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市場調査レポート
商品コード
1347708
3Dアニメーションソフトウェア市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測3D Animation Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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3Dアニメーションソフトウェア市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の3Dアニメーションソフトウェア市場規模は、2022年に123億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて11.14%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに234億米ドルに達すると予測しています。
3Dアニメーションソフトウェアは、静的および動的な3D画像やアニメーションの視覚化、開発、修正に使用されるコンピュータ生成画像(CGI)アプリケーションを指します。このソフトウェアは、視覚効果(VFX)、3Dモデリング、モーショングラフィックス、3Dレンダリングなどのさまざまな技術を通じて、リアルなオブジェクトやシーンを作成するためにビデオ映像や人工画像を統合します。このソフトウェアは、カスタマイズ可能なキャラクター、アニメーションのライブラリ、自動リップシンク、および事前定義されたセットで構成されています。このソフトウェアは、ブランド広告や製品プロモーションにおけるクリエイティブなエフェクトの開発、科学、製品、システム情報の視覚化、視覚分析に広く使用されています。メディア&エンターテインメント、アーキテクチャ、ヘルスケア、ライフサイエンスなど、さまざまな業界で幅広く利用されています。
仮想現実(VR)と人工知能(AI)の台頭傾向は、3Dモバイル・アプリケーションとゲームに対する需要の増加とともに、3Dアニメーションソフトウェア市場の成長を促進する主な要因の1つです。これに伴い、生き生きとしたキャラクターやシナリオとともに、視覚的に強化された没入感のあるアニメーションを作成するために、アニメーションソフトウェアや立体3Dゲームプラットフォームの採用が広がっており、これが市場の成長に寄与しています。さらに、さまざまな技術の進歩や、教育・学術用途でのアニメーションソフトウェアの利用増加も、市場の成長を後押ししています。教育コンテンツやeラーニング・プラットフォームの開発者は、効果的で魅力的な学習環境を構築するために、カリキュラムに3Dアニメーション・ビデオを組み込んでいます。さらに、地理空間、地質学、地球物理学、鉱業用途の3Dマッピングやレーザースクリーニングにこのソフトウェアを利用するケースが増えており、市場をさらに牽引すると予測されています。
The global 3D animation software market size reached US$ 12.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 23.4 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.14% during 2023-2028.
The 3D animation software refers to computer-generated imagery (CGI) application that is used for visualizing, developing and modifying static and dynamic 3D images and animations. The software integrates video footage and artificial images to create realistic objects and scenes through various technologies, such as visual effects (VFX), 3D modeling, motion graphics and 3D rendering. The software consists of customizable characters, libraries of animations, automatic lip-syncing and pre-defined sets. It is widely used for developing creative effects in brand advertisements and product promotions, visualization of scientific, product and system information, and visual analytics. It finds extensive applications across various industries, including media & entertainment, architecture, healthcare and life sciences.
The emerging trend of virtual reality (VR) and artificial intelligence (AI), along with the increasing demand for 3D mobile applications and games, is one of the key factors driving the growth of the 3D animation software market. In line with this, there is widespread adoption of animation software and stereoscopic 3D gaming platforms to create visually enhanced and immersive animations, along with life-like characters and scenarios, which is contributing to the market growth. Furthermore, various technological advancements and increasing utilization of the animation software for educational and academic applications are also providing a boost to the market growth. Educational content and e-learning platform developers are incorporating 3D animated videos in their curriculum to create an effective and engaging learning environment. Additionally, increasing utilization of this software for 3D mapping and laser screening for geospatial, geological, geophysical and mining applications is projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global 3D animation software market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on technology, service, deployment and vertical.
3D Modeling
Motion Graphics
3D Rendering
Visual Effects (VFX)
Others
Consulting
Support and Maintenance
Integration and Deployment
Education and Training
On-premises
Cloud-based
Media and Entertainment
Construction and Architecture
Healthcare and Lifesciences
Manufacturing
Education and Research
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Systems Inc., Autodesk Inc., Autodessys Inc., Corel Corporation, Maxon Computer, Newtek Inc., Nvidia Corporation, Pixologic Inc., Sidefx Software, The Foundry Visionmongers Ltd., Toon Boom Animation Inc., Trimble Navigation Ltd., Zco Corporation, etc.