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市場調査レポート
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1299951

ロイヤルティ施策としてのインセンティブ分析

The Price of Loyalty: Incentives


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 15 Pages
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ロイヤルティ施策としてのインセンティブ分析
出版日: 2023年06月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDCパースペクティブでは、価格インセンティブ、指標、ロイヤルティプログラムのビジネスコストなどのインセンティブについて考察します。小売企業のロイヤルティプログラムは、自社のマーケティング施策のトップとしてロイヤルティプログラムに投資・導入している小売企業の大半に浸透しています。ロイヤリティ・プログラムは複雑ですが、小売企業にとっていくつかの利点があります。しかし、ロイヤリティ・プログラムは、その場しのぎのプロセスで、あるいは偶然に作成されるものではありません。「ロイヤリティ・プログラムには、多くの複雑な要素(特にインセンティブ構造)をどのように構築し、実行するかについて、熟慮した検討、意図、熟考が必要です。小売業におけるロイヤリティ・プログラムのインセンティブ・ベースについて学んでください」IDCリテールインサイトのリサーチ、マーチャンダイジング、マーケティング担当バイスプレジデント、アナンダ・チャクラバーティ氏は述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

  • 小売業者は消費者のロイヤリティを求めています
  • 消費者のロイヤルティは小売業者にメリットをもたらす
    • 売上と収益に直接的な影響を与える
    • 市場シェア
    • マーケティングコスト
    • マーケティングの連携
  • 忠誠心は偶然別生まれるものではない
    • インセンティブはロイヤルティの原動力となる
    • 価格インセンティブ
      • 割引価格のインセンティブ
      • 値下げ価格インセンティブ
    • サービス価値のインセンティブ
    • ステータスインセンティブ
    • 利便性のインセンティブ
  • ロイヤリティのパフォーマンスはビジネスのパフォーマンスとなります
  • ロイヤリティの代償とは何か?

テクノロジー購入者へのアドバイス

  • ロイヤルティツールを戦略に合わせる
  • プログラムの魅力は長期にわたる必要がある
  • メトリクスを通じてプログラムが動作していることを確認する

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US50805322

This IDC Perspective looks at incentives including price incentives, metrics, and the cost to do business with loyalty programs. Retail loyalty programs permeate a majority of retailers that have invested in and implemented a loyalty program as a top marketing initiative at their companies. Loyalty programs can be complicated, but they drive several advantages for retailers. However, they are not created off the cuff, in an ad hoc process, or by accident. Loyalty programs require thoughtful review, intention, and deliberation on how to build and execute across many complexities, especially an incentive structure. The price of loyalty is certainly not free - learn about the incentive basis for loyalty programs in retail."Metrics establish where and how a loyalty program is functioning. Without understanding how your customers engage with your program, your firm remains blind to both the risks and opportunities that loyal customers present," says Ananda Chakravarty, VP, Research, Merchandising, and Marketing, IDC Retail Insights.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Retailers Seek Consumer Loyalty
  • Consumer Loyalty Offers Advantages to Retailers
    • Direct Top- and Bottom-Line Impact
    • Market Share
    • Marketing Costs
    • Marketing Alignment
  • Loyalty Is Not Driven Through Serendipity
    • Incentives Are Loyalty Drivers
    • Price Incentives
      • Discount Price Incentives
      • Markdown Price Incentives
    • Service Value Incentives
    • Status Incentives
    • Convenience Incentives
  • Loyalty Performance Is Business Performance
  • What Is the Price of Loyalty?

Advice for the Technology Buyer

  • Match Loyalty Tools to Your Strategy
  • Attractiveness of the Program Needs to Be Long Term
  • Ensure Your Program Is Working Through Metrics

Learn More

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  • Synopsis