市場調査レポート
商品コード
1651028

通信向けクラウド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Telecom Cloud - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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通信向けクラウド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

通信向けクラウドの市場規模は2025年に577億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは16.76%で、2030年には1,254億米ドルに達すると予測されます。

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クラウド技術の最新動向により、通信事業者はインターネットへの移行が可能になり、世界のその他の地域と接続を維持するために高価なハードウェアを用意する必要がなくなった。

主なハイライト

  • クラウドネイティブ・テクノロジー、ネットワーク機能仮想化、ソフトウェア定義ネットワーキングを組み合わせた分散コンピューティング・ネットワークは、通信向けクラウドとして知られています。ネットワークとコンピューティング・リソースは複数の場所やクラウドに分散しているため、自動化とオーケストレーションが極めて重要です。この開発は、仮想化され、プログラマブルで、人工的にインテリジェントなネットワークアーキテクチャの展開です。ネットワーク・アーキテクチャを変更する最先端のクラウド・ビジネス戦術を採用することも、もう一つの側面です。世界の通信向けクラウドの動向には、インターネットやモバイル・デバイスの普及の高まりや、さまざまなビジネスの迅速なデジタル変革などがあります。
  • 情報通信技術の進歩は、世界な事業運営に著しい変化をもたらしています。さまざまな政府・公共企業は、重要な情報インフラ・サービスに依存しています。また、企業は事業運営からの需要の高まりに対応するため、クラウド・サービスへの関心を高めています。
  • オーバー・ザ・トップのクラウド・サービスに対する需要の高まり、運用管理コストの削減、通信向けクラウドに対する企業の意識の高まりが、市場の成長を後押しすると予想されます。
  • 費用対効果が高く、ユーザーフレンドリーなブラウザベースの通信ソリューションに対する需要が高まる中、多くの注目すべきベンダーが北米で業種に特化したWebRTCソリューションやサービスの導入を検討しており、市場の成長を後押しすると期待されています。しかし、通信事業者に対するサイバー攻撃は、電話やインターネットを利用する消費者へのサービスを妨害し、ビジネスを麻痺させ、政府の業務を停止させる可能性があるため、サイバー脅威のリスクは市場成長にとって大きな課題となっています。
  • COVID-19の大流行により、電気通信業界は新しい技術やクラウドパターンに適応するための変革期を迎えています。自宅で仕事をする人が増え、家庭教育のための教育リソースの入手や、ビデオ・エンターテイメントのストリーミングが増加しています。こうしたことから、通信業界では音声、データ、ブロードバンド・サービスの急増が当然見られます。

通信向けクラウド市場の動向

通信向けクラウド市場を独占すると予想されるソリューション

  • ソリューション分野には、ネットワーク機能の仮想化、ユニファイド・コミュニケーションとコラボレーション、コンテンツ・デリバリー・ネットワークなどのオプションが含まれます。インターネットとモバイル・デバイスの利用の拡大が、ソリューションの受容を促進しています。その結果、組織は業務効率と組織の敏捷性を向上させるために、新しいテクノロジーをますます活用する必要が生じています。企業が使用するアプリケーションには、ボイスメール、電子メール、IM(インスタント・メッセージング)、ユニファイド・メッセージング、音声、ウェブ、ビデオ会議、ファイル共有、ホワイトボード、ソーシャル・ネットワーキングなどがあります。
  • 市場で提供されるソリューションには、ユニファイド・コミュニケーションやコラボレーション、コンテンツ・デリバリー・ネットワークなどがあります。これは主に、インターネットとモバイル・デバイスの普及率の増加によるものです。これに伴い、ビジネスの俊敏性を向上させ、業務効率を高めるために先進技術を活用する必要性を認識する企業が増えています。
  • こうした企業は、電話、電子メール、ボイスメール、ユニファイド・メッセージング、インスタント・メッセージング(IM)、プレゼンス、オーディオ、ウェブ、ビデオ会議、ファイル共有、ホワイトボード、モビリティ、ソーシャル・ネットワーキングなど、幅広いコミュニケーション・コラボレーション・アプリケーションを導入しています。
  • さらに、エンドユーザーの業種を問わず、組織のデジタル化の傾向とともに、オンラインユーザーの間でメディアコンテンツやリッチビデオコンテンツの需要が急激に高まっていることも、コンテンツ配信ネットワークソリューションの必要性に拍車をかけています。

北米が通信向けクラウド市場で大きなシェアを占める

  • 北米では、技術力のある従業員を擁する大企業が、継続的に革新的な技術を提供し、大きな浸透を見せた。米国とカナダでは、ハイブリッド通信向けクラウドの導入が増加しており、パブリッククラウド分野で利用可能なクラス最高のデータ分析や人工知能を統合することで、消費者のニーズや嗜好を予測し、満たすことができます。また、企業はクラウドを利用して、サイロ化したデータベースを取り除き、顧客データを統合し、魅力的なオムニチャネルの顧客体験を提供し、顧客を360度見渡せるようにします。
  • ITのコンシューマライゼーションは、モビリティのブームやインテリジェント・モバイルガジェットの開発とも関連しています。さらに、ユーザーフレンドリーで経済的なブラウザベースのコミュニケーション・ソリューションに対するニーズの高まりを受けて、いくつかの有名メーカーが北米で業界固有のWebRTCソリューションやサービスを提供する可能性を検討しています。間接的に、これは市場の成長を加速させると予想されます。
  • さらに、この地域の優位性は、近年のモビリティの向上と、ITのコンシューマライゼーションによるスマートモバイルデバイスの爆発的増加に起因しています。さらに、費用対効果が高く、ユーザーフレンドリーなブラウザベースの通信ソリューションへの需要が高まる中、多くの注目すべきベンダーが北米で業種に特化したWebRTCソリューションやサービスの導入を検討しており、間接的に市場の成長を後押しすると期待されています。
  • 最近、今年のMWCラスベガスでは、企業、クラウド、サービス・プロバイダー、さらには家庭を対象とした幅広い真新しい通信ソリューションが展示されました。ここでは、北米で最も重要なコネクティビティ・イベントで展示された5つの新鮮な商品やサービスを紹介します。
  • COVID-19は、現在進行中の健康、経済、社会の危機が求める回復力、新しい体験と製品、構造的なコスト削減を構築するためのデジタル変革の基盤として、クラウドへの移行を劇的に加速させることを各地域の通信事業者に求める新たな変曲点を作り出しました。

通信向けクラウド業界の概要

主なプレーヤーは、AT&T Inc.、BT Group PLC、Verizon Communications Inc.、Level 3 Communications Inc.、Telefonaktiebolaget L.M. Ericsson、Deutsche Telekom、NTT Communications Corporationなどです。これらのプレーヤーは、新技術や新製品を開発し市場に導入するために、M&Aや製品投入を行うことが増えています。したがって、市場の集中度は高くなると思われます。

  • 2022年9月- ウインドリバーとデルテクノロジーズが協力し、通信向けクラウドの導入に革命を起こします。市場初のウインドリバーとの共同設計によるデルのソリューションは、オープンでクラウドネイティブなネットワーク技術の採用を加速させる一助となります。
  • 2022年5月- ノキアがリリースを発表したクラウドネイティブなIMS Voice Core製品は、CSP(通信サービスプロバイダ)の運用俊敏性の向上、ネットワーク運用の合理化、ネットワーク管理コストの削減を支援します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 通信業界におけるハイブリッドクラウドの採用拡大
    • 運用管理コストの削減
  • 市場の課題
    • セキュリティ侵害のリスク
  • 世界の通信向けクラウド市場におけるCOVID-19の影響

第6章 主要技術投資

  • クラウド技術
  • 人工知能
  • サイバーセキュリティ
  • デジタルサービス

第7章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
      • ユニファイド・コミュニケーションとコラボレーション
      • コンテンツ・デリバリー・ネットワーク
      • その他のソリューション
    • サービス
      • コロケーションサービス
      • ネットワーク・サービス
      • プロフェッショナル・サービス
      • マネージド・サービス
    • その他のタイプ
  • アプリケーション別
    • ビリングとプロビジョニング
    • トラフィック管理
    • その他のアプリケーション
  • クラウドプラットフォーム別
    • Software-as-a-Service
    • Infrastructure-as-a-Service
    • Platform-as-a-Service
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • 小売
    • 製造業
    • 運輸・流通
    • ヘルスケア
    • 政府機関
    • メディアおよびエンターテイメント
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AT&T Inc.
    • BT Group PLC
    • Verizon Communications Inc.
    • Telstra Corporation Ltd
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Deutsche Telekom
    • NTT Communications Corporation
    • CenturyLink Inc
    • Singapore Telecommunications Limited
    • China Telecommunications Corporation
    • Telus Corporation
    • Swisscom AG

第9章 投資分析

第10章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50363

The Telecom Cloud Market size is estimated at USD 57.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 125.40 billion by 2030, at a CAGR of 16.76% during the forecast period (2025-2030).

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The latest trend of cloud technology has enabled telecommunication organizations to migrate to the internet, where there is no longer the need to have costly hardware for businesses to stay connected to the rest of the world.

Key Highlights

  • A distributed computing network that combines cloud-native technologies, network function virtualization and software-defined networking is known as the "telecommunication cloud." Since network and computing resources are dispersed across several locations and clouds, automation and orchestration are crucial. This development is the deployment of a virtualized, programmable, and artificially intelligent network architecture. Adopting cutting-edge cloud business tactics that modify network architecture is another aspect. Some global telecom cloud trends include rising internet and mobile device adoption and the quick digital transformation of various businesses.
  • The advancements in information and communications technology have brought remarkable changes in global business operations. Various government and public enterprises are dependent on critical information infrastructure services. Also, organizations are now showing more interest in cloud services to meet the growing demand from business operations.
  • The increasing demand for over-the-top cloud services, lower operational and administrative costs, and growing awareness about telecom cloud among enterprises are expected to boost the market's growth.
  • With the rising demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions, many notable vendors are looking to introduce vertical-specific WebRTC solutions and services in North America, which is expected to boost the market's growth. However, the risk of cyber threats poses a significant challenge to market growth, as cyber attacks on telecommunication operators can disrupt services for phone and internet consumers, cripple businesses, and shut down government operations.
  • Due to the Covid-19 pandemic, the telecom industry is experiencing a transformational period of advancement to adjust to new technologies and cloud patterns. With an increasing number of people working from home, obtaining educational resources for homeschooling and streaming video entertainment is rising. Given this, the telco industry is naturally seeing spikes in voice, data, and broadband services.

Telecom Cloud Market Trends

Solution Expected To Dominate the Telecom Cloud Market

  • The solution area includes options for network function virtualization, unified communication and collaboration, and content delivery networks. The growing use of the internet and mobile devices is driving the acceptance of solutions. As a result, organizations need to leverage new technology more and more to improve operational efficiency and organizational agility. Applications used by businesses include voicemail, email, IM (instant messaging), unified messaging, audio, web, and video conferencing, file sharing, whiteboarding, social networking, and more.
  • The solution offerings in the market include unified communication and collaboration, a content delivery network, and other solutions. This is majorly owing to the increasing internet and mobile device penetration. With this, businesses increasingly acknowledge the need to leverage advanced technologies to improve business agility and gain operational efficiencies.
  • They are deploying a broad array of communications and collaboration applications, including telephone, email, voice mail, unified messaging, instant messaging (IM) and presence, audio, web, and video conferencing, file sharing and whiteboarding, mobility, social networking, and more.
  • Additionally, the exponentially rising media content and demand for rich video content among the increasing online users, along with the trend of digitization among organizations across end-user verticals, spurs the need for content delivery network solutions.

North America Holds the Major Share in the Telecom Cloud Market

  • North America witnessed a huge penetration from large enterprises with technically-skilled employees, providing continuous innovative technologies. In the U.S. and Canada, there is an increase in the use of hybrid telco cloud installations, which enables the integration of best-in-class data analytics and artificial intelligence available in the public cloud sector to anticipate and meet the needs and preferences of consumers. The businesses also use the cloud to get rid of silo databases, combine customer data, offer an engaging Omni channel customer experience, and develop a 360-degree view of the customer.
  • The consumerization of IT, which is also to blame for this region's dominance, may be linked to the current boom in mobility and the development of intelligent mobile gadgets. In addition, several well-known manufacturers are looking into the possibilities of providing industry-specific WebRTC solutions and services in North America in response to the growing need for browser-based communication solutions that are user-friendly and economical. Indirectly, this is anticipated to accelerate market growth.
  • Further, the dominance of this region can be attributed to the recent increase in mobility and the explosion of smart mobile devices due to the consumerization of IT. Moreover, with the rising demand for cost-effective and user-friendly browser-based communication solutions, many notable vendors are looking to introduce vertical-specific WebRTC solutions and services in North America, which is indirectly expected to boost the market's growth.
  • Recently, A wide range of brand-new telecommunications solutions aimed at businesses, cloud and service providers, and even homes were displayed at MWC Las Vegas this year. Here is a selection of five fresh goods and services displayed at North America's most important connectivity event.
  • COVID-19 has created a new inflection point that requires every regional telecom provider to dramatically accelerate the move to the cloud as a foundation for digital transformation to build the resilience, new experiences and products, and structural cost reduction that the ongoing health, economic, and societal crisis demands.

Telecom Cloud Industry Overview

The major players include AT&T Inc., BT Group PLC, Verizon Communications Inc., Level 3 Communications Inc., Telefonaktiebolaget L.M. Ericsson, Deutsche Telekom, and NTT Communications Corporation. These players are increasingly undertaking mergers and acquisitions and product launches to develop and introduce new technologies and products in the market. Hence, the market concentration will be high.

  • September 2022 - Wind River and Dell Technologies have cooperated to revolutionize telecom cloud installations. The market-first co-engineered Dell solution with Wind River will aid in accelerating the adoption of open, cloud-native network technologies.
  • May 2022 - The cloud-native IMS Voice Core product, which Nokia announced the release, will aid CSPs (Communication Service Providers) in enhancing operational agility, streamlining network operations, and lowering the cost of managing their networks.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Hybrid Cloud in Telecom
    • 5.1.2 Lower Operational and Administration Costs
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Risk of Security Breaches
  • 5.3 Impact of Covid-19 in Global Telecom Cloud Market

6 KEY TECHNOLOGY INVESTMENTS

  • 6.1 Cloud Technology
  • 6.2 Artificial Intelligence
  • 6.3 Cyber Security
  • 6.4 Digital Services

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Type
    • 7.1.1 Solution
      • 7.1.1.1 Unified Communication and Collaboration
      • 7.1.1.2 Content Delivery Network
      • 7.1.1.3 Other Solutions
    • 7.1.2 Service
      • 7.1.2.1 Colocation Services
      • 7.1.2.2 Network Services
      • 7.1.2.3 Professional Services
      • 7.1.2.4 Managed Services
    • 7.1.3 Other Types
  • 7.2 Application
    • 7.2.1 Billing and Provisioning
    • 7.2.2 Traffic Management
    • 7.2.3 Other Applications
  • 7.3 Cloud Platform
    • 7.3.1 Software-as-a-Service
    • 7.3.2 Infrastructure-as-a-Service
    • 7.3.3 Platform-as-a-Service
  • 7.4 End User
    • 7.4.1 BFSI
    • 7.4.2 Retail
    • 7.4.3 Manufacturing
    • 7.4.4 Transportation and Distribution
    • 7.4.5 Healthcare
    • 7.4.6 Government
    • 7.4.7 Media and Entertainment
    • 7.4.8 Other End Users
  • 7.5 Geography
    • 7.5.1 North America
      • 7.5.1.1 US
      • 7.5.1.2 Canada
    • 7.5.2 Europe
      • 7.5.2.1 Germany
      • 7.5.2.2 UK
      • 7.5.2.3 France
      • 7.5.2.4 Italy
      • 7.5.2.5 Rest of Europe
    • 7.5.3 Asia Pacific
      • 7.5.3.1 India
      • 7.5.3.2 China
      • 7.5.3.3 Japan
      • 7.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 7.5.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 AT&T Inc.
    • 8.1.2 BT Group PLC
    • 8.1.3 Verizon Communications Inc.
    • 8.1.4 Telstra Corporation Ltd
    • 8.1.5 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 8.1.6 Deutsche Telekom
    • 8.1.7 NTT Communications Corporation
    • 8.1.8 CenturyLink Inc
    • 8.1.9 Singapore Telecommunications Limited
    • 8.1.10 China Telecommunications Corporation
    • 8.1.11 Telus Corporation
    • 8.1.12 Swisscom AG

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS