市場調査レポート
商品コード
1308405
モバイルマッピング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測Mobile Mapping Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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モバイルマッピング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年07月05日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のモバイルマッピング市場規模は2022年に310億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に15.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに729億米ドルに達すると予測しています。
モバイルマッピングとは、自動車、ゴルフカート、飛行機、船舶などの移動体を利用して地理空間情報を収集するプロセスを指します。モバイルマッピングシステムは一般的に、高度な画像システム、計測ツール、慣性計測装置(IMU)、慣性航法システム(INS)を備えています。レーダー、カメラ、レーザースキャナー、スピードセンサーを使用し、周辺環境の可視化、測定、記録、分析を支援します。また、アクセスしにくいエリアを素早く、効果的にマッピングするのにも役立ちます。これ以外にも、精度、生産性、安全性の向上など、多くの利点があります。
航空写真測量によるデータ取得には時間がかかるため、建設、資産管理、車両管理、ケーブル・ネットワークのメンテナンスなどの地理空間データを収集するために、モバイル・マッピングに移行する企業が増えています。これは、ポイントワイズGPSや伝統的な地上測量など、他の従来のマッピング手法と比較した場合、モバイルマッピングの納期短縮と低コストに起因しています。さらに、スマートフォン・メーカーは、携帯電話に低コストのGPSレシーバーとモーション・センサーを搭載し、数メートルの精度でユーザーの位置を検出できるようにしています。このように、衛星マッピング技術の急速な進歩、スマートフォンへの統合、スマートフォンの販売増加が、世界のモバイルマッピング市場の成長を強化しています。さらに、ユーザーフレンドリーなモバイル地図アプリケーションの作成に対するモバイルアプリケーション開発者の関心の高まりも、市場成長の触媒となっています。
The global mobile mapping market size reached US$ 31.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 72.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.1% during 2023-2028.
Mobile mapping refers to the process of gathering geospatial information using mobile vehicles such as cars, golf carts, airplanes and marine vessels. A mobile mapping system is generally fitted with advanced imagery systems, measurement tools, inertial measurement units (IMU) and inertial navigation systems (INS). It aids in visualizing, measuring, recording and analyzing the immediate environment by using radars, cameras, laser scanners and speed sensors. It also helps in mapping inaccessible areas quickly as well as effectively. Apart from this, it offers numerous advantages including enhanced accuracy, productivity and safety.
As the process of acquiring data through aerial photogrammetry is time-consuming, several organizations are shifting towards mobile mapping to gather geospatial data for construction, asset management, fleet management and maintenance of cable networks. This can also be accredited to the reduced delivery time and the low cost of mobile mapping when compared to other conventional mapping methods such as point-wise GPS and traditional terrestrial surveying. Moreover, smartphone manufacturers are equipping mobile phones with low-cost GPS receivers and motion sensors that can detect the location of the users within a few meters of accuracy. Thus, rapid advancements in the satellite mapping technology, its integration into smartphones and the boosting sales of smartphones are strengthening the growth of the global mobile mapping market. Further, increasing interest of mobile application developers in creating user-friendly mobile mapping applications is also catalyzing the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile mapping market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, type, application and end-user.
Hardware
Software
Services
3D Mapping
Licensing
Indoor Mapping
Location Based Services
Location Based Search
Imaging Services
Aerial Mobile Mapping
Emergency Response Planning
Internet Application
Facility Management
Satellite
Government
Oil and Gas
Mining
Military
Others
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Google Inc., Tele Atlas Survey BV, NAVTEQ Corp, Leica Geosystems AG (Hexagon AB), Trimble Inc., Topcon Corporation, NovAtel Inc., Javad GNSS Inc., Optech LLC, Mitsubishi Corporation, Immersive Media Co., MapJack, NORC, Cyclomedia Technology B.V., EveryScape, Inc., etc.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global mobile mapping market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the global mobile mapping market in any manner.