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市場調査レポート
商品コード
1800372

IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2025年:通信

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2025: Telecommunications


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IDC
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英文 34 Pages
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IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2025年:通信
出版日: 2025年08月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 34 Pages
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概要

このIDCの調査では、通信業界におけるデジタルトランスフォーメーションの優先課題を検証し、通信サービスプロバイダがネットワーク、IT、顧客対応技術やプロセスを進化させるために必要な主要要素を分析しています。IDCは、デジタルトランスフォーメーションとそのテクノロジー支出への影響に関する調査を発表しています。この調査には、市場予測という形の定量的な調査と、テクノロジーバイヤーがより良い決断を下せるよう、またテクノロジーベンダーが顧客により良いサービスを提供できるよう支援する定性的な調査の両方が含まれます。「通信サービスプロバイダーは、企業や消費者と競争し、関連性を維持できるAIを活用したビジネスへの変革を迫られています。このAIを活用したデジタルトランスフォーメーションは、既存のネットワークやプロセスのアップグレード、オペレーションやビジネスサポートのための社内外向けシステムに対する専用のソリューション投資、顧客体験を向上させ、新たな収益を生み出すサービスを提供するための、より軽快で自動化された方法を含む、進化的な企業努力です。」と、IDCのWorldwide Telecommunications Insights、Future Enterprise Connectivity Strategies、調査ディレクターのポール・ヒューズ(Paul Hughes)氏は述べています。

IDCの世界規模のデジタルトランスフォーメーション分類

2025年のデジタルトランスフォーメーション分類の変更

定義

  • 通信とデジタル変革
  • デジタルミッション:多様でつながりのあるコミュニティをサポートし、実現する
    • 戦略的優先事項:AI強化ネットワーキング
      • AI強化ネットワーキングプログラム:ネットワーク仮想化
      • AI強化ネットワーキングプログラム:マルチアクセスエッジコンピューティング
      • AI強化ネットワーキングプログラム:サービスとしてのネットワーク
    • 戦略的優先事項:自律ネットワーク運用
      • 自律ネットワーク運用:オーケストレーション、プロビジョニング、アクティベーション
      • 自律ネットワーク運用:リソース管理と製品カタログ
      • 自律ネットワーク運用:サービス保証(障害/パフォーマンス/AI/ML)
    • 戦略的優先事項:収益化(BSS)とパートナー管理(PRM)
      • 収益化(BSS)およびパートナー管理(PRM)プログラム:統合課金とポリシー
      • 収益化(BSS)およびパートナー管理(PRM)プログラム:動的な価格設定と評価
      • 収益化(BSS)およびパートナー管理(PRM)プログラム:収益保証と不正管理
      • 収益化(BSS)およびパートナー管理(PRM)プログラム:ホールセールインターコネクト
      • 収益化(BSS)およびパートナー管理(PRM)プログラム:パートナー管理
    • 戦略的優先事項:顧客体験管理
      • 顧客体験管理プログラム:オムニチャネルエクスペリエンス
      • カスタマーエクスペリエンスマネジメントプログラム:カスタマージャーニーマネジメント
      • 顧客体験管理プログラム:顧客維持
      • 顧客体験管理プログラム:拡張顧客サポート

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US53685825

This IDC study examines the digital transformation priorities for the telecommunications industry and analyzes the key elements necessary for telecommunications service providers to evolve network, IT, and customer-facing technologies and processes. IDC publishes research on digital transformation and its influence on technology spending. This research includes both quantitative research in the form of market forecasts and qualitative research that assists technology buyers in making better decisions as well as technology vendors in better serving their customers."Communication service providers are under pressure to transform themselves to AI-fueled businesses that can compete and remain relevant to the enterprise and consumer," said Paul Hughes, research director, Future Enterprise Connectivity Strategies, Worldwide Telecommunications Insights, IDC. "This AI-enabled digital transformation is an evolutionary corporate effort that includes upgrades to existing networks and processes, dedicated solution investment in internal and externally facing systems for operations and business support, and a more nimble and automated way to improve the customer experience and to offer new revenue-generating services."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2025

Definitions

  • Telecommunications and Digital Transformation
  • Digital Mission: Support and Enable Diverse, Connected Communities
    • Strategic Priority: AI-Enhanced Networking
      • AI-Enhanced Networking Program: Network Virtualization
      • AI-Enhanced Networking Program: Multi-Access Edge Computing
      • AI-Enhanced Networking Program: Network as a Service
    • Strategic Priority: Autonomous Networks Operations
      • Autonomous Network Operations: Orchestration, Provisioning, and Activation
      • Autonomous Network Operations: Resource Management and Product Catalog
      • Autonomous Network Operations: Service Assurance (Fault/Performance/AI/ML)
    • Strategic Priority: Monetization (BSS) and Partner Management (PRM)
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Convergent Charging and Policy
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Dynamic Pricing and Rating
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Revenue Assurance and Fraud Management
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Wholesale Interconnect
      • Monetization (BSS) and Partner Management (PRM) Program: Partner Management
    • Strategic Priority: Customer Experience Management
      • Customer Experience Management Program: Omni-Channel Experience
      • Customer Experience Management Program: Customer Journey Management
      • Customer Experience Management Program: Customer Retention
      • Customer Experience Management Program: Augmented Customer Support

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  • Synopsis