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市場調査レポート
商品コード
1128239

アジア太平洋地域のチャレンジャー(2022年):その道のり

Asia/Pacific Challengers in 2022: The Road Ahead

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 20 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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アジア太平洋地域のチャレンジャー(2022年):その道のり
出版日: 2022年09月20日
発行: IDC
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、アジア太平洋地域におけるチャレンジャーバンクに焦点を当て、チャレンジャーバンクが追及するコスト構造および独自の収益チャネルについて検証するほか、獲得可能な市場規模、強固な決済インフラ、成長の促進要因、チャレンジャーを待ち受ける短期的なリスク、リスクを回避するためのアドバイスなどについての情報を提供しています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • アジア太平洋地域の主な発展
    • オーストラリア
    • 中国
    • 香港
    • マレーシア
    • インド
    • インドネシア
    • ニュージーランド
    • フィリピン
    • シンガポール
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • ベトナム
  • 決済エコシステムを統合する東南アジアの動き
  • チャレンジャーバンクの内部構造
    • チャレンジャーバンクはどのように資金を使うのか?
    • クラウドインフラ
    • バンキングソフトウェア
    • マーケティングと買収
  • チャレンジャーバンクの収入源は?
    • インスタントおよびマイクロファイナンス
    • プレミアム層のサブスクリプション
    • 注目の中小企業
    • バンキングを超えた拡張
  • アジア太平洋地域のチャレンジャーの成長促進要因
    • 対応可能な大きな市場
      • 中小企業の顧客
      • 個人の顧客
    • スーパーアプリとネットワーク効果
    • 成長と市場シェアの予測:確立するチャレンジャーからの教訓
  • 従来の銀行業務と顧客に対するチャレンジャーの影響の分析
    • 従来の銀行業務の再構築
    • 市場戦略としてのデジタルオンリー
    • 金融商品とプロセスにおけるイノベーションの促進
    • ビジネスと消費者に利益をもたらす
      • より多くの人に、より速くサービスを提供
      • 金融商品のパーソナライゼーション
      • インクルーシブファイナンス
  • 今後の主なリスク
    • 収益性への道
    • 現職者は追い上げをしている
    • 不確実な経済情勢

テクノロジーバイヤー/プロバイダーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: AP47795421

This IDC Perspective discusses the key developments of challenger banks in Asia/Pacific and examines the cost structure and unique revenue channels that they pursue. It then explores the key drivers to growth in the region through its vast addressable market, solid payments infrastructure, and reception toward super apps. The study further highlights how challengers transform customers' experience and upend the traditional banking industry, short-term risks that lie ahead for challengers, and key advice in navigating these risks."Despite the nuances across the market, one common theme we found across Asia/Pacific is that most countries are accommodative toward digital payments, and this is reflected in their national policies and massive growth in mobile payment methods, such as ewallets," says Adam Kamarul, market analyst for Financial Insights, IDC Asia/Pacific. "In seizing this growth opportunity, challengers should reinvent financial services to best fit the needs of consumers and businesses while ensuring their operating models are sustainable from the get-go."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Key Developments in Asia/Pacific
    • Australia
    • China
    • Hong Kong
    • Malaysia
    • India
    • Indonesia
    • New Zealand
    • The Philippines
    • Singapore
    • South Korea
    • Taiwan
    • Thailand
    • Vietnam
  • Southeast Asia's Move to Unify Its Payment Ecosystem
  • Inner Workings of a Challenger Bank
    • How Does a Challenger Bank Spend?
    • Cloud Infrastructure
    • Banking Software
    • Marketing and Acquisition
  • How Does a Challenger Bank Earn?
    • Instant and Microfinancing
    • Premium Tier Subscriptions
    • SMEs in Focus
    • Extending Beyond Banking
  • Growth Drivers for Asia/Pacific Challengers
    • Large Addressable Market
      • SME Customers
      • Individual Customers
    • Super Apps and Network Effects
    • Projecting Growth and Market Share: Lessons from Established Challengers
  • Analyzing Challenger's Impact on Traditional Banking and Customers
    • Reshaping Traditional Banking
    • Digital Only as a Market Strategy
    • Driving Innovation in Financial Products and Process
    • Benefiting Business and Consumers
      • Serving More People, Faster
      • Personalization in Financial Products
      • Inclusive Finance
  • Key Risks Ahead
    • Path to Profitability
    • Incumbents Are Playing Catchup
    • Uncertain Economic Landscape

Advice for the Technology Buyer/Provider

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  • Synopsis