市場調査レポート
商品コード
1244077

2023年に注目される主な消費者動向

Key Consumer Trends to Watch in 2023

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 29 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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2023年に注目される主な消費者動向
出版日: 2022年11月10日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、消費財業界について調査分析し、2023年における消費者の動向や考え方の情報を提供しています。

目次

第1章 バリューフォーマネーの考え方

  • パックサイズの偏り
  • 地元の商品の購入
  • スキンプフレーション
  • 考え抜かれた贅沢
  • セカンドチャンス
  • 最大の効率、最小の労力
  • ウェイストウォッチング

第2章 健康に焦点を当てる

  • ヘルスハック
  • 意識的な食べ物の交換
  • セルフケアの優先
  • ガイデッドヘルス

第3章 消費者が主導権を握る

  • レパートリーショッピング
  • ラベルの確認
  • すべてをDIY
  • 自分の時間
  • 計画的衝動

第4章 2023年のニューノーマル

第5章 付録

目次
Product Code: GDCS220001WP

Key consumer trends in 2023 will revolve around a value-for-money mindset, healthy living and the desire for greater control.

Each year, GlobalData identifies the most impactful consumer trends for the year ahead.

Scope

  • Second hand platforms have transformed fashion, and have the potential to expand into personal care.
  • More consumers will embrace upcycling and creative use of byproducts to combat food waste.
  • The pursuit for healthier alternatives to indulgences such as red meat and alcohol will gather speed.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that drive and support innovation success so you can tap into what is really impacting the industry.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product development.

Table of Contents

Table of Contents

1. Value for money mindset

  • Pack size polarization
  • Buying local
  • Skimpflation
  • Thoughtful indulgence
  • Second chances
  • Maximum efficiency, minimum effort
  • Waste watching

2. Health in focus

  • Health hacks
  • Conscious food swaps
  • Prioritizing self-care
  • Guided health

3. Consumers in control

  • Repertoire shopping
  • Check the label
  • DIY everything
  • Me time
  • Planned impulse

4. The new normal in 2023

5. Appendix