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市場調査レポート
商品コード
1721652
ビジネス・オートメーションにおけるAIエージェントのインパクトThe Impact of AI Agents on Business Automation |
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ビジネス・オートメーションにおけるAIエージェントのインパクト |
出版日: 2025年05月05日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、AIエージェントがビジネスオートメーションに与える影響について調査し、AIエージェントがGenAIの能力を実用的なオートメーションへと拡張する能力に焦点を当てています。AIエージェントが既存のビジネスオートメーションテクノロジーの状況にどのような影響を与えるかは、特定のユースケースにおける仕事の性質、競合の性質、信頼性と信頼性の必要性によって形成されることを論じています。「AIエージェントは、現代の組織が仕事の側面を自動化するための選択肢を大幅に拡大する準備が整っており、これはビジネスオートメーションテクノロジー市場に影響を与えると思われます。しかし、AIエージェントは、既存の既に確立された業務自動化技術の直接的な代替品にはならないと思われます。」と、IDCのAI、オートメーション、アナリティクス、データ担当バイスプレジデント、ニール・ワード・ダットン氏は述べています。
This IDC Market Perspective explores the impact of AI agents on business automation, highlighting AI agents' ability to extend GenAI capabilities into actionable automation. It discusses how the impact of AI agents on the established business automation technology landscape will be shaped by the nature of work in particular use cases, the nature of competition, and the need for trust and reliability."AI agents are poised to significantly expand the options that modern organizations have for automating aspects of work, and this will have an impact on the business automation technology market. However, AI agents will not be direct substitutes for existing and already established business automation technologies." Neil Ward-Dutton, Vice President of AI, Automation, Analytics, and Data at IDC.