市場調査レポート
商品コード
1467646
小売におけるモノのインターネット市場レポート:ソリューション、サービス、技術、プラットフォーム、用途、地域別、2024~2032年Internet of Things in Retail Market Report by Solution, Service, Technology, Platform, Application, and Region 2024-2032 |
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小売におけるモノのインターネット市場レポート:ソリューション、サービス、技術、プラットフォーム、用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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小売におけるモノのインターネットの世界市場規模は、2023年に585億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに2,290億米ドルに達し、2024~2032年の間に16.05%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
モノのインターネット(IoT)は、インターネットに接続し、人と機械の相互作用を必要とせずにデータを交換する機器からなるデータネットワークです。IoTは、店舗内外の消費者との双方向のリアルタイムのやり取りを可能にすることで、物理的な世界とデジタルな世界を結びつけるのに役立つため、小売セクターで広範な用途が見出されています。動的な価格設定、在庫追跡、モニタリング、パーソナライズされた推奨など、機能的な利点があります。これに加えて、小売者は顧客の動きを追跡し、買い物行動に関する洞察を得ることもできます。
人件費を最小化するために小売で自動化が進んでいることは、市場の成長を後押しする重要な要因の1つです。さらに、小売企業は革新的な製品やサービスの投入に注力し、データ漏洩を回避するためのセキュリティ保証に力を入れています。また、従来の実店舗にデジタル変革をもたらすことも目指しています。その結果、小売者は最近、デジタルサイネージ、決済システム、スマート照明や自動販売機などのIoT技術を採用するようになっています。さらに、店舗や倉庫の資産追跡にはRFID(Radio-Frequency Identification)、商品状態や顧客動線を監視するセンサーやカメラ、再来店客を検知してデジタル交流を促進する店内Wi-Fiなどを活用しています。これとは別に、IoTデバイスは、インタラクティブ端末、仮想現実(AR/VR)体験、スマート試着室、スマート販売アシスタントとして配置できるロボットなどを通じて、店舗での顧客体験(CX)を向上させる。これらの利点は、eコマース産業の急速な拡大と相まって、市場の成長を促進しています。さらに、IoTハードウェアのコストが低下していることから、中小規模の小売者がIoT技術に投資するケースが増えており、これが市場にプラスの影響を与えています。
The global internet of things (IoT) in retail market size reached US$ 58.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 229.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.05% during 2024-2032.
The Internet of things (IoT) is a data network comprising devices that connect to the Internet and exchange data without requiring human-to-machine interaction. It finds extensive applications in the retail sector as IoT helps link the physical and digital world by allowing bidirectional real-time interaction with consumers inside and outside the store. It offers functional advantages, such as dynamic pricing, inventory tracking, monitoring, and personalized recommendations. Besides this, it also allows retailers to track customer movement and acquire insights about their shopping behavior.
The rising automation in the retail sector to minimize labor costs represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Moreover, retailers are focusing on launching innovative products and services and guaranteeing security to avoid data breaches. They are also aiming at bringing a digital transformation to their conventional bricks-and-mortar outlets. As a result, retailers are nowadays adopting IoT technologies, such as digital signage, payment systems, and smart lighting and vending machines. In addition, they are utilizing radio-frequency identification (RFID) for asset tracking in stores and warehouses, sensors and cameras for monitoring product status and customer traffic, and in-store Wi-Fi to detect return customers and encourage digital interaction. Apart from this, IoT devices enhance customer experience (CX) in stores through interactive terminals, virtual or augmented reality (AR/VR) experience, smart fitting rooms, and robots that can be deployed as smart sales assistants. These benefits, coupled with the rapid expansion of the e-commerce industry, are facilitating the growth of the market. Furthermore, with the declining cost of IoT hardware, small and medium-sized retailers are increasingly investing in IoT technologies, which is positively influencing the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global IoT in retail market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on solution, service, technology, platform and application.
Hardware
RFID tags
Beacons
Sensors
Wearables
Software
Professional Services
Managed Services
Near Field Communication
Bluetooth Low Energy
ZigBee
Others
Device Management
Application Management
Connectivity Management
Operations Management
Asset Management
Customer Experience Management
Advertising and Marketing
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Allerin Tech Pvt Ltd, Amazon.com Inc., Bosch.IO GmbH, Cisco Systems Inc., Huawei Technologies Co. Ltd, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, NEC Corporation (AT&T Corporation), Oracle Corporation, Software AG, Telit and Vodafone Group Plc.