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市場調査レポート
商品コード
1225521

ヘアシャンプー市場:製品タイプ別、価格帯別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2023-2028年

Hair Shampoo Market by Product Type, Price-Point, Distribution Channel, End User, and Region 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
ヘアシャンプー市場:製品タイプ別、価格帯別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2023-2028年
出版日: 2023年02月03日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ヘアシャンプーの世界市場規模は、2022年に348億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2023年から2028年の間に3.3%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに429億米ドルに達すると予測しています。ハーブ系ヘアシャンプーの需要の高まり、eコマースサイトでの容易な入手、ドライシャンプーの需要の高まりなどが、市場を牽引する主な要因となっています。

ヘアシャンプーは、頭皮や髪を清潔にするために使用されるヘアケア製品です。洗浄剤やその他の合成成分を含み、環境汚染物質、皮脂や汗、オイルやスプレーなどのヘアケア製品を取り除く手助けをします。ラウリル硫酸ナトリウム(SLS)などの界面活性剤とコカミドプロピルベタインを水中で混合して製造されます。透明感、色持ち、保湿、2in1、ボリュームアップなど、さまざまなタイプがあります。オイルやシリコーンなどのコンディショニング成分が髪をコーティングし、うるおいを与えます。ミネラル、植物エキス、ビタミン、天然オイルを配合し、毛根を刺激することで、頭皮のかゆみや炎症を鎮めるヘアトリートメントです。髪をサラサラに保ち、傷んだ髪を補修するために使用します。洗い流しが簡単で、皮膚や目への刺激も少ないため、世界的に需要が高まっています。

ヘアシャンプーの市場動向

  • 現在、環境汚染の深刻化やライフスタイルの変化に伴い、個人の間でヘアシャンプーの使用が増加していることが、市場の成長を支える重要な要因の一つとなっています。これに加えて、天然成分を含み、エッセンシャルオイルと栄養を与えること別毛根を強化するハーブのヘアシャンプーの需要が増加しています。これは、世界中の個人の所得水準の上昇とともに、市場の成長を促進しています。さらに、ヘアシャンプーを使用することの利点について大衆の間で意識の高まりは、業界の投資家に有利な成長の機会を提供しています。さらに、この業界で事業を展開する主要メーカーは、抜け毛、フケ、薄毛など、髪にまつわるさまざまな問題に対処するための革新的な製品を投入しています。また、顧客基盤を拡大するために、さまざまなマーケティング戦略にも注力しています。これとは別に、オフラインおよびオンラインの流通チャネルを通じてヘアシャンプーを幅広く入手できることと、eコマース業界の拡大が、市場の成長を強化しています。さらに、髪の強度と弾力性を高めながら健康を回復させるために、消費者の間で頭皮ケア製品の需要が増加しています。これに加えて、水を使わずに髪をよりフレッシュで清潔に見せるドライシャンプーの需要も高まっており、市場にプラスの影響を与えています。

主な市場セグメンテーション

  • IMARC Groupでは、世界のヘアシャンプー市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2023年から2028年までの世界・地域・国別レベルでの予測を掲載しています。当レポートでは、製品タイプ、価格帯、流通チャネル、エンドユーザーに基づいて、市場を分類しています。

製品タイプ別インサイト

  • 薬用
  • 非薬用
  • 当レポートでは、製品タイプに基づくヘアシャンプー市場の詳細な区分と分析を行いました。これには、薬用と非薬用が含まれます。それ別と、非薬用は最大のセグメントを占めています。

価格帯の洞察

  • 中位
  • 本レポートでは、ヘアシャンプー市場の価格帯に基づく詳細な区分と分析も行っています。これには、Low、Medium、Highが含まれます。レポート別と、Mediumが最も大きな市場シェアを占めています。

流通経路の洞察

  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • ドラッグストアまたは薬局
  • 量販店
  • 百貨店
  • モノブランド店
  • 専門店
  • オンライン販売チャネル
  • 本レポートでは、ヘアシャンプー市場の流通経路に基づく詳細な区分と分析も行っています。これには、ハイパーマーケットやスーパーマーケット、ドラッグストアや薬局、量販店、百貨店、モノブランドストア、専門店、オンライン販売チャネルが含まれます。本レポートによれば、ハイパーマーケットとスーパーマーケットが最大の市場シェアを占めています。

エンドユーザーの洞察

  • 男性
  • 女性
  • 子供
  • ヘアシャンプー市場のエンドユーザー別の詳細な区分と分析も報告書に記載されています。これには、男性、女性、子供が含まれます。レポート別と、女性が最も大きな市場シェアを占めています。

地域別インサイト

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • インドネシア
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • ロシア
  • その他
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • その他
  • 中東およびアフリカ
  • また、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、中南米(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場について包括的に分析を行っています。それ別と、ヘアシャンプーの市場規模は北米が最も大きいです。北米のヘアシャンプー市場の動向としては、枝毛や頭皮のダメージに対する大衆の関心の高まり、ソーシャルメディア動向の高まり、専門店の増加などが挙げられます。
  • 競合情勢
  • 本レポートでは、世界のヘアシャンプー市場における競合情勢についても包括的な分析を行っています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。その中には、アムウェイ社、チャーチ・アンド・ドワイト社、ヘンケルAG&Co.KGaA、Johnson &Johnson、花王株式会社、L'Oreal S.A.、Marico Limited、Natura &Co.、Oriflame Cosmetics AG、The Estee Lauder Companies Inc、The Procter &Gamble Company、Unilever plc、Wella Operations US LLC、などです。これは企業の一部のリストであり、完全なリストはレポートに記載されていることにご注意くださいです。

本レポートで回答した主な質問

  • ヘアシャンプーの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
  • ヘアシャンプーの世界市場における促進要因、市場抑制要因、機会は何か?
  • 主要な地域市場はどこか?
  • 最も魅力的なヘアシャンプー市場はどの国か?
  • 製品タイプに基づく市場の内訳は?
  • 価格帯別の市場内訳は?
  • 流通チャネル別の市場内訳は?
  • エンドユーザー別の市場内訳は?
  • ヘアシャンプーの世界市場の競合構造は?
  • ヘアシャンプーの世界市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法と範囲

  • 調査の目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 予測手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要な産業動向

第5章 ヘアシャンプーの世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 製品タイプ別市場内訳

  • 薬用タイプ
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 非薬用
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 価格帯別市場内訳

    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中位
    • 市場動向
    • 市場予測
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 流通チャネル別市場内訳

  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ドラッグストア・薬局
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 量販店
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 百貨店
    • 市場動向
    • 市場予測
  • モノブランド店
    • 市場動向
    • 市場予測
  • スペシャリティストア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • オンライン販売チャネル
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 エンドユーザー別市場内訳

  • 男性
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 女性
    • 市場動向
    • 市場予測
  • キッズ
    • 市場動向
    • 市場予測

第10章 地域別市場内訳

  • 北米
    • 米国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • カナダ
      • 市場動向
      • 市場展望
  • アジア太平洋地域
    • 中国
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 日本
      • 市場動向
      • 市場予測
    • インド
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 韓国市場
      • 市場動向
      • 市場展望
    • オーストラリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • インドネシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 欧州
    • ドイツ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • フランス
      • 市場動向
      • 市場予測
    • 英国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • イタリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • スペイン
      • 市場動向
      • 市場展望
    • ロシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
      • 市場動向
      • 市場展望
    • メキシコ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 国別市場内訳
    • 市場展望

第11章 促進要因、阻害要因、ビジネスチャンス

  • 概要
  • 促進要因
  • 抑制要因条件
  • ビジネスチャンス

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターズファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の度合い
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Amway Corp.
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Johnson & Johnson
    • Kao Corporation
    • L'Oreal S.A.
    • Marico Limited
    • Natura & Co.
    • Oriflame Cosmetics AG
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • The Procter & Gamble Company
    • Unilever plc
    • Wella Operations US LLC

本レポートに掲載されている企業名は一部であり、全企業名は本レポートに掲載されています。

図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Hair Shampoo Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 3: Global: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 4: Global: Hair Shampoo Market: Breakup by Product Type (in %), 2022
  • Figure 5: Global: Hair Shampoo Market: Breakup by Price-Point (in %), 2022
  • Figure 6: Global: Hair Shampoo Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Hair Shampoo Market: Breakup by End User (in %), 2022
  • Figure 8: Global: Hair Shampoo Market: Breakup by Region (in %), 2022
  • Figure 9: Global: Hair Shampoo (Medicated) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 10: Global: Hair Shampoo (Medicated) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 11: Global: Hair Shampoo (Non-Medicated) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 12: Global: Hair Shampoo (Non-Medicated) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 13: Global: Hair Shampoo (Low) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 14: Global: Hair Shampoo (Low) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 15: Global: Hair Shampoo (Medium) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 16: Global: Hair Shampoo (Medium) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 17: Global: Hair Shampoo (High) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 18: Global: Hair Shampoo (High) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 19: Global: Hair Shampoo (Hypermarkets and Supermarkets) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 20: Global: Hair Shampoo (Hypermarkets and Supermarkets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 21: Global: Hair Shampoo (Drug Stores or Pharmacy) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 22: Global: Hair Shampoo (Drug Stores or Pharmacy) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 23: Global: Hair Shampoo (Mass Merchandiser) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 24: Global: Hair Shampoo (Mass Merchandiser) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 25: Global: Hair Shampoo (Departmental Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 26: Global: Hair Shampoo (Departmental Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 27: Global: Hair Shampoo (Mono-Brand Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 28: Global: Hair Shampoo (Mono-Brand Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 29: Global: Hair Shampoo (Specialty Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 30: Global: Hair Shampoo (Specialty Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 31: Global: Hair Shampoo (Online Sales Channel) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 32: Global: Hair Shampoo (Online Sales Channel) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 33: Global: Hair Shampoo (Men) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 34: Global: Hair Shampoo (Men) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 35: Global: Hair Shampoo (Women) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 36: Global: Hair Shampoo (Women) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 37: Global: Hair Shampoo (Kids) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 38: Global: Hair Shampoo (Kids) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 39: North America: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 40: North America: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 41: United States: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 42: United States: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 43: Canada: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 44: Canada: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 45: Asia-Pacific: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 46: Asia-Pacific: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 47: China: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 48: China: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 49: Japan: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 50: Japan: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 51: India: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 52: India: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 53: South Korea: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 54: South Korea: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 55: Australia: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 56: Australia: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 57: Indonesia: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 58: Indonesia: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 59: Others: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 60: Others: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 61: Europe: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 62: Europe: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 63: Germany: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 64: Germany: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 65: France: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 66: France: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 67: United Kingdom: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 68: United Kingdom: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 69: Italy: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 70: Italy: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 71: Spain: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 72: Spain: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 73: Russia: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 74: Russia: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 75: Others: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 76: Others: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 77: Latin America: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 78: Latin America: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 79: Brazil: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 80: Brazil: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 81: Mexico: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 82: Mexico: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 83: Others: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 84: Others: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 85: Middle East and Africa: Hair Shampoo Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 86: Middle East and Africa: Hair Shampoo Market: Breakup by Country (in %), 2022
  • Figure 87: Middle East and Africa: Hair Shampoo Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 88: Global: Hair Shampoo Industry: Drivers, Restraints, and Opportunities
  • Figure 89: Global: Hair Shampoo Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 90: Global: Hair Shampoo Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Hair Shampoo Market: Key Industry Highlights, 2022 & 2028
  • Table 2: Global: Hair Shampoo Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2023-2028
  • Table 3: Global: Hair Shampoo Market Forecast: Breakup by Price-Point (in Million US$), 2023-2028
  • Table 4: Global: Hair Shampoo Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2023-2028
  • Table 5: Global: Hair Shampoo Market Forecast: Breakup by End User (in Million US$), 2023-2028
  • Table 6: Global: Hair Shampoo Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2023-2028
  • Table 7: Global: Hair Shampoo Market: Competitive Structure
  • Table 8: Global: Hair Shampoo Market: Key Players
目次
Product Code: SR1423A362_Report

The global hair shampoo market size reached US$ 34.8 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 42.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.3% during 2023-2028. The rising demand for herbal hair shampoos, easy availability through e-commerce websites, and the growing demand for dry shampoo represent some of the key factors driving the market.

Hair shampoo is a hair care product used to clean the scalp and hair. It has detergents and other synthetic ingredients that assist in removing environmental pollutants, sebum and sweat, and other hair products like oils and sprays. It is manufactured by mixing surfactants, such as sodium lauryl sulfate (SLS), with Cocamidopropyl betaine in water. It is available in various types, such as clarifying, color-protecting, moisturizing, two-in-one, and volumizing. It offers oils, silicone, or other conditioning ingredients to hair that leave a coating for producing more moisture. It aids in stimulating the hair follicles by providing minerals, botanical extracts, vitamins, and natural oils and hair treatment for soothing tingling and irritation-prone scalp. It finds applications in keeping hair silky and smooth and repairing damaged hair. As it is easy to rinse and causes minimum skin and eye irritation, the demand for shampoo is rising worldwide.

Hair Shampoo Market Trends:

  • At present, the increasing use of hair shampoos among individuals due to the rising environmental pollution and changing lifestyles represents one of the key factors supporting the growth of the market. Besides this, there is a rise in the demand for herbal hair shampoos that contain natural ingredients to strengthen hair follicles by giving essential oils and nourishment. This, along with inflating income levels of individuals across the globe, is propelling the growth of the market. In addition, the rising awareness among the masses about the benefits of using hair shampoos is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Moreover, key manufacturers operating in the industry are introducing innovative products to address numerous hair-related problems, such as hair fall, dandruff, and thinning. They are also focusing on various marketing strategies to expand their customer base. Apart from this, the wide availability of hair shampoos through offline and online distribution channels, coupled with the expanding e-commerce industry, is strengthening the growth of the market. Additionally, there is an increase in the demand for scalp care products among consumers to restore the health of the hair while enhancing its strength and elasticity. This, along with the growing demand for dry shampoo to give hair a fresher and cleaner appearance without the use of water, is positively influencing the market.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global hair shampoo market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, price-point, distribution channel, and end user.

Product Type Insights:

  • Medicated
  • Non-Medicated
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the hair shampoo market based on the product type. This includes medicated and non-medicated. According to the report, non-medicated represented the largest segment.

Price-Point Insights:

  • Low
  • Medium
  • High
  • A detailed breakup and analysis of the hair shampoo market based on price-point has also been provided in the report. This includes low, medium, and high. According to the report, medium accounted for the largest market share.

Distribution Channel Insights:

  • Hypermarkets and Supermarkets
  • Drug Stores or Pharmacy
  • Mass Merchandiser
  • Departmental Stores
  • Mono-Brand Stores
  • Specialty Stores
  • Online Sales Channel
  • A detailed breakup and analysis of the hair shampoo market based on the distribution channel has also been provided in the report. This includes hypermarkets and supermarkets, drug stores or pharmacy, mass merchandiser, departmental stores, mono-brand stores, specialty stores, and online sales channel. According to the report, hypermarkets and supermarkets accounted for the largest market share.

End User Insights:

  • Men
  • Women
  • Kids
  • A detailed breakup and analysis of the hair shampoo market based on end-user has also been provided in the report. This includes men, women, and kids. According to the report, women accounted for the largest market share.

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada), Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others), Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others), Latin America (Brazil, Mexico, and others), and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for hair shampoo. Some of factors driving the North America hair shampoo market included the growing concern among the masses about split-ends and scalp damage, increasing social media trend, rising number of specialty stores, etc.
  • Competitive Landscape
  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global hair shampoo market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies include Amway Corp., Church & Dwight Co. Inc., Henkel AG & Co. KGaA, Johnson & Johnson, Kao Corporation, L'Oreal S.A., Marico Limited, Natura & Co., Oriflame Cosmetics AG, The Estee Lauder Companies Inc., The Procter & Gamble Company, Unilever plc, Wella Operations US LLC, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global hair shampoo market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global hair shampoo market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive hair shampoo markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the price-point?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What is the competitive structure of the global hair shampoo market?
  • Who are the key players/companies in the global hair shampoo market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Hair Shampoo Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Medicated
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Non-Medicated
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Price-Point

  • 7.1 Low
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medium
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 High
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hypermarkets and Supermarkets
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Drug Stores or Pharmacy
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Mass Merchandiser
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Departmental Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Mono-Brand Stores
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Specialty Stores
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Online Sales Channel
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Men
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Women
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Kids
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Drivers
  • 11.3 Restraints
  • 11.4 Opportunities

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Amway Corp.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Church & Dwight Co. Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Henkel AG & Co. KGaA
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Johnson & Johnson
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Kao Corporation
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 L'Oreal S.A.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Marico Limited
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Natura & Co.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
    • 15.3.9 Oriflame Cosmetics AG
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 The Estee Lauder Companies Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 The Procter & Gamble Company
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Unilever plc
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
    • 15.3.13 Wella Operations US LLC
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.