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市場調査レポート
商品コード
1680142
プロダクト・エクスペリエンスに影響を与えるエンタープライズ・システムPXMを超えて:コマースにおけるプロダクト・エクスペリエンス戦略Enterprise Systems Influencing Product Experience Beyond PXM: Product Experience Strategy for Commerce |
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プロダクト・エクスペリエンスに影響を与えるエンタープライズ・システムPXMを超えて:コマースにおけるプロダクト・エクスペリエンス戦略 |
出版日: 2025年03月12日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、プロダクト・エクスペリエンス管理プラットフォームが他のエンタープライズ・アプリケーションとどのように連携し、全体的なプロダクト・エクスペリエンス(PX)戦略を管理するためのテクノロジー・エコシステムを構築しているかについて論じています。製品体験は、発見、評価から購入、使用、購入後のエンゲージメントに至るまで、顧客と製品とのインタラクションの全ライフサイクルを包含します。単体の製品情報とは異なり、PXは構造化されたデータ(仕様、価格、SKUなど)と非構造化コンテンツ(画像、動画、カスタマーレビューなど)によって形成されます。「プロダクト・エクスペリエンスとは、B2B、B2C、実店舗、デジタルを問わず、すべての顧客接点において、一貫性があり、正確で、適切な製品データを介して顧客の期待を設定することに戦略的に焦点を当てることです。さらに、PXはクローズドループを構築し、エンジニアリングチームや製品チームにフィードバックを提供することで、長期的により強力なカタログを作成する必要があります。」IDCのワールドワイド・デジタル・コマース・ストラテジーのリサーチ・ディレクターであるヘザー・ハーシー(Heather Hershey)氏は、「課題は、PXに適したソフトウェアを選択することだけでなく、プレコマース、コマース、購入後のエンゲージメントの各段階に影響を与え、統一された顧客・製品体験を生み出すことができるチーム間で、データがシームレスに流れるようにすることです」と述べています。
This IDC Perspective discusses how product experience management platforms work with other enterprise applications to create a technology ecosystem for the management of a holistic product experience (PX) strategy. Product experience encompasses the full life cycle of customer interactions with a product, spanning from discovery and evaluation to purchase, usage, and postpurchase engagement. Unlike standalone product information, PX is shaped by structured data (e.g., specifications, pricing, SKUs) and unstructured content (e.g., images, videos, customer reviews)."Product experience is a strategic focus on setting customer expectations via consistent, accurate, and relevant product data across all customer touch points, whether B2B, B2C, physical, or digital. Beyond this, PX needs to create a closed loop, providing feedback to engineering and product teams that help them create stronger catalogs over time. The challenge is not just in selecting the right software for PX but also in ensuring data flows seamlessly between teams capable of influencing precommerce, commerce, and postpurchase stages of engagement to create a unified customer-product experience," says Heather Hershey, research director of Worldwide Digital Commerce Strategy at IDC.