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市場調査レポート
商品コード
1541794
ヘアマスク市場レポート:由来、エンドユーザー、流通チャネル、地域別、2024年~2032年Hair Mask Market Report by Nature (Natural, Organic, Synthetic), End User (Individual, Commercial), Distribution Channel (Online, Offline), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ヘアマスク市場レポート:由来、エンドユーザー、流通チャネル、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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ヘアマスクの世界市場規模は2023年に6億9,310万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに9億9,330万米ドルに達し、2024年から2032年の間に4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ヘアマスクは、毛髪に栄養を与え、強化するために使用されるディープコンディショニング治療を指します。抜け毛やダメージを減らし、頭皮を健康に保ち、艶やかで柔らかくまとまりやすい髪にします。また、熱で傷んだ髪、化学染料で着色した髪、巻き毛、老化した髪を保護するのにも役立ちます。一般的には、バナナ、卵、アボカドオイル、蜂蜜、ココナッツオイル、オリーブオイル、アロエベラを使って作られます。現在では、乾燥した髪、傷んだ髪、縮れた髪、長い髪に塗布できるクリームやクレイベースの処方が簡単に入手できます。その結果、世界中で絶大な支持を得ています。
急速な都市化と工業化により、世界中で汚染レベルが上昇しています。これは市場成長を強化する重要な要因のひとつです。ヘアマスクは髪の成長を促進し、質感を高め、髪の密度を維持します。また、刺激の強いシャンプー、化学治療、縮毛矯正、カーラー、ブロードライヤーなどの加熱ツールの過剰使用によるダメージを抑制するのにも役立ちます。その結果、特にミレニアル世代を中心に、世界中で需要が増加しています。さらに、オンライン美容チュートリアルがかなり増えており、消費者が自宅で快適にこれらの製品を使用できるようになっています。これは、フケや抜け毛を治療する能力とともに、世界の売上にプラスの影響を与えています。さらに、大手企業は消費者層を拡大するため、オーガニックやシリコンフリーの製品を使用しており、これが市場の成長を後押ししています。また、スマートフォンの売上が伸びていることや、キャッシュバックや割引、幅広い製品ラインアップなどの利点からeコマースプラットフォームを通じたヘアマスクの売上が伸びていることも、市場を後押ししています。
The global hair mask market size reached US$ 693.1 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 993.3 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4% during 2024-2032.
A hair mask refers to a deep conditioning treatment used to nourish and strengthen hair. It assists in reducing hair fall and damage, maintaining a healthy scalp, and ensuring shinier, softer and manageable hair. It also aids in protecting heat-damaged, chemically colored, curly, and aging hair. It is generally made using bananas, eggs, avocado oil, honey, coconut oil, olive oil, and aloe vera. At present, it is easily available in cream and clay-based formulas that can be applied on dry, damaged, frizzy, and long hair. As a result, it is gaining immense traction around the world.
Due to rapid urbanization and industrialization, pollution levels are rising across the globe. This represents one of the key factors strengthening the market growth. Hair masks boost hair growth, enhance texture, and maintain the density of hair. They also help in controlling the damage caused by excessive usage of harsh shampoos, chemical treatments, and heating tools, such as hair straighteners, curlers, and blow dryers. Consequently, their demand is increasing, especially among the millennial population, across the globe. Moreover, there is a considerable increase in online beauty tutorials that are encouraging consumers to use these products in the comforts of their homes. This, along with their ability to treat dandruff, and hair loss, is influencing their sales positively worldwide. Furthermore, leading players are using organic and silicone-free product variants to expand their consumer base, which is impelling the growth of the market. The market is also propelled by the boosting sales of smartphones and the rising sales of hair masks through e-commerce platforms on account of their benefits like cash backs, discounts and wide product range.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global hair mask market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on nature, end user and distribution channel.
Natural
Organic
Synthetic
Individual
Commercial
Online
Offline
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aveda Corp. (The Estee Lauder Companies Inc.), COBIOSA, Coty Inc., Davines S.p.A, Kao Corporation, Leonor Greyl USA, L'Oreal S.A., Procter & Gamble, Revlon Inc. (MacAndrews & Forbes Incorporated), Shiseido Company Limited and Unilever plc.