市場調査レポート
商品コード
1423396
ギリシャヨーグルト市場レポート:製品タイプ、フレーバー、流通チャネル、地域別、2024年~2032年Greek Yogurt Market Report by Product Type, Flavor, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ギリシャヨーグルト市場レポート:製品タイプ、フレーバー、流通チャネル、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年01月30日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のギリシャヨーグルト市場規模は2023年に90億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに164億米ドルに達し、2024年から2032年の間に6.63%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ヨーグルトチーズやサックヨーグルトとしても知られるギリシャヨーグルトは、凝乳を漉して余分な水分のホエーと分離することで調製されます。濾す工程を経ることで、ヨーグルトは通常の凝乳に比べて濃厚でクリーミーになります。ギリシャヨーグルトには、高タンパク、カルシウム、ビタミンB、プロバイオティクス、低炭水化物など、さまざまな栄養効果があります。また、ブルーベリー、バニラ、蜂蜜、チョコレートなど、様々なフレーバーやトッピングがあります。また、様々なソースを作ったり、チーズや肉をマリネしたりするのにも消費者に好まれています。
世界のギリシャヨーグルト市場を牽引する主な要因のひとつは、消費者の健康意識の高まりと、健康的で栄養豊富な食品に対する食生活の嗜好の変化です。無脂肪製品や体重管理製品の消費の増加により、ギリシャヨーグルトは消費者の間で絶大な人気を得ています。米国、メキシコ、カナダなどの国々では、ギリシャヨーグルトは食事の準備に幅広く使われ、果物と混ぜて甘いスナックとしても消費されています。また、サワークリーム、スムージー、クリームチーズ、バターの代用品としても使用され、飲食品業界での用途が拡大しています。さらに、天然素材やオーガニック素材を使ったギリシャヨーグルトのイントロダクションも、市場の成長を後押ししています。消費者は、グルテンフリーで化学物質を含まず、自然な方法で生産された食品を好むようになっています。さらに、都市化の進展、中間層人口の増加、オンライン販売の力強い成長などの要因も市場成長の触媒となっています。
The global greek yogurt market size reached US$ 9.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 16.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.63% during 2024-2032.
Greek yogurt, also known as yogurt cheese or sack yogurt is prepared through straining of curd and separating it from the excess watery whey. The straining process makes the yogurt thicker and creamier as compared to the regular curd. Greek yogurt has various nutritional benefits such as high protein, calcium, and vitamin-B content, probiotic properties, low carbohydrates, etc. They also come in a variety of flavors and toppings such as blueberry, vanilla, honey, chocolate, etc. It is also highly preferred by consumers for making various sauces and for marinating cheese and meat.
One of the key factors driving the global Greek yogurt market is the increase in health consciousness among consumers and change in dietary preference towards healthy and nutrient-rich food products. Owing to the increasing consumption of fat-free and weight management products, Greek yogurt has gained immense popularity among consumers. In countries such as the US, Mexico, Canada, etc., Greek yogurt is used extensively for meal preparation and is also consumed as a sweet snack mixed with fruits. It is also used as a substitute product for sour cream, smoothies, cream cheese and butter that has increased its application in the food and beverage industry. Additionally, the introduction of Greek yogurt produced with natural and organic ingredients has also catalyzed the growth of the market. Consumers are increasingly preferring food sources that are gluten-free, chemical-free and produced with natural methods. Moreover, factors such as growing urbanization, a rise in the middle-class population, strong growth in online sales, etc. are also catalyzing the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global greek yogurt market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, flavor and distribution channel.
Regular Greek Yogurt
Non-Fat Greek Yogurt
Flavored
Unflavored
Hypermarkets and Supermarkets
Specialty Stores
Convenience Stores
Independent Retailers
Online
Others
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analyzed the competitive landscape of the market with some of the key players being Chobani LLC, Stonyfield Farm, Inc, Fage International S.A., General Mills, Inc., Dannon, Alpina Foods, Auburn Dairy, Delta Food (Vivartia), EasiYo, Ehrmann, Emmi Group, Glenisk, Kalypso Farms Dairy, Kri Kri, Mevgal, Muller UK & Ireland, Olympus, etc.