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市場調査レポート
商品コード
1378909
マーガリン市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Margarine Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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マーガリン市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のマーガリン市場規模は2022年に34億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2028年にかけて3.6%の成長率(CAGR)を示し、2028年には42億米ドルに達すると予測しています。
マーガリンは、外観、粘性、味、栄養価が類似したバターの代替品です。コーン、パーム、キャノーラ、大豆など、さまざまな精製植物油の合併によって製造されます。マーガリンは、血中コレステロール値を低く保ち、心血管疾患のリスクを減らすのに役立つ必須脂溶性栄養素の良い供給源として機能します。スティック、キューブ、チューブ、液体、スプレー、ブロックなど、さまざまな形態で広く販売されています。マーガリンはベーカリー、菓子類、家庭料理など幅広く使用されています。
飽和脂肪の悪影響に対する消費者の健康志向の高まりにより、バターからマーガリンへのシフトが進んでいます。さらに、乳糖不耐症の有病率の高さと、乳製品を含まないマーガリンに対する意識の高まりが、製品需要をさらに押し上げています。これに伴い、菜食主義者の動向や消費者の食生活の変化もマーガリン市場を牽引しています。さらに、ベーカリー部門の拡大は、ペストリー、ドーナツ、クッキーなどの調理におけるマーガリンの利用をさらに増大させています。小規模ベーカリーや職人気質のベーカリーでは、焼き菓子の風味を高めるため、ボリュームや食感を加え、ニュートラルな味を維持するために不可欠な材料として、バターからマーガリンへとシフトしています。これとは別に、クリーンラベルで持続可能な製品に対する消費者の意識の高まりが、非遺伝子組み換え、アレルゲンフリー、自然由来のマーガリンの出現につながっています。いくつかのメーカーは、オリーブ油、パーム油、コーン油など、より健康的な植物油でできた有機マーガリンや低カロリー・マーガリンを発売しています。このことは、予測期間中、マーガリンの世界市場をさらに牽引すると予想されます。
The global margarine market size reached US$ 3.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.6% during 2022-2028.
Margarine is a non-dairy alternative for butter having a similar appearance, consistency, taste, and nutritional value. It is produced by the amalgamation of various refined vegetable oils, including corn, palm, canola, soybean, etc. Margarine acts as a good source of essential fat-soluble nutrients that aid in maintaining lower blood cholesterol levels and reducing the risk of cardiovascular diseases. It is widely available in different forms such as sticks, cubes, tubs, liquid, spray, blocks, etc. Margarine is extensively used across bakeries, confectioneries, and household cooking.
The rising consumer health concerns towards the negative impact of saturated fats have led to an increasing shift from butter towards margarine. Additionally, the high prevalence of lactose-intolerance disorders coupled with the growing awareness towards the dairy-free content of margarine is further propelling the product demand. In line with this, the increasing adoption of vegan trends and changing consumer dietary habits are also driving the market for margarine. Moreover, the expanding bakery sector is further augmenting the utilization of margarine in preparing pastries, doughnuts, cookies, etc. Several small-scale and artisanal bakeries are shifting from butter towards margarine as an essential ingredient for adding volume, texture, and maintaining its neutral taste to enhance flavors in the baked goods. Apart from this, the growing consumer consciousness towards clean-label and sustainable products has led to the emergence of non-GMO, allergen-free, and naturally-sourced margarine. Several manufactures are introducing organic and low-calorie variants of margarine that are made up of healthier vegetable oils, such as olive oil, palm oil, corn oil, etc. This is further expected to drive the global market for margarine over the forecasted period.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global margarine market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on source, form, distribution channel and application.
Plant
Animal
Sticks
Cubes
Tubs
Liquid
Others
Hypermarkets and Supermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others
Household
Bakery
Confectionery
Spreads, Sauces and Toppings
Others
North America
United States
Canada
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
United Arab Emirates
Others
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Bunge Limited, Conagra Brands, Inc., EFKO Group, NMGK Group, PURATOS, Richardson International Limited, Vandemoortele and Wilmar International Ltd.