市場調査レポート
商品コード
1291542
航空旅客通信システム市場:コンポーネント別(トランスポンダ、ディスプレイ、アンテナ、レシーバー、その他)、航空機別(宇宙船、軍用機、ヘリコプター、民間航空機)、流通チャネル(OEM、アフターマーケット)、地域別2023-2028Airline Passenger Communications System Market by Component (Transponder, Display, Antenna, Receiver, and Others), Aircraft (Spacecraft, Military Aircraft, Helicopters, Commercial Aircraft), Distribution Channel (OEM, Aftermarket), and Region 2023-2028 |
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航空旅客通信システム市場:コンポーネント別(トランスポンダ、ディスプレイ、アンテナ、レシーバー、その他)、航空機別(宇宙船、軍用機、ヘリコプター、民間航空機)、流通チャネル(OEM、アフターマーケット)、地域別2023-2028 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の航空旅客通信システム市場規模は、2022年に57億2,000万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に7.30%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに88億4,000万米ドルに達すると予測しています。機内エンターテインメントやコネクティビティに対する需要の高まり、消費者の支出能力の向上、広範な研究開発(R&D)活動が、市場を牽引する主な要因の1つとなっています。
航空旅客通信システム(APCS)には、航空旅客が飛行中に地上や他の乗客、乗務員との接続を維持できるようにするコンポーネントやサブシステムが含まれます。衛星通信システム、地上通信ネットワーク、サーバー、トランスポンダー、アンテナ、レシーバー、ルーター、その他の機器が含まれます。このシステムにより、乗客や航空会社は、衛星や地上の通信ネットワークを介して地上と通信することができます。APCSは、乗客にエンターテイメントコンテンツへのアクセス、機内販売やサービス、コミュニケーションの向上を提供するために広く使用されています。また、フライト状況や天候、目的地情報などの情報も提供します。その結果、APCSは宇宙船、軍用機、ヘリコプター、民間機などで幅広く使用されています。
機内エンターテインメントとコネクティビティに対する需要の高まりは、市場成長を促進する重要な要因の一つです。APCSは、乗客が飛行中に映画、テレビ番組、音楽、ゲームなどのエンターテインメントコンテンツにアクセスできるようにします。また、飛行状況、遅延、ゲート変更などの重要な情報を提供するためにAPCSが広く利用されていることも、市場の成長を後押ししています。さらに、APCSによってリアルタイムでフライトの最新情報が提供されるため、航空会社の乗客が常に連絡を取り合えるようになり、コミュニケーションの改善に対する需要が高まっていることも、成長を促進する要因となっています。さらに、仮想現実と拡張現実(VR/AR)技術の統合により、乗客に新しい没入型のエンターテインメント体験を提供することが、市場成長に弾みをつけています。さらに、航空旅行に伴うストレスや退屈を軽減するのに役立つコミュニケーションやエンターテインメントサービスへのアクセスを提供することで、乗客の全体的な体験を向上させるためにAPCSを広く活用することが、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。さらに、人工知能(AI)や機械学習(ML)を活用してシステムの性能や能力を向上させるなど、さまざまな技術的進歩が市場の成長を大きく後押ししています。その他の要因として、消費者の支出能力の上昇、航空旅行の増加、航空産業の著しい成長、研究開発(R&D)活動の強化、性能と安全性の向上のために航空機に高度なシステムを統合する技術シフトなどが、市場の成長に向けて推進すると予測されます。
本レポートに掲載されている企業名は一部であり、全企業名は本レポートに掲載されています。
The global airline passenger communications system market size reached US$ 5.72 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.84 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.30% during 2023-2028. The increasing demand for in-flight entertainment and connectivity, rising expenditure capacities of consumers, and extensive research and development (R&D) activities are some of the key factors driving the market.
An airline passenger communications system (APCS) includes the components and sub-systems that allow airline passengers to stay connected with the ground, with other passengers and crew members during their flight. It includes satellite communications systems, ground-based communications networks, servers, transponders, antennas, receivers, routers, and other equipment. The system allows passengers and airlines to communicate with the ground via satellite and ground-based communications networks. APCS is widely used to provide passengers with access to entertainment content, in-flight sales and services, and improved communication. It also provides information, including flight status updates, weather, and destination information. As a result, APCS is extensively used in spacecraft, military aircraft, helicopters, and commercial aircraft.
The increasing demand for in-flight entertainment and connectivity is one of the key factors driving the market growth. APCS allows passengers to access entertainment content during their flight that includes movies, TV shows, music, and games. In line with this, the widespread utilization of APCS to provide updates on flight status, delays, gate changes, and other important information is favoring the market growth. Moreover, the rising demand for improved communication as APCS allows airline passengers to stay connected by providing real-time flight updates, which in turn is acting as a growth-inducing factor. Apart from this, the integration of virtual and augmented reality (VR/ AR) technologies to provide passengers with new and immersive entertainment experiences is providing an impetus to the market growth. Furthermore, the widespread utilization of APCS to improve the overall passenger experience by providing access to communication and entertainment services that help to reduce the stress and boredom often associated with air travel is positively influencing the market growth. Additionally, various technological advancements, such as the utilization of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to improve the system's performance and capabilities, are providing a considerable boost to the market growth. Other factors, including the rising expenditure capacities of consumers, increasing air travel, significant growth in the aviation industry, enhanced research and development (R&D) activities, and technological shift to integrate advanced systems into aircraft for performance and safety enhancement, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global airline passenger communications system market, along with forecasts at the global, regional, and country levels from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, aircraft, and distribution channel.
The report has provided a detailed breakup and analysis of the airline passenger communications system market based on the component. This includes transponder, display, antenna, receiver, and others.
The report has provided a detailed breakup and analysis of the airline passenger communications system market based on the aircraft. This includes spacecraft, military aircraft, helicopters, and commercial aircraft. According to the report, commercial aircraft represented the largest segment.
The report has provided a detailed breakup and analysis of the airline passenger communications system market based on the distribution channel. This includes OEM and aftermarket.
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for airline passenger communications system. Some of the factors driving the North America airline passenger communications system market included rising expenditure capacities of consumers, significant growth in the aviation industry, and rapid technological advancements.
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global airline passenger communications system market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Airbus SE, Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corp.), Gogo Business Aviation LLC, Honeywell International Inc., Panasonic Avionics Corporation, Thales Group, Wipro Limited, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.