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市場調査レポート
商品コード
1691018

エージェント型AIが金融業界に与える影響

The Impact of Agentic AI on the Financial Services Industry


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 14 Pages
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エージェント型AIが金融業界に与える影響
出版日: 2025年03月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
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概要

このIDCの展望では、エージェント型AIが金融サービス組織に影響を与える可能性のある特定の分野について検討します。エージェント型AIは、GenAIやLLMの能力をベースとしながら、さらなる能力(例えば、目的達成のために自律的に行動を計画・実行する)を追加しています。これらのエージェントは、活動をサポートし、関連する結果やアウトプットを生成するためにツールを使用することができます。また、他のエージェントと協力し、分業を通じてタスクをオーケストレーションしたり、自己分析と計画に従事することもできます。これらの能力により、金融機関はエージェントを採用して、重要なユースケース(例えば、商品管理や価格設定を含む顧客関係全体のパーソナライズ化)を実行し、オーケストレーションし、延滞債権回収に対処し、オリジネーションと引受プロセス全体を自動化することができます。「GenAIは自動化を真に高めることができるが、エージェントAIは大規模な言語モデルに隠された潜在的な知識に生命を吹き込むことによって、これを新たなレベルに引き上げます。自律型エージェントの付加価値は、出力、決定、推論プロセスを分析し、自らのパフォーマンスを評価・改善することで意思決定を行えることです。これはまさに、人間以外の知能を拡張し、機械が独立した意思決定を行えるようにするための一歩です。」と、IDC Financial Insightsアソシエイト・ディレクターマイケル・ヨー氏は述べました。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 定義と概念
    • エージェント型または自律型AI
    • マルチエージェントシステム
      • オーケストレーターエージェントの役割
      • 専門エージェントの役割
  • エージェント型AIはAIの自然な進化の一部である
  • ユースケース:課題と解決策
  • 金融サービスにおけるエージェント型AIの利点
    • 利点
  • 金融サービスにおけるエージェント型AIのリスク
    • リスク
    • エージェント型AIのガバナンスとリスク管理
    • 金融サービスにおけるエージェント型AIに対する世界の規制の反応
    • エージェント型AIに関するIDCの基本ガイダンス
      • エージェントワークフローのプラットフォームに関する考慮事項

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR253233525

This IDC Perspective examines selected areas in which agentic AI can impact financial services organizations. Agentic AI builds on the capabilities of GenAI and LLMs but adds additional abilities (e.g., planning and executing actions autonomously to reach objectives). These agents can use tools to support their activities and produce relevant outcomes or outputs; they can also cooperate with other agents and orchestrate tasks through the division of labor, as well as engaging in self-reflection and planning.These capabilities enable financial organizations to employ agents to run and orchestrate important use cases (e.g., personalization of the overall client relationship, including product management and pricing), deal with overdue debt collections, and automate the entire origination and underwriting process. "GenAI can truly elevate automation, but agentic AI takes this to a new level by bringing to life the latent knowledge hidden in large language models. The added value of autonomous agents is that they can make decisions by evaluating and improving their own performance, analyzing their outputs, decisions, and reasoning processes. This is truly a step toward augmenting non-human intelligence and enabling a machine to make independent decisions." - Associate Director Michael Yeo, IDC Financial Insights

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Definition and Concept
    • Agentic or Autonomous AI
    • Multi-Agent Systems
      • The Role of the Orchestrator Agent
      • The Role of the Specialist Agent
  • Agentic AI Is Part of AI's Natural Evolution
  • Use Cases: Challenges and Solutions
  • The Benefits of Agentic AI for Financial Services
    • Benefits
  • The Risks of Agentic AI for Financial Services
    • Risks
    • Governance and Risk Management for Agentic AI
    • Global Regulatory Reaction to Agentic AI in Financial Services
    • IDC Essential Guidance on Agentic AI
      • Platform Considerations for Agentic Workflows

Advice for the Technology Buyer

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  • Related Research
  • Synopsis