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市場調査レポート
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1457854

ITオペレーション向けAI:デジタルビジネスの効率を最大化

AI in IT Operations: Maximizing Efficiency of the Digital Business

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 11 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ITオペレーション向けAI:デジタルビジネスの効率を最大化
出版日: 2024年03月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDC Perspectiveでは、ITオペレーション向け人工知能(AI)と、デジタルビジネスの効率を最大化するその能力について説明しています。ITオペレーションとデジタルビジネスにおけるAIと生成AI(GenAI)の変革の可能性は明らかです。ITオペレーションにAIを統合するメリットには、効率性の向上、コラボレーションの改善、プロアクティブな対応の実現、優れたレジリエンシーの発揮などが含まれます。しかし、ITリーダーはこれらの機能の導入に積極的に取り組む必要があります。データガバナンスとツールの選択に対する思慮深いアプローチは、ほんの始まりに過ぎません。適切なマネージドサービスプロバイダーと提携し、新しいプロセスを開発し、既存スタッフのスキル開発に投資することが不可欠です。さらに、経営幹部はデジタルインフラの将来にも目を向けるべきで、それはデジタルエンタープライズのサポートを成功させるためのロードマップであるべきです。「ビジネスのデジタル化が進み、質の高いカスタマーエクスペリエンスを提供し、24時間365日、大規模に事業を展開しようとする中、バックエンドのインフラをヒューマンスケールで管理し続けることはできません。AIやGenAIの助けを借りてオペレーションをスケールさせることができるインテリジェントな管理が必要であり、それによってオペレーションチームは持続的な問題への対処に追われることなく、新たな機能を通じて付加価値を高めることに集中できるようになります」とIDCのEurope: Future of Digital Infrastructure、シニアリサーチディレクターであるAndrew Buss氏は述べています。「GenAIは、プロアクティブに問題を特定して解決し、自動化のペースを加速させ、スキル不足の課題に効果的に対処することで、ITオペレーションに革命をもたらす態勢を整えています。これらの進歩により、チームの生産性が大幅に向上し、大幅なコスト削減が期待されます」とIDCのEnterprise Infrastructure and Datacenter for META Region、アソシエートリサーチディレクターであるShahin Hashim氏は述べています。「企業は、マネージドサービスプロバイダーがリスク管理機能、マルチクラウド管理プラットフォーム、統合要件をサポートできる、集中型IT組織構造の使用を確実に組み込む必要があります。これにより、技術のスタック全体でAIの効果的な利用を保証します」とIDCのOutsourcing and Managed Cloud Services、プログラムバイスプレジデントであるDavid Tapper氏は述べています。「ITオペレーションチームは、既存スタッフのスキル開発、新たな変更管理プロセス、指標の強化、サイバーセキュリティレビューの拡充に投資することで、AIのメリットを最大限に活用できるよう進化する必要があります」とIDCのIntelligent CloudOps、リサーチバイスプレジデントであるJevin Jensen氏は述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

テクノロジーバイヤーへのアドバイス

  • AI対応デジタルインフラの将来
    • AI対応コントロールプレーン
    • AI対応ツールセット
    • AI関連データプライバシー・規制
  • AIマネージドクラウドサービスの将来
  • AIによるITツールセットの将来
    • コードとしてのインフラ:自動化に不可欠な武器庫
    • 自己修復/自動運転IT向けユニファイドオブザーバビリティ
  • AIオペレーションの将来

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51939724

This IDC Perspective discusses artificial intelligence (AI) in IT operations and its ability to maximize the efficiency of the digital business. The transformative potential of AI and generative AI (GenAI) in IT operations and digital businesses is evident. The benefits of integrating AI in IT operations include enhancing efficiency, improving collaboration, enabling proactive responses, and showing better resiliency. However, IT leaders need to be proactive in implementing these capabilities. A thoughtful approach to data governance and tool selection is just the beginning. Partnering with the right managed service providers, developing new processes, and investing in the skill development of existing staff is essential. In addition, executives should keep an eye on the future of the digital infrastructure, which should be a road map to successfully supporting the digital enterprise. "As businesses become more digital and look to deliver high-quality customer experiences and operate 24 x 7 x 365 at scale, we cannot keep managing the back-end infrastructure at human scale. Intelligent management is needed where operations can scale with the help of AI and GenAI to allow the operations team to focus on adding value through new capabilities rather than running to keep still by constantly firefighting persistent issues." - Andrew Buss, senior research director, Europe: Future of Digital Infrastructure at IDC"GenAI is poised to revolutionize IT operations by proactively identifying and resolving issues, accelerating the pace of automation, and effectively addressing the challenge of a skills shortage. These advancements are expected to significantly enhance team productivity and yield substantial cost reductions." - Shahin Hashim, associate research director, Enterprise Infrastructure and Datacenter for META Region at IDC"Enterprises should ensure that managed service providers incorporate a risk management function, a multicloud management platform, and use of centralized IT organizational structure that can support federated requirements which collectively will ensure effective use of AI across the stack of technologies." - David Tapper, program vice president, Outsourcing and Managed Cloud Services at IDC"IT operations teams need to evolve to maximize the benefits of AI by investing in skills development of existing staff, new change management process, enhanced metrics, and expanded cybersecurity reviews." - Jevin Jensen, research vice president, Intelligent CloudOps at IDC

Executive Snapshot

Situation Overview

Advice for the Technology Buyer

  • The Future of AI-Enabled Digital Infrastructure
    • AI-Enabled Control Planes
    • AI-Enabled Toolsets
    • AI-Related Data Privacy and Regulations
  • Future of AI-Managed Cloud Services
  • Future of IT Toolsets with AI
    • Infrastructure as Code: The Essential Arsenal for Automation
    • Unified Observability for a Self-Healing and Self-Driving IT
  • Future of AI Operations

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  • Related Research
  • Synopsis