市場調査レポート
商品コード
1390513
クリックストリーム分析市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Clickstream Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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クリックストリーム分析市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のクリックストリーム分析市場規模は2022年に14億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに35億米ドルに達し、2022年から2028年の間に16.50%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
クリックストリーム分析とは、ウェブ上のユーザー活動を収集、分析し、可視化した結果を提供するプロセスを指します。日付、タイムスタンプ、情報プロトコル(IP)アドレス、ユーザー識別、ユニフォーム・リソース・ロケータ(URL)で構成されるデータは、ウェブサイトの半構造化ログファイルに取り込まれます。クリックストリーム分析には、トラフィック解析とeコマース解析があります。トラフィック解析はサーバーレベルで行われ、ユーザーがアクセスしたページ数、各ページの読み込みにかかった時間、ブラウザの戻るボタンや停止ボタンを押す頻度、送信されたデータ量を追跡します。eコマース・アナリティクスは、チャネル・ツー・マーケット・プラットフォームとしてのサイトの有効性を判断します。ページ、ショッピングに追加された商品、購入された商品、ロイヤルティプログラムへの参加、ユーザーの希望する支払い方法などをモニターします。クリックストリーム分析は、顧客動向の把握、ウェブサイトやアプリケーションの最適化、トラフィック分析、コンバージョンの増加、ユーザー行動の理解に役立ちます。
銀行、金融サービス、保険(BFSI)、小売、運輸・物流、ヘルスケアといった業界の急速なデジタル化。さらに、消費者の要求を追跡するためのウェブ分析ソリューションの広範な採用が、市場の成長を後押ししています。様々な中小企業や大規模企業がクリックストリーム分析を活用することで、小売業者やマーケティング担当者は自社のブランドや商品に対する顧客の反応を分析し、その洞察を活用してプロセスを最適化することができます。さらに、マルチチャネルや予測マーケティングのためのクラウドコンピューティング、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)の統合など、さまざまな技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。これらのテクノロジーは、企業資源計画(ERP)や顧客関係管理(CRM)データ、ウェブメディア、ジオロケーション、電子メールやマーケティングキャンペーンの追跡を容易にします。その他にも、情報技術(IT)インフラの広範な開拓、スマートデバイスの普及などが、市場の成長を促進すると予測されます。
The global clickstream analytics market size reached US$ 1.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.50% during 2022-2028.
Clickstream analytics refers to the process of collecting, analyzing and providing visualized results of aggregated user activity over the web. The data, consisting of dates, time stamps, information protocol (IP) addresses, user identification and uniform resource locators (URL), is captured in semi-structured log files of the website. Clickstream analytics includes traffic and e-commerce analytics. Traffic analytics operates at the server level and tracks the number of pages accessed by the user, time taken for each page to load, frequency of hitting the browser's back or stop button and the amount of data transmitted. E-commerce analytics determines the effectiveness of the site as a channel-to-market platform. It monitors the pages, items added to the shopping and purchased, participation in loyalty programs and the preferred method of payment of the user. Clickstream analytics aid in identifying customer trends, website and application optimization, traffic analysis, increasing conversion and understanding user behavior.
Rapid digitization of industries, such as banking, financial services and insurance (BFSI), retail, transportation and logistics and healthcare. Moreover, the widespread adoption of web analytics solutions for tracking consumer requirements is providing a thrust to the market growth. Various small, medium and large-scale organizations utilize clickstream analytics to enable retailers and marketers to analyze customer interactions with their brands and products and utilizing the insights to optimize their processes. Additionally, various technological advancements, such as the integration of cloud computing, artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT), for multichannel and predictive marketing, are acting as other growth-inducing factors. These technologies facilitate capturing enterprise resource planning (ERP) and customer relationship management (CRM) data, web media, geolocation and tracking email and marketing campaigns. Other factors, including extensive developments in the information technology (IT) infrastructure, along with the widespread adoption of smart devices, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global clickstream analytics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, application and industry vertical.
Software
Services
On-premises
Cloud-based
Click Path Optimization
Website/Application Optimization
Customer Analysis
Basket Analysis and Personalization
Traffic Analysis
Others
BFSI
IT and Telecommunications
Travel and Hospitality
Retail and E-commerce
Government
Media and Entertainment
Transportation and Logistics
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., Connexity (Symphony Technology Group), DISQO Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Hewlett Packard Enterprise Development LP, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Splunk Inc. and Talend.