市場調査レポート
商品コード
1586328
AIエージェントとクラウドは、ライフサイエンスおよびヘルスケア産業において、どのようにイノベーションを拡大し、信頼を築き、コンプライアンスを確保しているか?How AI Agents and the Cloud Are Scaling Innovation, Building Trust, and Ensuring Compliance in the Life Science and Healthcare Industries |
|||||||
|
AIエージェントとクラウドは、ライフサイエンスおよびヘルスケア産業において、どのようにイノベーションを拡大し、信頼を築き、コンプライアンスを確保しているか? |
出版日: 2024年11月04日
発行: IDC
ページ情報: 英文 9 Pages
納期: 即納可能
|
このIDC Perspectiveでは、クラウドベースのAIプラットフォームとAIエージェントが、ライフサイエンスおよびヘルスケア業界にどのような変革をもたらしつつあるかについて論じています。また、AI導入のプロセスのあらゆる段階で信頼を組み込むことの重要性を強調しています。将来は、クラウドベースのAIプラットフォームに組み込まれたAIエージェントが重要になります。ライフサイエンス業界がAIに投資し、このような新しいオペレーティングモデルを採用する準備がこれほど整ったことはかつてなかった。IDCのライフサイエンスR&D戦略・技術調査副社長であるニミタ・リマエ博士は、「この高度に規制された"患者中心 "の業界で採用を拡大するには、信頼の構築が極めて重要です。組織全体でAIとGenAIを効果的に使用するには、組織全体のコラボレーションが必要であり、多くの組織ではこれまで取り組んだことがありません。効果的な展開には、AIがどのように検討され、どのように利用されているのか、事業ラインや部門を横断して透明性を確保し、あらゆるレベルの従業員が関与することが必要です。利用しやすいAI体験を顧客の前に提供することに取り組んでいるセールスフォースのような企業は、このような包括的な体験を顧客に提供するためには、社内の総力を結集する必要があることを理解しています」と、IDCのTrust Measurement and Metrics部門リサーチ・ディレクターであるグレース・トリニダード博士は述べています。
This IDC Perspective discusses how cloud-based AI platforms and AI agents are transforming the life science and healthcare industries. It highlights the importance of embedding trust at every step of the process of AI implementation. It provides advice to technology buyers from these industries to help them make strategic decisions on their AI strategies.'The future is about AI agents embedded in cloud-based AI platforms - the "agentification" of AI is happening as we speak. Never before has the life science industry been so ready set to invest in AI and to adopt these newer operating models. Building trust will be crucial to scale adoption in this highly regulated and 'patient centric' industry," said Dr. Nimita Limaye, research VP, Life Sciences R&D Strategy and Technology at IDC. "Using AI and GenAI effectively across an organization requires whole-organization collaboration, the likes of which many orgs have never had to undertake before. Effective deployment requires transparency in how AI is being considered or used across lines of business and departments and engagement from employees at all levels. Companies like Salesforce that are working to put an accessible AI experience in front of customers understand that it takes all hands inside the company to create this inclusive experience for customers," said Dr. Grace Trinidad, research director, Trust Measurement and Metrics at IDC.