市場調査レポート
商品コード
1390577
ウェブ分析市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Web Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ウェブ分析市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のウェブ分析市場規模は2022年に49億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2028年にかけて17.96%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに132億米ドルに達すると予測しています。
ウェブ分析とは、オンラインウェブサイトやeコマースプラットフォームから収集したデータの収集、報告、分析を指します。定量的・定性的データを抽出・分類し、パターンや動向を解釈します。ソフトウェアやオンサイト、オフサイトプラットフォームを使用して、目的、コールトゥアクション、サイト訪問者の目標を作成し、ウェブサイトの主要業績評価指標(KPI)を特定します。ウェブサイト発行者は、ウェブ分析ソリューションを使用して、訪問者数、キーワード検索、サイト滞在時間、クリックされたリンクを測定します。また、ビジネスおよび市場調査、オンライン広告、行動ターゲティング、トラフィックおよびデジタル著作権管理、オンライン詐欺検出、パーソナライゼーションにも使用されます。その結果、ウェブ分析は、小売、製造、情報技術(IT)、ヘルスケア、銀行・金融サービス・保険(BFSI)など、さまざまな業界で幅広く活用されています。
急速なデジタル化とマーケティング自動化の進展は、市場成長を促進する主な要因の1つです。さらに、オンライン小売やソーシャルメディアプラットフォームの普及が、市場の成長を後押ししています。ウェブ分析は、ランダムで整理されていない大量のデータを整理し、リアルタイムのユーザーインサイトに基づく情報に基づいた意思決定を可能にします。これに伴い、現在進行中のコロナウイルス(COVID-19)の大流行もデジタルトラフィックの大幅な増加を引き起こしており、市場の成長に好影響を与えています。組織は、スマートフォンやタブレットを通じてユーザーとウェブサイトとのやり取りから収集したデータを収集・分析するために、モバイルベースのウェブ分析ソリューションを広く利用しています。さらに、自動化された詳細なパフォーマンス追跡のための予測分析や検索エンジン最適化(SEO)ソリューションの市場開拓も市場成長に寄与しています。その他にも、IT産業の著しい成長、特に新興経済諸国におけるインターネットの普及率の増加などが、成長を促す要因として作用しています。
The global web analytics market size reached US$ 4.9 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 13.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.96% during 2022-2028.
Web analytics refers to the collection, reporting and analysis of data gathered from online websites and e-commerce platforms. It extracts and categorizes quantitative and qualitative data to interpret patterns and trends. It involves the use of software and on-site and off-site platforms to create objectives, call-to-action, site visitor goals and identifying key performance indicators (KPIs) of the website. The website publisher uses web analytic solutions to measure the number of visitors, keywords searches, time spent on the site and the links clicked. They are also used for business and market research, online advertising, behavioral targeting, traffic and digital rights management, online fraud detection and personalization. As a result, web analytics finds extensive applications across various industries, such as retail, manufacturing, information technology (IT), healthcare and banking, financial services and insurance (BFSI).
Rapid digitization, along with increasing marketing automation, is one of the key factors driving the market growth. Moreover, the proliferation of online retail and social media platforms is providing a thrust to the growth of the market. Web analytics organizes large chunks of random and unorganized data and enables the organizations to make informed decisions based on real-time user insights. In line with this, the ongoing coronavirus (COVID-19) pandemic is also causing a significant increase in the digital traffic, thereby favoring the market growth. Organizations are widely using mobile-based web analytic solutions to collect and analyze data collected from the user's interaction with the website through smartphones and tablets. Additionally, the development of predictive analytics and search engine optimization (SEO) solutions for automated and detailed performance tracking are also contributing to the market growth. Other factors, including significant growth in the IT industry, along with the increasing penetration of the internet, especially in developing economies, are acting as other growth-inducing factors.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global web analytics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on offering, deployment mode, application and end user.
Solution
Search Engine Tracking and Ranking
Heat Map Analytics
Marketing Automation
Behavior Based Targeting
Others
Service
Professional Services
Support and Maintenance
On-premises
Cloud-based
Social Media Management
Targeting and Behavioral Analysis
Display Advertising Optimization
Multichannel Campaign Analysis
Online Marketing
Others
BFSI
Retail
Healthcare
Government
Travel and Hospitality
IT and Telecommunications
Media and Entertainment
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., AT Internet, Google LLC (Alphabet Inc.), International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, MicroStrategy Incorporated, SAS Institute Inc., Splunk Inc., Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.), Teradata Corporation and Webtrends Inc.