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市場調査レポート
商品コード
1148892

IDCの世界の消費者市場モデル:分類法 (2022年)

IDC's Worldwide Consumer Market Model Taxonomy, 2022

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
IDCの世界の消費者市場モデル:分類法 (2022年)
出版日: 2022年11月03日
発行: IDC
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
  • 目次
概要

本レポートは、世界の消費者市場モデルに使用する定義の包括的な概要を提供するものです。

IDCの世界の消費者市場モデル:分類法

2022年の世界の消費者市場モデルの分類法:変更点

定義

  • 社会経済的プロファイル
    • 人口
    • 15~64歳人口
    • 世帯
    • 労働力
    • 名目GDP、10億米ドル
    • 一人当たりGDP
    • 個人可処分所得
  • インターネットユーザー
    • インターネットユーザー総数
    • インターネットを利用している人口の割合
    • インターネットユーザー:デバイスタイプ別
      • デスクトップPC
      • スマートフォン
      • タブレット
      • フィーチャーフォン
      • ノートパソコン
      • スマートテレビ
      • ゲーム機
      • ウェアラブル
    • インターネットユーザー:アクセスモード別
      • アクセスプロファイル別
        • モバイルのみのユーザー
        • 非モバイルユーザーとモバイルユーザー
        • 非モバイル専用ユーザー
      • 総ユーザー数
        • モバイルユーザー
        • 非モバイルユーザー
  • ホームインターネットアクセス
    • インターネットにアクセスできる世帯
    • 家庭のインターネット普及率
    • インターネットにアクセスできる個人
  • インターネットへのアクセスデバイス
    • モバイルデバイス
    • 非モバイルデバイス
    • デバイス総数
  • オンライン滞在時間
    • 合計
      • ユーザー
      • 時間/ユーザー/月
      • 1カ月あたりの合計時間
    • モバイルデバイス
      • ユーザー
      • 時間/ユーザー/月
      • 1カ月あたりの合計時間
    • 非モバイルデバイス
      • ユーザー
      • 時間/ユーザー/月
      • 1カ月あたりの合計時間
  • インターネットユーザーのオンラインアクティビティ
    • 全ユーザー数
    • モバイルインターネットユーザー
    • 非モバイルインターネットユーザー
  • インターネット購入者
    • バイヤー数
    • 製品を購入するすべてのインターネットユーザーの割合
    • モバイルインターネット購入者
    • 製品を購入するモバイルインターネットユーザーの割合
    • モバイル以外のインターネット購入者
    • 製品を購入する非モバイルインターネットユーザーの割合
    • オンラインアクティビティのモバイルバイヤー
    • モバイル以外のオンラインアクティビティの購入者
  • B2C eコマース支出
    • B2C eコマースの合計支出
    • バイヤーあたりの支出
    • モバイルデバイス経由のB2C eコマースの合計
    • モバイル購入者あたりの支出
    • 非モバイルデバイス経由のB2C eコマースの合計
    • モバイル以外の購入者あたりの支出
    • オンライン活動に費やした合計金額
    • モバイルでのオンライン活動の支出額
    • モバイル以外のオンラインアクティビティに費やされた金額
  • CMMオンラインアクティビティ、インターネットバイヤー、eコマース支出の定義
    • アプリおよびソフトウェアダウンロード
    • クラウドバックアップ
    • バンキング
    • 幅広いオンライン学習
    • キャリア開発
    • 学習・教育ツール
    • デート
    • 電子書籍ダウンロード
    • Eメール
    • ゲーム
    • メッセージング
    • マップ
    • デジタル音楽販売
    • 音楽定期購入
    • ニュース
    • ソーシャルメディア
    • ビデオコミュニケーション
    • ビデオ販売・レンタル
    • ビデオサブスクリプション
    • カーシェア
    • 機器レンタル
    • ピアツーピア宿泊施設
    • ピアツーピア貸付け
    • ピアツーピアマーケットプレイス
    • ライドシェアリング
    • 就職・人材紹介サービス
    • コンシューマーファイル共有
    • AR/VRサービス
    • 遠隔医療
    • オンラインフィットネスサービス
    • 睡眠モニタリング/技術サービス
    • スマートホームサービス
    • ポッドキャスト
    • デジタルファイナンス
    • データプライバシー
    • マイクロモビリティ
    • 独立系コンテンツサブスクリプション
    • ホームタスクサービス
    • 書籍
    • 電子書籍リーダー
    • 音楽
    • コンピューターハードウェア
    • PC・モバイル・ウェアラブル・タブレット・AR/VRアクセサリー
    • アプライアンス
    • スマートテレビ
    • タブレット
    • 携帯電話
    • ビデオゲーム機
    • AR/VRデバイス
    • スマートホームデバイス
    • ウェアラブル
    • 自動車
    • 自動車部品
    • 家具
    • 家財道具
    • 家の修理・建材
    • 農園芸資材
    • ビール・ワイン・リカー
    • 食料品
    • パーソナルケア
    • 医薬品
    • ジュエリー・時計
    • 男性用衣類
    • 女性用衣類
    • 衣類付属品
    • 子供服
    • 美術
    • 骨董品
    • 収集品・趣味
    • 事務用品
    • スポーツ用品
    • チケット・エンターテイメント
    • 玩具
    • トラベル
    • 運動器具
    • 家庭用ヘルスケア機器
    • ペット用品

参考資料

目次
Product Code: US49759022

This IDC study presents IDC's taxonomy of IDC's Consumer Market Model. This taxonomy establishes the foundation for the worldwide Consumer Market Model as it delivers definitions of the model in relation to users, buyers, and ecommerce spending. In addition, it addresses the changes that have occurred from the model shifting from the New Media Market Model to the Consumer Market Model."As IDC modified its worldwide New Media Market Model to the worldwide Consumer Market Model, this taxonomy serves as an essential resource for comprehending the changes of the model. With this document, users of the Consumer Market Model will have a clear understanding of each line item, better aiding businesses to utilize the model for online business development and growth. All the new line items and methodology brings the model completely up to date and makes it an invaluable tool to all companies," says Kelly Brown, senior research analyst for IDC's Devices and Consumer group.

IDC's Worldwide Consumer Market Model Taxonomy

Consumer Market Model Taxonomy Changes for 2022

Definitions

  • Socioeconomic Profile
    • Population
    • Population Age of 15-64
    • Households
    • Labor Force
    • Nominal GDP, Billion Dollars
    • Per Capita GDP
    • Personal Disposable Income
  • Internet Users
    • Total Number of Internet Users
    • Percentage of Population Using the Internet
    • Internet Users by Device Type
      • Desktop PC
      • Smartphone
      • Tablet
      • Feature Phone
      • Laptop PC
      • Smart TV
      • Game Consoles
      • Wearables
    • Internet Users by Access Mode
      • By Access Profile
        • Mobile-Only Users
        • Nonmobile and Mobile Users
        • Nonmobile-Only Users
      • Aggregated User Numbers
        • Mobile Users
        • Nonmobile Users
  • Home Internet Access
    • Households with Internet Access
    • Percentage of Household Internet Penetration
    • Individuals with Internet Access
  • Devices Used to Access the Internet
    • Mobile Devices
    • Nonmobile Devices
    • Total Number of Devices
  • Hours Spent Online
    • Total
      • Users
      • Hours per Month per User
      • Total Hours per Month
    • Mobile Devices
      • Users
      • Hours per Month per User
      • Total Hours per Month
    • Nonmobile Devices
      • Users
      • Hours per Month per User
      • Total Hours per Month
  • Internet User Online Activities
    • Number of All Users
    • Mobile Internet Users
    • Nonmobile Internet Users
  • Internet Buyers
    • Number of Buyers
    • Percentage of All Internet Users Buying Products
    • Mobile Internet Buyers
    • Percentage of Mobile Internet Users Buying Products
    • Nonmobile Internet Buyers
    • Percentage of Nonmobile Internet Users Buying Products
    • Mobile Buyers of Online Activities
    • Nonmobile Buyers of Online Activities
  • B2C eCommerce Spending
    • Total B2C eCommerce Spending
    • Spending per Buyer
    • Total B2C eCommerce via Mobile Devices
    • Spending per Mobile Buyer
    • Total B2C eCommerce via Nonmobile Devices
    • Spending per Nonmobile Buyer
    • Total Amount Spent on Online Activities
    • Mobile Amount Spent on Online Activities
    • Nonmobile Amount Spent on Online Activities
  • CMM Online Activities, Internet Buyers, and eCommerce Spending Definitions
    • Apps and Software Downloads
    • Backup in Cloud
    • Banking
    • Broad Online Learning
    • Career Development
    • Learning/Education Tools
    • Dating
    • eBooks Downloads
    • Email
    • Games
    • Messaging
    • Maps
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