市場調査レポート
商品コード
1347402
オイルフィルター市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Oil Filter Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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オイルフィルター市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオイルフィルターの市場規模は2022年に34億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて5.2%の成長率(CAGR)を示し、2028年には46億米ドルに達すると予測しています。
オイルフィルターは、自動車オイルから不純物や異物を除去するための装置です。汚れやスラッジを除去することで、オイルを安全で汚れのない状態に保ち、エンジンを早期摩耗から保護し、効率的に機能させ、排出ガスを削減し、燃料の全体的な消費を減少させる。オイルがろ過されないまま放置されると飽和状態になるため、汚染物質がエンジンにダメージを与えるのを防ぐことができます。このほか、交換が簡単で残留物を残さず、オイルの冷却や圧力の監視にも役立ちます。
オイルフィルターの売上増加は、温室効果ガス(GHG)の大幅な排出により、個人だけでなく、いくつかの国の行政機関の間で環境に対する懸念が高まっていることが主な要因です。これに伴い、自動車の安全性とエンジンの全体的な性能向上に対するニーズが高まり、市場の成長が強化されています。これとは別に、急成長する自動車産業は、建設活動の急増に伴う商用車の生産増と相まって、世界中でオイルフィルターの需要を喚起しています。さらに、大手メーカーは、オイルフィルターにクリーンな燃料レベルを導入するための研究開発活動(R&D)に多額の資金を投入しています。これに加えて、世界中の自動車所有者は、自動車の生産性と寿命を向上させるために予防整備に力を入れています。これが市場の成長を後押ししています。さらに、自動車の品質と関連機能の継続的な改善により、稼働中の自動車の平均年齢が上昇していることも、市場プレーヤーに有利な成長機会を提供するものと予想されます。
The global oil filter market size reached US$ 3.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.2% during 2023-2028.
Oil filter is a device designed for eliminating impurities and foreign particles from automobile oils. It removes dirt and sludge, which further helps in keeping the oil safe and unadulterated, protecting the engine from premature wearing, enabling it to function efficiently, reducing emissions and decreasing the overall consumption of fuel. Its utilization assists in preventing contaminants from damaging the engine as oil left unfiltered can become saturated. Besides this, it is easy to replace and leaves no residue and helps in cooling the oil and monitoring the pressure.
The increasing sales of oil filters are predominantly dependent on the growing environmental concerns among individuals as well as governing agencies of several countries due to considerable emissions of greenhouse gases (GHGs). In line with this, the rising need for vehicle safety and enhancing the overall performance of the engine is strengthening the growth of the market. Apart from this, the burgeoning automotive industry, in confluence with the increasing production of commercial vehicles on account of the surging construction activities, is catalyzing the demand for oil filters around the world. Moreover, leading manufacturers are significantly funding research and development activities (R&D) to introduce clean fuel levels in oil filters. Besides this, vehicle owners worldwide are focusing on preventive maintenance to increase the productivity and longevity of vehicles. This, in turn, is impelling the growth of the market. Furthermore, the growing average age of vehicles in operation due to continual improvement in the quality of vehicles and associated functionalities is envisaged to offer lucrative growth opportunities to market players.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global oil filter market report, along with forecasts at the global and regional levels from 2023-2028. Our report has categorized the market based on end-use and fuel type.
Passenger Cars
Commercial Vehicles
Two-Wheelers
Others
Passenger cars currently hold the largest market share on account of rapid urbanization, inflating disposable incomes and consequently altering lifestyles.
Gasoline
Diesel
At present, gasoline accounts for the majority of the total market share.
Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America
The Asia Pacific dominates the market due to the implementation of stringent emission regulations in different parts of the region.
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are Ahlstrom-Munksjo Oyj, CLARCOR Inc., DENSO Corporation, MAHLE GmbH, and MANN+HUMMEL International GmbH & Co. KG.
. 5.5 Market Breakup by Fuel Type