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市場調査レポート
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1545449

人工知能がメディアビジネスに与える影響フライホイール

Artificial Intelligence Impact on Media Business Cycle Flywheel


出版日
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IDC
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英文 13 Pages
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人工知能がメディアビジネスに与える影響フライホイール
出版日: 2024年08月26日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDCの視点は、メディア産業におけるビジネスサイクルのフライホイール効果を要約したものです。進化するメディア業界では、コンテンツ制作、配信、消費者エンゲージメント、収益化の間に共生関係が生まれ、好循環とみなされるフライホイールが出現します。ビジネスサイクルの運用、オーケストレーション、制作、配信、マネタイズが、データインサイトと人工知能(AI)を活用し、インテリジェントな意思決定とポジティブな財務結果をもたらすことで、これがメディア企業の利益を促進します。IDCのWorldwide Media and Entertainment Digital StrategiesのリサーチディレクターであるAlex Holtz氏は、「メディア企業がビジネスサイクルフライホイールを最適化するために、ベストプラクティス、ベンダーソリューション、ロードマップの整合性、テクノロジーに焦点を当てた戦略を再考する必要がある変曲点に我々はいる」と述べています。メディア企業は、高品質で信頼性が高く安全なストリーミングサービスと、従来のリニア事業の損失を相殺する効果的なビジネスサイクルフライホイールを提供しながら、好業績の推進に焦点を当てた戦略的計画を作成できる革新的なテクノロジーベンダーと協力して、創造的なコンサルタントを雇うという課題に取り組む必要があります。メディア企業は、営業費用の削減に注力し、コンテンツの収益化を改善し、限られたベンダー・パートナーと協力し、合理的な場合にはアウトソーシングを受け入れ、ワークフロー・プロセスに高度なデータ分析とGenAI/AIを導入して、効率化と好業績を推進することが最も重要です」。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • フライホイール効果を高める好循環を維持する上での課題
  • イノベーションとテクノロジーが2024年のメディア企業のフライホイール効果を推進
  • 結論

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US52520824

This IDC Perspective summarizes the business cycle flywheel effect on the media industry. In the evolving media industry, a flywheel viewed as a virtuous circle emerges with a symbiotic relationship between content creation, distribution, consumer engagement, and monetization. This drives media company profits as business cycle operations, orchestration, production, distribution, and monetization leverage data insights and artificial intelligence (AI) for intelligent decisioning and positive financial outcomes. The purpose of this document was to highlight the virtuous circle, identify its challenges, and optimize the business cycle flywheel by focusing on it during the media company's strategic planning process.''We are at an inflection point where media companies need to rethink their strategy focused on best practices, vendor solutions, road map alignment, and technologies to optimize the business cycle flywheel,'' stated Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies at IDC. ''Media companies need to be challenged by hiring creative consultants working with innovative technology vendors that can create a strategic plan focused on driving positive financial results while delivering a high-quality, reliable, and secure streaming service and effective business cycle flywheel to offset losses to their traditional linear business. It's paramount that media companies focus on reducing operating expense, improve content monetization, work with a limited set of vendor partners, entertain outsourcing when it makes sense, and implement advanced data analytics and GenAI/AI within workflow processes to drive efficiencies and positive financial results.''

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Challenges in Maintaining the Virtuous Circle to Augment the Flywheel Effect
  • Innovation and Technology Drive the Flywheel Effect for Media Companies in 2024
  • Conclusion

Advice for the Technology Buyer

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  • Synopsis