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市場調査レポート
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1582655

IDC FutureScape:世界の消費者 2025年予測

IDC FutureScape: Worldwide Future Consumer 2025 Predictions


出版日
発行
IDC
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英文 22 Pages
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IDC FutureScape:世界の消費者 2025年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 22 Pages
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概要

この調査は、2025年から2030年におけるIDCの消費者予測トップ10をまとめたものです。IDCの消費者市場モデル、将来消費者アジェンダ、TV・OTTビデオ担当リサーチディレクターのグレッグ・アイルランド氏は、「ビデオやソーシャルメディアなどの確立されたデジタルサービスが引き続き展望を再構築し、デジタルウェルネスなどの新興・進化型サービスが普及を続けているため、消費者市場は活気に満ちています。消費者は、現在の予測期間の終わりまでに、デジタル商品とサービスに年間1兆ドル以上を費やす態勢を整えており、消費者市場に莫大な機会があることを示しています。注目すべき主な市場力学には、GenAIの継続的な影響、ギグ・エコノミーへの消費者の参加、テクノロジーの導入格差などが含まれます。」と述べています。

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部要因の概要
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:消費者向け動画エコシステムの変革が進むにつれ、2025年には消費者が視聴する動画コンテンツの40%以上がソーシャルメディアアプリ経由になる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測2:2025年には、大学教育を受けた消費者は、大学教育を受けていない消費者よりも主要な健康関連アプリやサービスを使用する可能性が3分の1高くなります。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測3:ミレニアル世代は引き続き消費者のテクノロジー採用のスイートスポットであり、2026年にはミレニアル世代がZ世代の消費者よりも新技術を熱心に採用する可能性が25%高くなる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測4:2026年には、GenAIの消費者ユーザーは世界中で50億人に達する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測5:2027年には、AIは消費者向けデータストレージソリューションの標準機能となり、プラットフォームの60%以上がAIを活用した整理、検索、セキュリティ機能を提供するようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測6:2027年には、主要な消費者向けデジタルコンテンツサービスのユーザーの60%以上が非購入者になる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測7:2028年には、消費者向けコンテンツ制作者の3分の2がビデオコンテンツ制作ワークフローにGenAIを使用する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測8:2028年には、世界中の消費者が1人当たり年間9TB以上のデータを生成する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測9:2028年にはデジタル経済に参加して収入を得る消費者は15億人に達する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測10:2029年には、デジタル商品とサービスに対する世界の消費者支出は1兆2,000億ドルに達する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

外部 促進要因:詳細

  • 顧客体験の二乗 - デジタルサービスに対する消費者と市民の期待
  • AI主導のビジネスモデル - AI実験から収益化への移行
  • 技術的負債との戦い - IT近代化へのハードルを乗り越える
  • 責任ある人間中心のテクノロジー - 企業における倫理
  • 自動化への推進力 - データ主導の未来に向けて
  • デジタルセキュリティのフロンティアの拡大 - 増大する脅威に対する防御

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US52634024

This IDC study contains IDC's top 10 future consumer predictions for 2025-2030. "The consumer market remains vibrant as established digital services, such as video and social media, continue to reshape the landscape and emerging and evolving ones, such as digital wellness, continue to gain adoption," said Greg Ireland, research director, Consumer Market Model, Future Consumer Agenda, and TV and OTT Video at IDC. "Consumers are poised to spend over $1 trillion a year on digital goods and services by the end of this current predictions period, signaling tremendous opportunities in the consumer market. Key market dynamics to watch include the continued impact of GenAI, consumer participation in the gig economy, and technology adoption gaps."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: In 2025, More than 40% of Video Content Viewed by Consumers Will Be Via Social Media Apps as the Transformation of the Consumer Video Ecosystem Progresses
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: In 2025, University-Educated Consumers Will Be a Third More Likely to Use Key Wellness-Related Apps and Services than Non-college-Educated Consumers
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: Millennials Continue to Be the Sweet Spot for Consumer Tech Adoption, and in 2026, They Will Be 25% More Likely than Gen Z Consumers to Be Enthusiastic Adopters of New Technologies
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: In 2026, Consumer Users of GenAI Will Reach 5 Billion Worldwide
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: In 2027, AI Will Be a Standard Feature in Consumer Data Storage Solutions, with Over 60% of Platforms Offering AI-Powered Organization, Search, and Security Functionalities
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: In 2027, More than 60% of Users of Key Consumer Digital Content Services Will Be Nonbuyers
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: In 2028, Two-Thirds of Consumer Content Creators Will Use GenAI in Their Video Content Creation Workflow
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: In 2028, Consumers Worldwide Will Generate More than 9TB of Data per Person per Year
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: In 2028, Consumers Who Earn Income Participating in the Digital Economy Will Reach 1.5 Billion
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: In 2029, Global Consumer Spending on Digital Goods and Services Will Reach $1.2 Trillion
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

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  • The Drive to Automate - Toward a Data-Driven Future
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