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市場調査レポート
商品コード
1648078
世界の衛星直収サービス予測 2025-2029年Worldwide Satellite Direct-to-Cellular Revenue Forecast, 2025-2029 |
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世界の衛星直収サービス予測 2025-2029年 |
出版日: 2025年01月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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この調査レポートは、2025年から2029年にかけての世界の衛星直収サービス市場の展望を分析しています。本調査では、IDCは小売レベルでのD2Cサービスの売上を算出しました。これには、衛星事業者のD2Cサービスと予測期間中に開始されるD2Cサービスからのすべての小売収入が含まれます。さらに、D2Cサービスが別途課金されない統合プラン内のD2Cサービスの帰属価値も含まれます。単体のダイレクト・ツー・セルラー(D2C)サービスによる収入は、北米、オーストラリア、アジア太平洋地域で増加する見込みです。これらの市場の多くでは、D2Cサービスは既存のプレミアム携帯電話サービスプランの特典として含まれるとIDCはみています。「予測期間が進むにつれて、D2Cサービスの利用可能な市場はさらに拡大し、別個のプランでD2Cサービスが提供されるようになるかもしれないです。この成長は、既存のインフラを大幅に強化するもので、特に地上携帯電話サービスが利用できない緊急事態において価値がある」とIDCのモバイル機器担当シニアリサーチディレクター、サイモン・ベイカー氏は言います。「新興のD2C衛星システムは、地上セルラー周波数を活用するため、通信サービス・プロバイダーとの提携が必要となります。D2Cサービスの最初の収益は北米とオーストラレーシアで、プレミアム携帯電話プランに統合される可能性が高いです。市場が発展するにつれて、これらのサービスは世界的に拡大し、別個のプランで提供される可能性もある」と、IDCの通信部門調査ディレクター、ピーター・チャハル(Peter Chahal)氏は言います。
This IDC study analyzes the worldwide satellite direct-to-cellular revenue market outlook for 2025-2029. In this study, IDC has calculated revenue for D2C services at the retail level. This includes all retail revenue from satellite operator D2C services and those that will launch during the forecast period. In addition, it encompasses the imputed value of D2C services within integrated plans in which D2C services are not charged separately. (See the Methodology section for full details.) Revenue from standalone direct-to-cellular services is expected to emerge in North America and the Australia and Asia/Pacific regions. In many of these markets, IDC believes that D2C service will be included as a benefit in existing premium cellular service plans. As the forecast period progresses, D2C service availability will expand to additional markets, which may see D2C service offered through separate plans."The worldwide satellite D2C market is poised for rapid expansion, driven by the extension of services to a broader base of mobile phones. This growth will be a significant enhancement to existing infrastructure, particularly valuable in emergency situations in which terrestrial cellular service is unavailable," says Simon Baker, senior research director, Mobile Devices at IDC. "Emerging D2C satellite systems will leverage terrestrial cellular frequencies, necessitating partnerships with telecom service providers. Initial revenue from D2C services will be in North America and Australasia, likely integrated into premium cellular plans. As the market evolves, these services will expand globally, potentially offered through separate plans," says Peter Chahal, research director for Telecommunications at IDC.