市場調査レポート
商品コード
1370432
ゲーミングアクセサリー市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測Gaming Accessories Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ゲーミングアクセサリー市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のゲーミングアクセサリー市場規模は2022年に93億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて8.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年には156億米ドルに達すると予測しています。
ゲーミングアクセサリーとは、ゲームプレイの全体的な体験を豊かにするために、単独で、またはビデオゲーム機で使用される特定のハードウェア群を指します。これらのアクセサリは、ゲームデータを処理・処理し、オペレータに配信するための情報をコンピュータに提供します。ビデオゲーム用に特別に設計されたゲーミングアクセサリーは、主にゲームシステムの本来のハードウェアやソフトウェアとは別に、外部デバイスを構成します。これらの付属品によってもたらされる主な利点には、反射神経の向上、精度の向上、ゲームの操作性の向上などがあります。最も一般的なゲーミングアクセサリーには、コントローラー、ヘッドセット、ジョイスティック、バーチャルリアリティ(VR)ゴーグル、マウス、キーボード、ウェブカメラなどがあります。これらのアクセサリーは汎用性が高く、デスクトップ、ラップトップ、スマートフォン、ゲーム機など複数のデバイスに対応しています。
市場は主にインタラクティブ・エンターテインメント産業の著しい成長によって牽引されています。これは、ビデオゲームの人気の高まりと、多数のソーシャル・プラットフォームでの普及に起因しています。これに加えて、高いグラフィックニーズを育むゲームにおける継続的な技術革新も、世界中で高度なゲーミングアクセサリーの需要を煽っています。仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、人工知能(AI)、コンソールゲームなどの革新的な技術の登場も市場を後押ししています。さらに、eスポーツリーグの開拓が進んでいることに加え、ゲームを職業として選択する個人の数が増加していることも市場を牽引しています。さらに、主要市場プレイヤーによる広範な研究開発(R&D)活動が、市場に明るい見通しをもたらしています。その他の市場成長要因としては、高速インターネットの普及、スマートデバイスユーザーの増加、急速な都市化、大衆の可処分所得の増加などが挙げられます。
The global gaming accessories market size reached US$ 9.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 15.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.5% during 2023-2028.
Gaming accessories refer to a particular group of hardware used independently or in video game consoles to enrich the overall experience of the gameplay. These accessories provide information to the computer for handling and processing game data and then delivering it to the operator. Gaming accessories that are designed specifically for video games primarily constitute external devices apart from the original hardware and software of the gaming system. Some of the major advantages provided by these accessories include improved reflexes, enhanced accuracy, and better operation of the game. Some of the most common gaming accessories include controllers, headsets, joysticks, virtual reality (VR) goggles, mice, keyboards, and web cameras. These accessories are versatile and compatible with multiple devices, such as desktops, laptops, smartphones and gaming consoles.
The market is primarily driven by significant growth in the interactive entertainment industry. This can be attributed to the increasing popularity of video games and their proliferation across numerous social platforms. In addition to this, continual innovations in gaming fostering high graphic needs are also fueling the demand for advanced gaming accessories across the globe. The advent of innovative technologies, such as virtual reality (VR), augmented reality (AR) and artificial intelligence (AI) and console gaming, are also providing a boost to the market. The market is further driven by the ongoing development of e-sports leagues, along with the growing number of individuals choosing gaming as a profession. Moreover, the extensive research and development (R&D) activities conducted by major market players are creating a positive outlook for the market. Some of the other factors contributing to the market growth include the increasing penetration of high-speed internet, the rising number of smart device users, rapid urbanization, and inflating disposable incomes of the masses.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global gaming accessories market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, device type, connectivity type and sales channel.
Headsets
Mice
Controller
Keyboard
Others
PC
Gaming Console
Wired
Wireless
Online
Offline
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anker Innovations Technology Co. Ltd., Cooler Master Technology Inc., Corsair Gaming Inc., Dell Technologies Inc., HP Inc., Logitech international S.A., Mad Catz Global Limited, Nintendo Co. Ltd, Razer Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, Sony Group Corporation and Turtle Beach Corporation.