています。
ソフトウェアは、企業がモバイルアプリケーションを分析・最適化するために必要なツールや技術を提供する上で不可欠です。ソフトウェアには、さまざまな業種の企業の数多くのニーズを満たすように調整された、広範な機能性と特徴が含まれています。これらのソリューションは、ユーザーの行動、エンゲージメント、アプリのパフォーマンスに関する包括的な洞察を提供し、企業がデータに基づいた意思決定を行うことを可能にします。
さらに、ソフトウェアの柔軟性と拡張性により、初期のユーザーベースを理解しようとする新興企業や、世界中のユーザーからのデータを分析しようとする多国籍企業など、あらゆる規模の企業にとって多目的な選択肢となり、成長を促すもう1つの大きな要因となります。
また、ソフトウェアベースのソリューションはカスタマイズが可能で、それに応じて拡張できます。モバイル・アプリケーションの複雑化に伴い、高度な分析ツールが求められており、ソフトウェアExcelはリアルタイムのデータ分析など高度な機能を提供しているため、市場の成長を後押ししています。AIを活用した予測分析、ユーザー・セグメンテーションにより、企業は膨大なデータセットから実用的な洞察を引き出すことができます。
オンプレミス
クラウドベース
現在のところ、オンプレミス型が最大の市場シェアを占めています。
本レポートでは、展開モードに基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これにはオンプレミス型とクラウド型が含まれます。報告書によると、オンプレミス展開が最大の市場シェアを占めています。
オンプレミス展開とは、分析ソフトウェアを組織の物理的インフラストラクチャ(通常は自社のデータセンター)内にインストールして運用することを指し、これにはいくつかの利点があります。また、オンプレミス・ソリューションの利用が増加することで、ヘルスケアや金融など、データプライバシーやコンプライアンスが重要視される業界では、機密データを組織のインフラ内に保持するため、組織のデータに対する管理とセキュリティが強化され、市場成長に影響を与えています。また、企業は特定のニーズに合わせてセキュリティ対策をカスタマイズできるため、データ保護と法規制の遵守を確保できます。
さらに、オンプレミス・ソリューションは、既存のITインフラが充実している企業にアピールすることが多いです。既存のシステムやデータベースとアナリティクスをシームレスに統合できるため、運用やデータ管理が効率化されます。リアルタイムのアナリティクスを必要とするアプリケーションでは、データをオンプレミスに置くことで、待ち時間を短縮し、迅速な応答時間を確保することができ、ユーザーエクスペリエンスを向上させることができます。
マーケティング分析
パフォーマンス・アナリティクス
アプリ内アナリティクス
収益分析
その他
マーケティング分析が市場の最大シェアを占める
本レポートでは、用途に基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、マーケティングアナリティクス、パフォーマンスアナリティクス、アプリ内アナリティクス、収益アナリティクス、その他が含まれます。レポートによると、マーケティング分析が最大の市場シェアを占めています。
マーケティングアナリティクスは、ユーザーエンゲージメント、コンバージョン率、企業のマーケティング戦略全体を最適化します。加えて、ユーザーの行動パターンを包括的に解読し、ユーザーがモバイルアプリとどのように関わり、アプリのインストールからコンバージョンまでの道のりを追跡するのかについての洞察を提供することが可能であり、これが市場成長に影響を与えています。このようなきめ細かな理解により、マーケティング担当者は十分な情報に基づいた意思決定を行い、マーケティングキャンペーンを改善し、ROIを最大化することができます。
さらに、マーケティングアナリティクスは、どのマーケティングチャネルが最も効果的か、どのキャンペーンがターゲットオーディエンスの共感を得られるか、どのようにリソースを効率的に配分するかを特定する手段を提供し、成長を促すもう一つの大きな要因となっています。
これに加えて、パーソナライズされたマーケティング戦略の登場により、マーケティングアナリティクスの必要性が高まっています。その結果、ユーザーは自分に合った体験を期待するようになり、パーソナライズされたコンテンツ、レコメンデーション、オファーを提供するために必要なデータを提供することで、ユーザーの満足度を高め、顧客維持率を向上させ、市場成長を加速させています。
マーケティング・アナリティクスは、顧客獲得コスト(CAC)、顧客生涯価値(CLV)、広告費用対効果(ROAS)などの主要業績評価指標(KPI)の追跡にも役立ちます。これらの指標は、マーケティング活動の効果を評価し、キャンペーンを最適化するためのデータ主導の意思決定を行うために不可欠です。
ゲームとエンターテイメント
ソーシャルメディア
ITおよびテレコム
健康とフィットネス
旅行・ホスピタリティ
小売・eコマース
教育・学習
BFSI
その他
ゲームとエンターテインメントが市場を独占
本レポートでは、業界別市場内訳の詳細な分析も行っています。これには、ゲーム・エンターテインメント、ソーシャルメディア、IT・通信、健康・フィットネス、旅行・ホスピタリティ、小売・eコマース、教育・学習、BFSI、その他が含まれます。同レポートによると、ゲームとエンターテインメントが最大の市場シェアを占めています。
ゲーム・エンターテインメント分野の特徴は、消費者層が広いことです。モバイルゲームおよびエンターテインメントアプリは、さまざまな年齢層や属性にまたがる世界中の視聴者を対象としているため、膨大な量のユーザーデータが生成され、プレイヤーの行動、嗜好、動向を理解する上でアプリ分析が不可欠となっています。
さらに、ゲーム業界の競合性が製品需要を高めているため、開発者は魅力的で没入感のあるゲーム体験の創造に努めており、これも成長を促す大きな要因となっています。これとともに、分析ツールはゲームプレイに関するリアルタイムの洞察を提供し、開発者がユーザーのエンゲージメントとリテンションを高めるために仕組みやレベル、アプリ内課金を微調整するのに役立つため、市場の成長を後押ししています。
さらに、アナリティクスはさまざまなゲーム要素のA/Bテストを可能にし、プレイヤーの満足度と収益性を高めるデータ主導の改善につながります。アプリ内課金、広告、仮想グッズの販売は、ゲームおよびエンターテインメントアプリの収益源として不可欠であり、最適な価格設定、広告配置、収益生成を保証します。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
北米が市場をリードし、市場シェアの大半を占める
この調査レポートは、北米(米国、カナダ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も提供しています。報告書によると、北米が最大の市場シェアを占めています。
北米市場を牽引しているのは、米国のシリコンバレーです。シリコンバレーは、テクノロジー企業、新興企業、ベンチャーキャピタルの世界のハブとして機能しており、イノベーションの文化を育み、高度な分析ソリューションの開発と採用を促進しているため、市場成長に影響を与えています。
これとは別に、北米には既存の大手テクノロジー企業から軽快な新興企業まで、膨大な数のアプリ開発者や企業が集まっています。北米のアプリ開発コミュニティが向上したことで、アプリの改良、ユーザー行動の理解、アプリの可能性の最大化においてアナリティクスが果たす本質的な役割を認識するツールに対する需要が高まっており、市場の成長を後押ししています。
さらに、北米の企業はデータ主導の意思決定に重点を置いていることで知られています。企業が戦略を微調整し、ユーザー体験を向上させ、データ中心のアプローチで収益化の取り組みを最適化するのに役立つ貴重な洞察を提供し、市場成長にプラスの推進力を与えています。
現在、市場の主要企業は、急速に進化するこの業界において、自らの地位を強化し、競争力を維持するための戦略を継続的に実施しています。各社は研究開発(R&D)に投資して分析ソリューションを強化し、予測分析、AI主導の洞察、リアルタイムモニタリングなどの新機能の導入に注力し、より包括的で価値の高いデータを顧客に提供しています。さらに各社は、ユーザーフレンドリーなインターフェース、直感的なダッシュボード、解釈しやすいレポートなど、アナリティクス・プラットフォームのユーザーエクスペリエンスを向上させることを優先し、顧客が技術的な専門知識がなくても実用的な洞察を導き出せるようにしています。また、マルチプラットフォーム分析の重要性を認識し、さまざまなオペレーティングシステム、デバイス、アプリストアをカバーするソリューションを拡大しています。
Adobe Inc.
Amazon Web Services Inc.
App Annie
AppDynamics Inc (Cisco Systems Inc.)
Apptentive Inc.
Clevertap
Countly
Flurry
International Business Machines Corporation
Mixpanel
Taplytics Inc.
Upland Software Inc.
2020年7月、App Annieは、App Annie Ascendという名称でLibringの新バージョンを開発しました。これは、現在のApp Annieの顧客に販売される可能性があり、アプリ市場データを提供する一方、特にゲームパブリッシャーや広告分野の供給サイドに関わる事業者向けに、異なる市場へのアピールのための広告分析を提供します。
2021年1月、クラウドベースの企業向け作業管理ソフトウェアを提供する米国アップランド・ソフトウェア社は、モバイルアプリのパーソナライゼーションと分析ソリューションを提供するロカリティクス社を6,800万米ドルで買収しました。
2022年6月、Adobe Inc.は、Adobe Analyticsの新サービスを発表し、世界ブランドがAdobe Analyticsを採用することで、メタバースやストリーミングメディアを含むあらゆるメディアタイプのデータとインサイトを統一するための単一のワークスペースをブランドに提供し、また、世界データ保護規則(GDPR)やカリフォルニア州消費者プライバシー法(CCPA)などの規制への過去のコンプライアンスを維持しながら、他のアナリティクス製品からデータを移行するための新サービスを開始しました。
The global app analytics market size reached US$ 2,168 Million in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6,975 Million by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.5% during 2022-2028. The significant expansion in the e-commerce industry, the growing popularity of video streaming services and mobile gaming, and the increasing number of cybersecurity threats are some of the major factors contributing to the market growth.
App analytics is the systematic process of measuring, collecting, and analyzing data related to the performance and usage of mobile applications. It is essential in helping businesses understand how customers are utilizing their apps. It enables corporations to gain valuable insights into user behavior, including features that are most popular, how often the app is used, and where users drop off or encounter issues through analytics, which is essential for making informed decisions about app optimization, user experience enhancements, and overall app strategy. It also provides data on key metrics, including user engagement, retention, and conversion rates. Additionally, businesses can refine their apps, target their marketing efforts more effectively, and ultimately provide a better user experience using this data.
The market is primarily driven by the increasing concerns about data security and user privacy. In addition, the rising demand for app analytics to identify potential security and privacy issues while ensuring compliance with relevant laws is influencing the market growth. Moreover, the widespread adoption of smartphones and the increasing number of mobile apps available led to increasing mobile app usage, creating a need for businesses to understand user behavior and preferences, representing another major growth-inducing factor. Besides this, it provides valuable insights into user interactions with apps, helping companies make informed decisions about app features, marketing strategies, and user engagement, thus accelerating market growth. Along with this, app developers and businesses aim to provide a seamless and enjoyable user experience with app that enable them to identify areas where user experience can be improved, leading to higher user retention rates and customer satisfaction, thus propelling market growth.
The significant expansion in the e-commerce industry
The market is driven by the rising e-commerce industry. In addition, businesses are relying on app analytics tools to gain insights, improve user experiences, and drive revenue thus influencing the market growth. Also, e-commerce companies are aware of the importance of user engagement and retention which is escalating product demand to provide in-depth data on user behavior. It helps businesses understand how customers interact with their mobile apps which enables them to optimize the app's features, content, and user interface to enhance engagement and encourage repeat visits, thus augmenting the market growth. It also allows businesses to collect data on user preferences, purchase history, and browsing habits which is invaluable for tailoring product recommendations and marketing efforts, thereby increasing the likelihood of conversion. Apart from this, the rising product use to improve conversion rates, pinpoint users drop off in the sales funnel, and identify bottlenecks, which allow businesses to make targeted improvements to increase the conversion rate and improve sales, is also propelling the market growth.
The growing popularity of video streaming services and mobile gaming
The rise of video streaming platforms including Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, and numerous other channels contributed to the demand for app analytics. These services rely heavily on mobile applications to reach their audiences and gain insights into user engagement, content preferences, and viewing habits. This data is invaluable for content recommendation algorithms, allowing them to personalize the user experience and keep viewers engaged. Additionally, it assists streaming services in optimizing video quality, reducing buffering, and ensuring a seamless streaming experience, thus influencing market growth. Moreover, companies are turning to analytics to gain a competitive edge by offering better content recommendations and improving customer satisfaction, thus representing another major growth-inducing factor. Besides this, analytics are essential in providing game developers with valuable insights including user retention rates, in-app purchase behavior, and level completion data, thus accelerating the market growth. It allows game developers to fine-tune their games, introduce new features, and tailor in-game offers to enhance the gaming experience and maximize revenue.
The increasing number of cybersecurity threats
The rising number of cybersecurity threats led to the widespread adoption of app analytics for the protection of sensitive data and the security of the applications themselves. In addition, the rising product demand for gathering a vast array of information, including user behavior, location data, and even personal preferences, is influencing the market growth. Moreover, companies are focusing on cybersecurity measures including the implementation of improved encryption protocols to protect data in transit and at rest, regularly conducting security audits and vulnerability assessments, and adopting best practices for secure coding and application development, representing another major growth-inducing factor. Besides this, compliance with data protection regulations, such as GDPR and CCPA, has become a priority. Failure to comply with these regulations can result in significant fines and reputational damage. As a result, key players are investing in compliance efforts to ensure the privacy and security of user data.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, component, deployment mode, application and industry vertical.
Mobile App Analytics
Web App Analytics
Mobile app analytics represents the most popular type
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes mobile app analytics and web app analytics. According to the report, mobile app analytics represented the largest segment.
The mobile app analytics market is driven by the explosive growth of mobile applications across various industries. In addition, the increasing use of smartphones and tablets by individuals led businesses to recognize the immense potential of reaching their target audiences through mobile apps, thus escalating the demand for analytics tools tailored specifically for mobile applications.
Moreover, mobile app analytics tools provide essential insights into user behavior, performance, and engagement, offering businesses a comprehensive understanding of how users interact with their apps which enables app developers and businesses to make informed decisions to enhance user experiences, increase retention rates, and drive revenue growth, thus representing another major growth-inducing factor.
Along with this, it empowers businesses to stay competitive by tracking user preferences, optimizing app functionality, and fine-tuning marketing strategies due to the growing e-commerce, social media, entertainment, and productivity apps on mobile devices, thus propelling market growth.
Software
Services
Software holds the largest share of the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the component has also been provided in the report. This includes software and services. According to the report, software accounted for the largest market share.
Software is essential in providing the tools and technologies that businesses require to analyze and optimize their mobile applications. It includes a wide spectrum of functionalities and features tailored to meet the numerous needs of businesses across various industries. These solutions provide comprehensive insights into user behavior, engagement, and app performance, allowing companies to make data-driven decisions.
Moreover, the flexibility and scalability of software make it a versatile choice for businesses of all sizes such as a startup looking to understand its initial user base or a multinational corporation seeking to analyze data from a global audience, thus representing another major growth-inducing factor.
Also, software-based solutions can be customized and scaled accordingly, and the increasing complexity of mobile applications demands sophisticated analytics tools, and software Excel offers advanced capabilities such as real-time data analysis, thus augmenting the market growth. AI-powered predictive analytics, and user segmentation, enabling businesses to extract actionable insights from vast datasets.
On-premises
Cloud-based
On-premises deployment presently accounts for the largest market share
A detailed breakup and analysis of the market based on the deployment mode have also been provided in the report. This includes on-premises and cloud-based. According to the report, on-premises deployment accounted for the largest market share.
On-premises deployment refers to the installation and operation of analytics software within an organization's physical infrastructure, typically within its own data centers which offer several advantages. In addition, the increasing use of on-premises solutions provides organizations with greater control and security over their data in industries where data privacy and compliance are important, such as healthcare and finance to keep sensitive data within the organization's infrastructure, thus influencing the market growth. It also allows businesses to tailor security measures to their specific needs, ensuring data protection and regulatory compliance.
Additionally, on-premises solutions often appeal to enterprises with substantial existing IT infrastructure. They can integrate analytics seamlessly with their existing systems and databases, streamlining operations and data management. For applications requiring real-time analytics, keeping data on-site can reduce latency and ensure rapid response times, enhancing the user experience.
Marketing Analytics
Performance Analytics
In-App Analytics
Revenue Analytics
Others
Marketing analytics hold the largest share of the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the application has also been provided in the report. This includes marketing analytics, performance analytics, in-app analytics, revenue analytics, and others. According to the report, marketing analytics accounted for the largest market share.
Marketing analytics optimizes user engagement, conversion rates, and overall marketing strategies for businesses. In addition, it enables businesses to decode user behavior patterns comprehensively and provides insights into how users interact with mobile apps, tracking their journey from app installation to conversion, which is influencing the market growth. This granular understanding empowers marketers to make informed decisions, refine marketing campaigns, and maximize ROI.
Moreover, marketing analytics equips them with the means to identify which marketing channels are most effective, which campaigns resonate with their target audience, and how to allocate resources efficiently, thus representing another major growth-inducing factor.
Besides this, the advent of personalized marketing strategies intensified the need for marketing analytics, resulting in users now expecting tailored experiences, while providing the data needed to deliver personalized content, recommendations, and offers which enhances user satisfaction and improves customer retention rates, thus accelerating the market growth.
Marketing analytics also aids in tracking key performance indicators (KPIs) such as customer acquisition cost (CAC), customer lifetime value (CLV), and return on ad spend (ROAS). These metrics are essential for assessing the effectiveness of marketing efforts and making data-driven decisions to optimize campaigns.
Gaming and Entertainment
Social Media
IT and Telecom
Health and Fitness
Travel and Hospitality
Retail and E-commerce
Education and Learning
BFSI
Others
Gaming and entertainment dominates the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the industry vertical has also been provided in the report. This includes gaming and entertainment, social media, IT and telecom, health and fitness, travel and hospitality, retail and e-commerce, education and learning, BFSI, and others. According to the report, gaming and entertainment accounted for the largest market share.
The gaming and entertainment sector is characterized by its wider consumer base. Mobile games and entertainment apps cater to a global audience, spanning various age groups and demographics which generates an enormous amount of user data, making app analytics indispensable for understanding player behavior, preferences, and trends.
Moreover, the competitive nature of the gaming industry is escalating the product demand, allowing developers to strive to create engaging and immersive gaming experiences, thus representing another major growth-inducing factor. Along with this, analytics tools provide real-time insights into gameplay, helping developers fine-tune mechanics, levels, and in-app purchases to enhance user engagement and retention, thus propelling market growth.
Moreover, analytics enable A/B testing of different game elements, leading to data-driven improvements that drive player satisfaction and profitability. In-app purchases, advertising, and virtual goods sales are essential in revenue streams for gaming and entertainment apps, ensuring optimal pricing, ad placement, and revenue generation.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
North America leads the market, accounting for the majority of the market share
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America accounted for the largest market share.
The North America market is driven by the growing Silicon Valley in the United States. It serves as a global hub for technology companies, startups, and venture capitalists that fosters a culture of innovation and drives the development and adoption of advanced analytics solutions, thus influencing market growth.
Apart from this, North America is home to a vast number of app developers and companies from established tech giants to nimble startups, North America's improved app development community is escalating the demand for tools that recognize the essential role analytics play in refining their apps, understanding user behavior, and maximizing their apps' potential, thus propelling the market growth.
Furthermore, North American businesses are known for their strong focus on data-driven decision-making. It provides valuable insights that help companies fine-tune their strategies, enhance user experiences, and optimize monetization efforts with a data-centric approach, thus providing a positive thrust to market growth.
At present, key players in the market are continuously implementing strategies to strengthen their positions and remain competitive in this rapidly evolving industry. They are investing in research and development (R&D) to enhance their analytics solutions and focus on introducing new features such as predictive analytics, AI-driven insights, and real-time monitoring to provide more comprehensive and valuable data to their customers. Moreover, companies are prioritizing improving the user experience of their analytics platforms including user-friendly interfaces, intuitive dashboards, and easy-to-interpret reports, ensuring that customers can derive actionable insights without technical expertise. Besides this, they are recognizing the importance of multi-platform analytics and expanding their solutions to cover various operating systems, devices, and app stores which enables customers to gain a holistic view of their user base.
Adobe Inc.
Amazon Web Services Inc.
App Annie
AppDynamics Inc (Cisco Systems Inc.)
Apptentive Inc.
Clevertap
Countly
Flurry
International Business Machines Corporation
Mixpanel
Taplytics Inc.
Upland Software Inc.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
In July 2020, App Annie developed a new version of Libring under the name App Annie Ascend, which may be sold to current App Annie clients and provide app market data, while offering advertising analytics, especially for game publishers and other businesses involved in the supply side of the advertising sector for appealing to a different market.
In January 2021, Upland Software Inc., a provider of cloud-based enterprise work management software, acquired Localytics, a provider of mobile app personalization and analytics solutions for US$ 68 Million .
In June 2022, Adobe Inc. announced new services in Adobe Analytics, delivering a single workspace for brands to unify data and insights across all media types including the metaverse and streaming media with global brands adopting Adobe Analytics, and also launched a new service to transition data from other analytics products while preserving historical compliance with regulations such as Global Data Protection Regulation (GDPR) and California Consumer Privacy Act (CCPA).