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市場調査レポート
商品コード
1452028
体験型ビジネス(XOビジネス)の価値The Value of an Experience-Orchestrated Business |
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| 体験型ビジネス(XOビジネス)の価値 |
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出版日: 2024年03月12日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
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- 概要
- 目次
このIDC Perspectiveでは、インテリジェンスを活用してシェアードエクスペリエンスバリューを提供することを目的とした、体験型ビジネス(XOビジネス)の概念を紹介します。組織がサイロ化されたデジタルトランスフォーメーションから全体的なエクスペリエンス管理へと進化し、GenAIなどのテクノロジーを活用して自動化によってインテリジェンスを拡張する必要性を強調しています。さらに、XOビジネスの柱であるつながり、インテリジェンス、行動、文化について詳しく説明し、それらがエクスペリエンスエコシステムにおけるすべての利害関係者の価値に基づく成果にどのように貢献するかについて説明しています。IDCのFuture of Customer Experience、リサーチディレクターであるSudhir Rajagopal氏は次のように述べています。「AIがどこでも利用できる世界では、将来のエクスペリエンスはエコシステム全体を考慮し、体験型ビジネスモデルを採用する必要があります。ある利害関係者を他の利害関係者よりもサポートすることがゼロサムゲームであると思い込み続ける企業は、取り残されてしまうでしょう。企業は、生成AIを活用したインテリジェントな体験型の時代に備えるために、今すぐ行動する必要があります」
エグゼクティブスナップショット
状況の概要
- 何が変わっているのか、今すぐ行動すべき理由
- 体験型ビジネスの紹介
- インテリジェントなテクノロジーコアは体験型ビジネスの中心
- データと洞察の後光がシェアードバリューエクスペリエンスを促進
- ワークストリームとジャーニー
- ジャーニー
- ワークストリーム
- 体験型ビジネスの柱
- つながり
- インテリジェンス
- 行動
- 文化
- XOビジネスとして価値中心の成果を実現する
- 体験型ビジネスを実現する
テクノロジーバイヤーへのアドバイス
参考資料
- 関連調査
- 要約
This IDC Perspective introduces the concept of an experience-orchestrated (X-O) business, which aims to deliver shared experience value powered by intelligence. It emphasizes the need for organizations to evolve from siloed digital transformations to holistic experience management, leveraging technologies like GenAI to scale intelligence via automation. It further elaborates on the pillars of an X-O business: connections, intelligence, actions, and culture, and how they contribute to value-based outcomes for all stakeholders in the experience ecosystem."In an AI-everywhere world, future experiences will need to consider the whole ecosystem and embrace an experience-orchestrated business model," said Sudhir Rajagopal, research director, Future of Customer Experience, IDC. "Companies that continue to assume that supporting one stakeholder group over the other is a zero-sum game, will get left behind. Enterprises must act now to get ready for the coming era of intelligent experience orchestration powered by generative AI."
Executive Snapshot
Situation Overview
- What's Changing; Why Act Now?
- Introducing the Experience-Orchestrated Business
- An Intelligent Technology Core Is the Heart of an Experience-Orchestrated Business
- Halo of Data and Insights Fuels Shared Value Experiences
- Workstreams and Journeys
- Journeys
- Workstreams
- Pillars of an Experience-Orchestrated Business
- Connections
- Intelligence
- Actions
- Culture
- Realize Value-Centric Outcomes from Being an X-O Business
- Bringing the Experience-Orchestrated Business to Life
Advice for the Technology Buyer
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- Related Research
- Synopsis


