市場調査レポート
商品コード
1308487
自動車用クーラント市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Automotive Coolant Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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自動車用クーラント市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年07月05日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用クーラントの世界市場規模は2022年に48億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて5.4%の成長率(CAGR)を示し、2028年には66億米ドルに達すると予測しています。
自動車用クーラントまたは不凍液は、エチレングリコールまたはプロピレングリコールと水の混合物で、自動車の温度を特定の範囲内に維持するために使用されます。また、自動車のラジエーターが夏にオーバーヒートしたり、冬に凍結したりするのを防ぎ、その後の故障を回避するためにも使用されます。ベース液に加えて、クーラントは少量の腐食防止剤と消泡剤で構成され、エンジン全体の効果を高める。
世界中で自動車産業が盛んであることが、市場の成長を促す主な要因となっています。近年、乗用車の需要が増加しており、これが市場の成長に寄与しています。さらに、不凍液の安全な廃棄とそのリサイクルに関する厳しい規制政策が、エンドユーザーによる再利用可能なクーラントバリアントの採用を促進しています。使用済みクーラントには未溶解の重金属が含まれており、動物にとって有毒で、土壌を汚染する恐れがあるため、消費者は適切な廃棄の必要性を認識しつつあります。さらに、メーカーは無機酸技術(IAT)、ハイブリッド有機酸技術(HOAT)、有機酸技術(OAT)などの先進技術によってクーラントを処方しており、シリカやリン酸塩を含まない製品の製造を支援しています。また、自動車の平均寿命の向上、環境に優しいクーラントのイントロダクション、消費者の可処分所得の増加といった要因も、市場の成長を後押ししています。
The global automotive coolant market size reached US$ 4.8 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.4% during 2023-2028.
Automotive coolant or antifreeze is a mixture of ethylene glycol or propylene glycol and water that is used to maintain the temperature of the vehicle within a specific range. It is also used to prevent automobile radiators from overheating in summer or freezing in winters, thus avoiding subsequent breakdowns. In addition to the base fluid, coolants consist of small quantities of corrosion inhibitors and antifoam agents, which enhance the overall effectiveness of the engine.
The thriving automotive industry across the globe is the key factor driving the growth of the market. In recent years, there has been an increase in the demand for passenger vehicles which is contributing to the market growth. Moreover, stringent regulatory policies for the safe disposal of antifreeze material and its recycling has enhanced the adoption of reusable coolant variants by the end users. Consumers are becoming aware of the need for proper disposal as used coolants contain undissolved heavy metals which are toxic for animals and can contaminate the soil. Additionally, manufacturers are formulating coolants through advanced technologies such as Inorganic Acid Technology (IAT), Hybrid Organic Acid Technology (HOAT) and Organic Acid Technology (OAT), which assist in creating silica- and phosphate-free product. Some of the other factors such as improvements in the average lifespan of vehicles, the introduction of environment-friendly coolants and rising disposable incomes of the consumers are also augmenting the growth of the market.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global automotive coolant market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for industry players, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the automotive coolant market in any manner.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global automotive coolant market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product, type, application and end-user.
Ethylene Glycol
Propylene Glycol
Glycerin
Inorganic Acid
Organic Acid
Hybrid Organic Acid
Others
Passenger Cars
Commercial Vehicles
Two Wheelers
Others
OEM
Aftermarket
North America
Asia Pacific
Europe
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analyzed the competitive landscape of the market with some of the key players being Total S.A. (Total), ExxonMobil, Castrol Limited, The British Petroleum Plc, Cummins Inc., Royal Dutch Shell Plc, BASF SE, Chevron Corporation, The PJSC LUKOIL, Motul S.A. and China Petrochemical Corporation (Sinopec Group) etc.