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市場調査レポート
商品コード
1718498
NAB 2025の洞察と観察NAB 2025 Insights and Observations |
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NAB 2025の洞察と観察 |
出版日: 2025年04月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即納可能
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このIDCパースペクティブでは、NAB 2025の洞察と考察について詳述します。NAB 2025では、財政的な圧力がかかる中、クラウドサービス、AI、データ分析における技術的進歩へのメディア業界の適応が紹介されました。主なハイライトは、サイロ化したオペレーションから統合された配信戦略へのシフト、メディア企業におけるAI導入の成熟度、本書で取り上げたベンダーによる革新的なソリューションなどです。このイベントでは、AIとクラウド技術を統合してコンテンツ制作、配信、収益化を強化することの重要性が強調され、急速に進化する状況の中でメディア企業が競争力を維持できるようにしました。「メディア企業は、断片化された市場で成功するために配信戦略を統一し、イノベーションとコスト管理、質の高いコンテンツ制作のバランスを取る必要があります。」とWorldwide Media and Entertainment Digital Strategiesのリサーチディレクター、アレックス・ホルツ氏は語りました。
This IDC Perspective details NAB 2025 insights and observations. NAB 2025 showcased the media industry's adaptation to technological advancements in cloud services, AI, and data analytics amid financial pressures. Key insights included the shift from siloed operations to unified distribution strategies, the maturity of AI adoption in media companies, and innovative solutions from the vendors highlighted within this document. The event highlighted the importance of integrating AI and cloud technologies to enhance content creation, distribution, and monetization, ensuring media companies remain competitive in a rapidly evolving landscape."Media companies must unify distribution strategies to thrive in a fragmented market, balancing innovation with cost management and quality content creation," said Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies, "In addition, they must embrace advanced GenAI, AI agents, and agentic AI technologies throughout their business cycle to drive the flywheel effect allowing them to hit financial objectives."