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市場調査レポート
商品コード
1298674
通信クラウド市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Telecom Cloud Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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通信クラウド市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年06月14日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の通信クラウド市場規模は、2022年に345億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけての成長率(CAGR)は19.41%を示し、2028年には1,060億米ドルに達すると予測しています。
通信クラウドとは、通信業界における従来の機械ベースの固定電話サービスからクラウドコンピューティングサービスへの移行を定義するために使用される用語です。ネットワークリソースの効率的な利用を可能にし、無制限のネットワーク容量を提供することで、予測不可能なデータ増加を管理し、より充実した顧客体験を提供します。最小限の管理労力やサービス・プロバイダーとのやり取りで、即座に技術的かつ収益性の高いビジネス価値を提供します。さらに、ストレージ、サーバー、ネットワークの仮想化を容易にし、インフラストラクチャーのコストを削減し、リソースの効率的な共有を可能にします。近年、通信クラウド・ソリューションは、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、ヘルスケア、小売、メディア・エンターテインメント、製造、政府、運輸など、さまざまな業界で支持を集めています。
通信クラウドは、通信事業者のインターネットへの移行を可能にし、企業が世界のその他の地域との接続を維持するための高価なハードウェアの必要性を排除しました。その結果、ビジネスの俊敏性と業務効率を高めるために、企業の間でクラウドサービスへの嗜好が変化していることが、市場成長を促進する主な要因となっています。このほか、企業における通信クラウドに関する意識の高まりや、運用・管理コストの低下が、製品需要を刺激しています。さらに、最近のコロナウイルス感染症(COVID-19)の流行により、在宅勤務やオンライン教育を受ける個人の数が大幅に増加しています。これに伴い、データ消費の増加やオーバー・ザ・トップ(OTT)クラウド・サービスへの需要の高まりが、市場の成長を後押ししています。さらに、いくつかの主要企業は、費用対効果が高くユーザーフレンドリーなブラウザベースの通信ソリューションに対する需要の高まりに対応するため、業界に特化したWebリアルタイム通信(WebRTC)ソリューションとサービスの導入に注力しています。その他にも、デジタル化傾向の台頭、仮想環境に対するニーズの高まり、インターネットやスマートフォンの普及率向上、リッチメディアコンテンツに対する需要の高まり、技術の進歩などが、市場の見通しを良好なものにしています。
The global telecom cloud market size reached US$ 34.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 106.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.41% during 2023-2028.
Telecom cloud is a term used to define the shift in the telecommunication industry from conventional machine-based landline services to cloud computing services. It enables the utilization of networking resources efficiently and provides unlimited network capacity to manage unpredictable data growth and offer an enhanced customer experience. It delivers immediate technical and profitable business values with minimal management effort or service provider interaction. Moreover, it facilitates the virtualization of storage, servers and networks, reduces the cost of infrastructure, and allows efficient sharing of resources. In recent years, telecom cloud solutions have gained traction across various industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), healthcare, retail, media and entertainment, manufacturing, government, and transportation.
Telecom cloud has enabled telecommunication organizations to migrate to the internet and eliminated the need for costly hardware for businesses to stay connected to the rest of the world. As a result, the shifting preferences toward cloud services among enterprises to enhance business agility and operational efficiency represent the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing awareness regarding the telecom cloud among enterprises and lower operational and administrative costs are catalyzing the product demand. Additionally, with the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19), there has been a significant increase in the number of individuals working from home and obtaining education online. Along with this, the rising consumption of data and the escalating demand for over-the-top (OTT) cloud services are propelling the market growth. Furthermore, several key players are focusing on introducing industry-specific web real-time communication (WebRTC) solutions and services to meet the growing demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions. Other factors, including the emerging digitization trend, growing need for virtual environments, increasing penetration of the internet and smartphones, rising demand for rich media content, and technological advancements, are also creating a favorable market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telecom cloud market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, computing services, application and end user.
Public Cloud
Private Cloud
Hybrid Cloud
SaaS
IaaS
PaaS
Computing
Data Storage
Achieving
Enterprise Application
Others
BFSI
Retail
Manufacturing
Transportation and Distribution
Healthcare
Government
Media and Entertainment
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc.), BT Group plc, China Telecom Corporation Limited, Dell Technologies Inc., Deutsche Telekom AG, Google LLC, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Nippon Telegraph and Telephone Corporation, Oracle Corporation, Singapore Telecommunications Limited, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, Telus Corporation and Verizon Communications Inc.
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global telecom cloud market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global telecom cloud market during 2023-2028?
3. What are the key factors driving the global telecom cloud market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global telecom cloud market?
5. What is the breakup of the global telecom cloud market based on the type?
6. What is the breakup of the global telecom cloud market based on the computing services?
7. What is the breakup of the global telecom cloud market based on application?
8. What is the breakup of the global telecom cloud market based on the end user?
9. What are the key regions in the global telecom cloud market?
10. Who are the key players/companies in the global telecom cloud market?