市場調査レポート
商品コード
1379172
スポーツ用サングラス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、予測、2023-2028年Sports Sunglasses Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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スポーツ用サングラス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、予測、2023-2028年 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツ用サングラス市場規模は2022年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに36億米ドルに達し、2022年から2028年にかけて3.1%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
スポーツ用サングラスは、屋外スポーツをする際の視認性と快適性を向上させるために使用される特殊な保護メガネです。スポーツ用サングラスは、明るく高エネルギーの太陽光の照射を最小限に抑え、目への不快感や損傷を防ぐ。レンズはガラスまたはプラスチック素材で製造され、紫外線(UV)ブロッカーと耐衝撃性フィルムでコーティングされています。また、偏光レンズ、非偏光レンズ、着色レンズ、非着色レンズがあり、日常的な使用に適しています。スポーツ用サングラスは一般的に水泳、サイクリング、マウンテンバイク、野球、クリケットなどのスポーツ活動中に使用されます。
世界中でスポーツ関連活動への参加が増加していることが、市場の成長を促進する主な要因の一つです。健康志向の高まりに伴い、消費者は慢性疾患発症のリスクを最小限に抑えるため、スポーツやその他のレクリエーション活動を含む身体的に活動的なライフスタイルを急速に取り入れています。さらに、屋外スポーツ時の安全維持に関する大衆の意識の高まりが、市場成長を後押ししています。スポーツ用サングラスは、レンズを衝撃から守り、液体をはじく疎水性・耐傷性コーティングで覆われています。さらに、飛散しにくく軽量なポリカーボネートやナイロンベースのサングラスの発売など、さまざまな製品革新も成長を促す要因となっています。これらの斬新な製品は、快適性、保護力、カバー力を高めています。これに伴い、オンライン小売プラットフォームの普及や、より幅広い消費者層を獲得するためのスポーツタレントとのコラボレーションの増加も、市場の成長を後押ししています。その他、消費者の支出能力の上昇や、プレミアム品質のブランドスポーツウェアへの嗜好の高まりなどが、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global sports sunglasses market size reached US$ 3.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.1% during 2022-2028.
Sports sunglasses are specialized protective eyewear used for improving visibility and comfort while playing outdoor sports. They minimize the exposure from bright and high-energy sunlight to prevent any discomfort or damage to the eyes. The lenses are manufactured using glass or plastic materials and are coated with ultraviolet (UV) ray blockers and impact-resistant films that reduce the glare and improves contrast to provide improved visibility in the field. They are also available in polarized or non-polarized with tinted and non-tinted lenses making them suitable for everyday wear. Sports sunglasses are commonly used while performing sports, such as swimming, cycling, mountain biking, baseball, cricket and other related activities.
Increasing participation in sports-related activities across the globe is among the key factors driving the growth of the market. With the rising health consciousness, consumers are rapidly adopting physically active lifestyles that involve sports and other recreational activities to minimize the risks of developing chronic diseases. Moreover, increasing awareness among the masses regarding maintaining safety during outdoor sports is providing a thrust to the market growth. Sports sunglasses are covered with hydrophobic and scratch-resistant coatings that protect the lenses from impacts and repels liquids. Additionally, various product innovations, such as the launch of shatter-resistant and lightweight polycarbonate and nylon-based variants, are acting as other growth-inducing factors. These novel variants provide enhanced comfort, protection and coverage to the wearer. In line with this, the proliferation of online retail platforms and increasing collaborations with sports personalities to attract a wider consumer base are also favoring the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the increasing preference for premium-quality and branded sportswear, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sports sunglasses market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, gender and distribution channel.
Polarized
Non-Polarized
Male
Female
Unisex
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Brand Outlets
Online Stores
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, Columbia Sportswear Company, Decathlon S.A., EssilorLuxottica SA, NIKE Inc, PUMA SE, Rudy Project S.p.A., Safilo Group S.p.A. and Under Armour Inc.