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市場調査レポート
商品コード
1762778
国家公務員におけるAIエージェントのインパクト:社会的便益を訴える使用事例とその先The Impact of AI Agents in National Civilian Government: Social Benefit Appeal Use Cases and Beyond |
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国家公務員におけるAIエージェントのインパクト:社会的便益を訴える使用事例とその先 |
出版日: 2025年06月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、AIエージェントがどのように世界中の政府省庁から関心を集めているかについて論じています。AIエージェントの適用可能性に関する初期の調査は、フロントエンドのデジタルサービス体験と、社会的利益を訴求するユースケースのようなバックオフィスのミッションに特化したタスクの両方に及んでいます。「公共部門と民間部門の両方におけるGenAIの最終段階の実験は、個人やチームの生産性向上を支援するためにスタンドアロンのLLMを使用することに重点を置いていました。しかし、持続可能なビジネス価値は、GenAIのコア技術がAI/MLやRPAなどの他の自動化ツールやデータ、コンテンツ、ナレッジと組み合わされ、エンドツーエンドのビジネスプロセスや意思決定の有効性を向上させるエージェントを構築し、編成する使用事例から生まれるだろう」と、IDC調査ディレクターマッシミリアーノ・クラップスは述べました。
This IDC Perspective discusses how AI agents are attracting interest from government departments and agencies, globally. The early investigations of the applicability of AI agents span both front-end digital service experiences, and back-office mission specific tasks, such as social benefits appeal use cases."Early-stage experimentation of GenAI in both the public and private sectors focused on using standalone LLMs to help individuals or teams improve productivity. However, sustainable business value will come from use cases where core GenAI technologies are combined with other automation tools, such as AI/ML and RPA, as well as data, content, and knowledge, to build and orchestrate agents that can improve the effectiveness of end-to-end business processes and decisions." - IDC Research Director Massimiliano Claps