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市場調査レポート
商品コード
1206874

液体洗剤市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年の予測

Liquid Detergent Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 108 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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液体洗剤市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年の予測
出版日: 2023年01月31日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

液体洗剤の世界市場規模は、2022年に314億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2023年から2028年の間に5.6%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに433億米ドルに達すると予想しています。

液体洗剤は、液体状の洗浄剤で、デリケートな布地の汚れや油分を落とすのに最適です。液体洗剤は、水と、水と洗剤が均一に混ざるようにする可溶化剤と呼ばれる化学物質からなる溶液に、乾燥粉末を混ぜて作られます。これらの合成界面活性剤は、錯化剤、ゼオライト、漂白剤、酵素などから製造されています。現在、液体洗剤は冷水でも温水でも均一になじませることができるため、消費者の間でますます利用されるようになってきています。

特に発展途上地域では可処分所得の増加により、企業の評判、価格、品質に基づいて製品を購入する傾向があり、液体洗剤の需要が高まっています。さらに、環境の持続可能性に対する懸念の高まりから、メーカーは生分解性成分を使用した環境に優しい洗濯用洗剤に注目しています。このことも、液体洗剤の世界市場の成長を促す要因となっています。さらに、さまざまなeコマース企業が消費者を引き付けるために使用している積極的なマーケティングおよびプロモーション手法が、市場全体の成長をさらに押し上げています。

主な市場セグメンテーション

  • IMARC Groupは、液体洗剤の世界市場レポートの各サブセグメントにおける主要動向の分析を、2023年から2028年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、製品タイプ、最終用途、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳

  • 無機液体洗剤
  • 有機液体洗剤
  • 製品タイプに基づき、市場は無機液体洗剤と有機液体洗剤に分類されます。

エンドユーズ別内訳

  • 住宅用
  • 商業
  • 最終用途に基づき、市場は住宅用と商業用に分別されています。

流通チャネル別内訳

  • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 百貨店
  • オンラインストア
  • その他
  • 流通チャネル別では、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最も大きなシェアを占めています。その他の主なチャネルとしては、コンビニエンスストア、百貨店、オンラインストア、その他が挙げられます。

地域別の内訳

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
  • ラテンアメリカ
  • 地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、ラテンアメリカに区分されています。

本レポートで回答した主な質問

  • 1.2022年の液体洗剤の世界市場規模は?
  • 2.2023-2028年の液体洗剤の世界市場の成長率はどのくらいと予想されますか?
  • 3.液体洗剤の世界市場を牽引する主要因は?
  • 4.液体洗剤の世界市場に与えたCOVID-19の影響は?
  • 5.液体洗剤の世界市場の製品タイプ別区分は?
  • 6.液体洗剤の世界市場における最終用途別の区分は?
  • 7.液体洗剤の世界市場における流通チャネル別の区分は?
  • 8.液体洗剤の世界市場における主要地域は?
  • 9.9.液体洗剤の世界市場における主要なプレイヤー/企業はどこか?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法と範囲

  • 調査の目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 予測手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要な産業動向

第5章 液体洗剤の世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • 価格分析
  • COVID-19の影響
  • 製品タイプ別市場内訳
  • エンドユーズ別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳
  • 市場予測
  • SWOT分析
    • 概要
    • 強み
    • 弱み
    • ビジネスチャンス
    • 脅威(スレット
  • バリューチェーン分析
    • 概要
    • 調査・研究開発
    • 原材料の調達
    • 製造
    • マーケティング
    • 流通
    • エンドユーザー
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 概要
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 競合の度合い
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威

第6章 製品タイプ別市場内訳

  • 無機液体洗剤
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 有機液体洗剤
    • 市場動向
    • 市場展望

第7章 エンドユーザー別市場内訳

  • 住宅用
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 商業
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 流通チャネル別市場内訳

  • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
    • 市場動向
    • 市場予測
  • コンビニエンスストア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 百貨店
    • 市場動向
    • 市場予測
  • オンラインストア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 地域別市場内訳

  • 北米
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 欧州
    • 市場動向
    • 市場展望
  • アジア太平洋地域
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 市場展望
  • ラテンアメリカ
    • 市場動向
    • 市場展望

第10章 液体洗剤の製造工程

  • 製品概要
  • 原材料の必要条件
  • 製造プロセス
  • 主な成功要因とリスク要因

第11章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Henkel & Company KGaA
    • Procter & Gamble
    • The Clorox Company
    • Church and Dwight Company
    • Unilever Plc
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Liquid Detergent Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Liquid Detergent Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 3: Global: Liquid Detergent Market: Breakup by Product Type (in %), 2022
  • Figure 4: Global: Liquid Detergent Market: Breakup by End Use (in %), 2022
  • Figure 5: Global: Liquid Detergent Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2022
  • Figure 6: Global: Liquid Detergent Market: Breakup by Region (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 8: Liquid Detergent Market: Price Structure
  • Figure 9: Global: Liquid Detergent Industry: SWOT Analysis
  • Figure 10: Global: Liquid Detergent Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 11: Global: Liquid Detergent Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 12: Global: Liquid Detergent (Inorganic) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 13: Global: Liquid Detergent (Inorganic) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 14: Global: Liquid Detergent (Organic) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 15: Global: Liquid Detergent (Organic) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 16: Global: Liquid Detergent (Residential Use) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 17: Global: Liquid Detergent (Residential Use) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 18: Global: Liquid Detergent (Commercial Use) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 19: Global: Liquid Detergent (Commercial Use) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 20: Global: Liquid Detergent Market: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 21: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Sales through Supermarkets and Hypermarkets (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 22: Global: Liquid Detergent Market: Sales through Convenience Stores (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 23: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Sales through Convenience Stores (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 24: Global: Liquid Detergent Market: Sales through Departmental Stores (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 25: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Sales through Departmental Stores (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 26: Global: Liquid Detergent Market: Sales through Online Stores (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 27: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Sales through Online Stores (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 28: Global: Liquid Detergent Market: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 29: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Sales through Other Distribution Channels (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 30: North America: Liquid Detergent Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 31: North America: Liquid Detergent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 32: Europe: Liquid Detergent Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 33: Europe: Liquid Detergent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 34: Asia Pacific: Liquid Detergent Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 35: Asia Pacific: Liquid Detergent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 36: Middle East and Africa: Liquid Detergent Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 37: Middle East and Africa: Liquid Detergent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 38: Latin America: Liquid Detergent Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 39: Latin America: Liquid Detergent Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 40: Liquid Detergent Manufacturing: Detailed Process Flow

List of Tables

  • Table 1: Global: Liquid Detergent Market: Key Industry Highlights, 2022 and 2028
  • Table 2: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2023-2028
  • Table 3: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Breakup by End-Use (in Million US$), 2023-2028
  • Table 4: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2023-2028
  • Table 5: Global: Liquid Detergent Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2023-2028
  • Table 6: Liquid Detergent Manufacturing: Raw Material Requirements
  • Table 7: Global: Liquid Detergent Market: Competitive Structure
  • Table 8: Global: Liquid Detergent Market: Key Players
目次
Product Code: SR1323A346_Report

The global liquid detergent market size reached US$ 31.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 43.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.6% during 2023-2028.

Liquid detergent is a cleaning agent in liquid form which is ideal for removing dirt and oils from delicate fabrics. Liquid detergent is made by mixing dry powder in a solution consisting of water and chemicals known as solubilizers which help the water and detergent to blend together evenly. These synthetic surfactants are manufactured from complexation agents, zeolites, bleach, enzymes, etc. Nowadays, liquid detergents are increasingly being used by the consumers as they can be evenly blended in both cold and warm water.

The growing disposable incomes, especially in the developing regions, is escalating the demand for detergent liquid where the customers are inclined to buy products based on a company's reputation, price and quality. Further, the rising concerns about environmental sustainability has led the manufacturers to focus on eco-friendly laundry detergents made from biodegradable components. This acts as another growth-inducing factor for the global liquid detergent market. Moreover, the aggressive marketing and promotional techniques used by various e-commerce companies to attract the consumers is further boosting the overall market growth.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global liquid detergent market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, end-use and distribution channel.

Breakup by Product Type:

  • Inorganic Liquid Detergent
  • Organic Liquid Detergent
  • Based on the product type, the market has been segmented into inorganic and organic liquid detergents.

Breakup by End-Use:

  • Residential
  • Commercial
  • On the basis of end-use, the market has been segregated as residential and commercial.

Breakup by Distribution Channel:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Departmental Stores
  • Online Stores
  • Others
  • Based on the distribution channel, supermarkets and hypermarkets account for the largest market share. Other major distribution channels include convenience stores, departmental stores, online stores and others.

Breakup by Region:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Middle East and Africa
  • Latin America
  • Region-wise, the market has been segmented as North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.

Competitive Landscape:

  • The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being Henkel, Procter & Gamble, The Clorox Company, Church & Dwight and Unilever.
  • This report provides a deep insight into the global liquid detergent market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the liquid detergent industry in any manner.

Key Questions Answered in This Report:

  • 1. What was the size of the global liquid detergent market in 2022?
  • 2. What is the expected growth rate of the global liquid detergent market during 2023-2028?
  • 3. What are the key factors driving the global liquid detergent market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global liquid detergent market?
  • 5. What is the breakup of the global liquid detergent market based on product type?
  • 6. What is the breakup of the global liquid detergent market based on the end use?
  • 7. What is the breakup of the global liquid detergent market based on the distribution channel?
  • 8. What are the key regions in the global liquid detergent market?
  • 9. Who are the key players/companies in the global liquid detergent market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Liquid Detergent Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Price Analysis
  • 5.4 Impact of COVID-19
  • 5.5 Market Breakup by Product Type
  • 5.6 Market Breakup by End-Use
  • 5.7 Market Breakup by Distribution Channel
  • 5.8 Market Breakup by Region
  • 5.9 Market Forecast
  • 5.10 SWOT Analysis
    • 5.10.1 Overview
    • 5.10.2 Strengths
    • 5.10.3 Weaknesses
    • 5.10.4 Opportunities
    • 5.10.5 Threats
  • 5.11 Value Chain Analysis
    • 5.11.1 Overview
    • 5.11.2 Research and Development
    • 5.11.3 Raw Material Procurement
    • 5.11.4 Manufacturing
    • 5.11.5 Marketing
    • 5.11.6 Distribution
    • 5.11.7 End-Use
  • 5.12 Porters Five Forces Analysis
    • 5.12.1 Overview
    • 5.12.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.12.4 Degree of Competition
    • 5.12.5 Threat of New Entrants
    • 5.12.6 Threat of Substitutes

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Inorganic Liquid Detergent
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Organic Liquid Detergent
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End-Use

  • 7.1 Residential
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Commercial
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Convenience Stores
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Departmental Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Asia Pacific
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Liquid Detergent Manufacturing Process

  • 10.1 Product Overview
  • 10.2 Raw Material Requirements
  • 10.3 Manufacturing Process
  • 10.4 Key Success and Risk Factors

11 Competitive Landscape

  • 11.1 Market Structure
  • 11.2 Key Players
  • 11.3 Profiles of Key Players
    • 11.3.1 Henkel & Company KGaA
    • 11.3.2 Procter & Gamble
    • 11.3.3 The Clorox Company
    • 11.3.4 Church and Dwight Company
    • 11.3.5 Unilever Plc