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市場調査レポート
商品コード
1541636
ゲーミングアクセサリー市場レポート:コンポーネント、デバイスタイプ、接続タイプ、販売チャネル、地域別、2024~2032年Gaming Accessories Market Report by Component (Headsets, Mice, Controller, Keyboard, and Others), Device Type (PC, Gaming Console), Connectivity Type (Wired, Wireless), Sales Channel (Online, Offline), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ゲーミングアクセサリー市場レポート:コンポーネント、デバイスタイプ、接続タイプ、販売チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のゲーミングアクセサリー市場規模は2023年に101億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は7.4%を示し、2032年には196億米ドルに達すると予測しています。
ゲーミングアクセサリとは、ゲームプレイの全体的な体験を豊かにするために、単独で、またはビデオゲーム機で使用される特定のハードウェア群を指します。これらのアクセサリは、ゲームデータを処理・処理するための情報をコンピュータに提供し、それをオペレータに記載しています。ビデオゲーム用に特別に設計されたゲーミングアクセサリーは、主にゲームシステムの本来のハードウェアやソフトウェアとは別に、外部デバイスを構成します。これらの付属品によってもたらされる主要利点には、反射神経の向上、精度の向上、ゲームの操作性の向上などがあります。最も一般的なゲーミングアクセサリーには、コントローラー、ヘッドセット、ジョイスティック、バーチャルリアリティ(VR)ゴーグル、マウス、キーボード、ウェブカメラなどがあります。これらのアクセサリーは汎用性が高く、デスクトップ、ノートパソコン、スマートフォン、ゲーム機など複数のデバイスに対応しています。
この市場を牽引しているのは、主にインタラクティブ・エンターテインメント産業の著しい成長です。この背景には、ビデオゲームの人気の高まりと、多数のソーシャル・プラットフォームでの普及があります。これに加えて、ゲームにおける継続的な技術革新が高いグラフィックニーズを育んでいることも、世界中で高度なゲーム用アクセサリーの需要を煽っています。仮想現実(VR)、拡大現実(AR)、人工知能(AI)、コンソールゲームなどの革新的な技術の登場も市場を後押ししています。さらに、eスポーツリーグの市場開拓が進んでいることに加え、職業としてゲームを選択する個人が増加していることも、市場を牽引しています。さらに、主要市場参入企業による広範な研究開発(R&D)活動が、市場に明るい展望をもたらしています。その他の市場成長要因としては、高速インターネットの普及、スマートデバイスユーザーの増加、急速な都市化、大衆の可処分所得の増加などが挙げられます。
The global gaming accessories market size reached US$ 10.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 19.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.4% during 2024-2032.
Gaming accessories refer to a particular group of hardware used independently or in video game consoles to enrich the overall experience of the gameplay. These accessories provide information to the computer for handling and processing game data and then delivering it to the operator. Gaming accessories that are designed specifically for video games primarily constitute external devices apart from the original hardware and software of the gaming system. Some of the major advantages provided by these accessories include improved reflexes, enhanced accuracy, and better operation of the game. Some of the most common gaming accessories include controllers, headsets, joysticks, virtual reality (VR) goggles, mice, keyboards, and web cameras. These accessories are versatile and compatible with multiple devices, such as desktops, laptops, smartphones and gaming consoles.
The market is primarily driven by significant growth in the interactive entertainment industry. This can be attributed to the increasing popularity of video games and their proliferation across numerous social platforms. In addition to this, continual innovations in gaming fostering high graphic needs are also fueling the demand for advanced gaming accessories across the globe. The advent of innovative technologies, such as virtual reality (VR), augmented reality (AR) and artificial intelligence (AI) and console gaming, are also providing a boost to the market. The market is further driven by the ongoing development of e-sports leagues, along with the growing number of individuals choosing gaming as a profession. Moreover, the extensive research and development (R&D) activities conducted by major market players are creating a positive outlook for the market. Some of the other factors contributing to the market growth include the increasing penetration of high-speed internet, the rising number of smart device users, rapid urbanization, and inflating disposable incomes of the masses.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global gaming accessories market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, device type, connectivity type, and sales channel.
Headsets
Mice
Controller
Keyboard
Others
PC
Gaming Console
Wired
Wireless
Online
Offline
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anker Innovations Technology Co. Ltd., Cooler Master Technology Inc., Corsair Gaming Inc., Dell Technologies Inc., HP Inc., Logitech international S.A., Mad Catz Global Limited, Nintendo Co. Ltd, Razer Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, Sony Group Corporation and Turtle Beach Corporation.