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市場調査レポート
商品コード
1790270

米国のサンケア化粧品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、タイプ別、流通チャネル別、セグメント別予測、2025年~2033年

U.S. Sun Care Cosmetics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Tinted Moisturizers, SPF Foundation), By Type (Conventional, Organic), By Distribution Channel (Hypermarkets & Supermarkets, E-commerce), And Segment Forecasts, 2025 - 2033


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~10営業日
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米国のサンケア化粧品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、タイプ別、流通チャネル別、セグメント別予測、2025年~2033年
出版日: 2025年07月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のサンケア化粧品市場動向

米国のサンケア化粧品市場規模は2024年に19億7,770万米ドルと推定され、2025~2033年にかけてCAGR 7.3%で成長すると予測されています。

同市場は、消費者の嗜好の変化と技術革新への強い注力の影響を受けています。SPF入りのファンデーション、ティンテッド・モイスチャライザー、美容液、リップクリームなど、日焼け防止効果とスキンケア効果やメイクアップ効果を融合させた多機能製品への需要が高まっています。さらに、消費者は、UVAとUVB放射を防御するために、特に顔用として、高いSPF(30+)と広域スペクトル保護機能を備えた製品を優先する傾向が強まっています。

Veylinxの調査によると、米国の消費者の多くは晴天を楽しむ一方で、日焼けや長期的な肌ダメージに対する懸念を表明しており、基本的な紫外線防御以外のサンケアに対する需要が高まっています。アンチエイジングサンケアのような多機能製品への嗜好は明らかで、標準的なオプションよりも49%高い関心を集めました。保湿成分配合のものは33%、ビタミンC配合のものは23%、消費者の関心が高まりました。また、サンゴ礁に安全なサンケアなど、エコフレンドリー製品も人気を集めています。この調査ではさらに、消費者はこうした機能強化のために割高な料金を支払うことを望んでいることが浮き彫りになっています。

同時に、酸化亜鉛や二酸化チタンのような成分が環境意識の高い消費者に好まれるようになり、クリーンでミネラルベース、サンゴ礁に安全な配合への需要が高まっています。インクルーシブビューティ・ムーブメントもまた躍進しており、各ブランドは、特に黒人や褐色肌におけるSPFの白浮きという根強い問題に取り組み、あらゆる肌色で使えるようデザインされた、シアーまたはインビジブルのサンケアを発表しています。フェンティ・スキンのハイドラ・ヴィザーインビジブル・モイスチャライザーSPF30は、詰め替え可能な2-in-1製品で、日焼け防止と保湿を兼ね備え、有色人種に理想的な本当に見えない仕上がりとなっています。

米国のサンケア消費者行動に関するYouGovレポートによると、80%以上の米国人がサンケアの重要性を認識しています。消費者はサンケアを選ぶ際、効果と快適さを確保するためにいくつかの重要な要素を考慮します。53%のユーザーは、UVAとUVBからの保護を最優先しており、これは日焼けによるリスクに対する意識の広まりを反映しています。耐水性も重要な機能のひとつで、45%が水泳や汗をかいたときにも効果が持続する製品を好んでいます。さらに、約34%が、ジェル、ローション、スプレーなど、製品の剤形を個人の好みや使いやすさに基づいて検討しています。

肌の敏感さも重要な検討事項のひとつで、回答者の30%がデリケートな肌や反応しやすい肌のために配合されたサンケアを選んでおり、皮膚科学的にテストされた肌に優しい製品への需要が高まっていることが浮き彫りになりました。さらに、消費者の28%が天然成分を優先しており、エコフレンドリー肌に優しい選択肢へのシフトを示しています。効果がサンケア選びの主要な原動力であることに変わりはないが、実用的な要因も購買決定に影響しています。消費者の23%は特別なプロモーションが購買意欲をかき立て、22%はブランドへの忠誠心を示し、品質と一貫性で知られる信頼できるブランドを好みます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のサンケア化粧品市場の変数と動向

  • 市場のイントロダクション
  • 浸透と成長の見込みマッピング
  • 産業バリューチェーン分析
    • 小売チャネル分析と動向
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 米国のサンケア化粧品市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国のサンケア化粧品市場(製品別):主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2024年と2033年
  • 製品別、2021~2033年
    • 色付きモイスチャライザー
    • SPFファンデーション
    • SPF BBクリーム
    • SPFプライマー
    • SPFサンケア
    • その他

第5章 米国のサンケア化粧品市場:タイプ別、推定・動向分析

  • 米国のサンケア化粧品市場(タイプ別):主要ポイント
  • タイプ変動分析と市場シェア、2024年と2033年
  • タイプ別、2021~2033年
    • 従来型
    • オーガニック

第6章 米国のサンケア化粧品市場:流通チャネル別、推定・動向分析

  • 米国のサンケア化粧品市場(流通チャネル別):主要ポイント
  • 流通チャネル変動分析と市場シェア、2024年と2033年
  • 流通チャネル別、2021~2033年
    • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
    • 専門店
    • 電子商取引
    • その他

第7章 米国のサンケア化粧品市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析、2024年
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Unilever PLC
    • Procter & Gamble
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Shiseido Company Ltd.
    • Groupe Clarins
    • L'Oreal Groupe
    • Coty Inc.
    • Kenvue Brands LLC
    • Beiersdorf AG
    • Supergoop!
図表

List of Tables

  • Table 1. U.S. sun care cosmetics market: Key market driver analysis
  • Table 2. U.S. sun care cosmetics market: Key market restraint analysis
  • Table 3. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033, by product (USD Million)
  • Table 4. U.S. tinted moisturizers market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 5. U.S. SPF foundations market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 6. U.S. SPF BB creams market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 7. U.S. SPF primers market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 8. U.S. SPF sunscreen market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 9. U.S. other sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 10. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033, by type (USD Million)
  • Table 11. U.S. conventional sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 12. U.S. organic sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 13. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033, by distribution channel (USD Million)
  • Table 14. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through hypermarkets and supermarkets, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 15. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through specialty stores, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 16. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through e - commerce channels, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 17. U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through other distribution channels, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 18. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 19. Company market share, 2024 (%)
  • Table 20. Company heat map analysis, 2024
  • Table 21. Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. sun care cosmetics market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Competitive landscape Snapshot
  • Fig. 9 Parent industry and U.S. sun care cosmetics market size, 2024 (USD Million)
  • Fig. 10 U.S. sun care cosmetics market: Value chain analysis
  • Fig. 11 U.S. sun care cosmetics market: Dynamics
  • Fig. 12 U.S. sun care cosmetics market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 13 U.S. sun care cosmetics market, Product type: Key takeaways
  • Fig. 14 U.S. sun care cosmetics market: Product type movement analysis, 2024 & 2033 (%)
  • Fig. 15 U.S. tinted moisturizers market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 16 U.S. SPF foundation market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 17 U.S. SPF primers market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 18 U.S. SPF sunscreen market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 19 U.S. other sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 20 U.S. sun care cosmetics market, Type: Key takeaways
  • Fig. 21 U.S. sun care cosmetics market: Type movement analysis, 2024 & 2033 (%)
  • Fig. 22 U.S. conventional sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 23 U.S. organic sun care cosmetics market estimates & forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 24 U.S. sun care cosmetics market, Distribution Channel: Key takeaways
  • Fig. 25 U.S. sun care cosmetics market: Distribution Channel movement analysis, 2024 & 2033 (%)
  • Fig. 26 U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through hypermarket and supermarket, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 27 U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through specialty stores, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 28 U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through e-commerce channel, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 29 U.S. sun care cosmetics market estimates & forecast through other distribution channels, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 30 Key company categorization
  • Fig. 31 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 32 The strategic framework of the U.S. sun care cosmetics market
目次
Product Code: GVR-4-68040-664-9

U.S. Sun Care Cosmetics Market Trends:

The U.S. sun care cosmetics market size was estimated at USD 1,977.7 million in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 7.3% from 2025 to 2033. The market is influenced by changing consumer preferences and a strong focus on innovation. There is a growing demand for multi-functional products that blend sun protection with skincare or makeup benefits, such as SPF-infused foundations, tinted moisturizers, serums, and lip balms. Additionally, consumers increasingly prioritize products with high SPF (30+) and broad-spectrum protection, particularly for facial use, to defend against UVA and UVB radiation.

According to the Veylinx study, while most U.S. consumers enjoy sunny weather, many also express concern about sunburn and long-term skin damage, fueling a rising demand for sunscreens beyond basic UV protection. There is a clear preference for multi-functional products, such as anti-aging sunscreens, which generated 49% more interest than standard options. Moisturizing formulas drew 33% more attention, and those enriched with Vitamin C saw a 23% increase in consumer interest. Environmentally friendly options, such as reef-safe sunscreens, are also gaining traction. The study further highlights that consumers are willing to pay a premium for these enhanced features.

At the same time, there is a growing demand for clean, mineral-based, and reef-safe formulations, with ingredients like zinc oxide and titanium dioxide becoming favorites among environmentally conscious consumers. The inclusive beauty movement is also making strides as brands introduce sheer or invisible sunscreens designed to work across all skin tones, tackling the persistent issue of white-cast SPF, particularly on Black and Brown skin. A notable example is Fenty Skin's Hydra Vizor Invisible Moisturizer SPF 30, a refillable 2-in-1 product that combines sun protection and hydration with a truly invisible finish ideal for people of color.

According to The YouGov report on U.S. sunscreen consumer behavior, more than 80% of Americans recognize the importance of sun protection. Consumers consider several key factors to ensure efficacy and comfort when choosing sunscreen. For 53% of users, the top priority is protection against UVA and UVB rays, reflecting widespread awareness of the risks associated with sun exposure. Water resistance is another crucial feature, with 45% favoring products that maintain effectiveness during swimming or sweating. Additionally, around 34% consider the product's formulation, whether gel, lotion, or spray, based on personal preference and ease of use.

Skin sensitivity is another significant consideration, with 30% of respondents opting for sunscreens formulated for delicate or reactive skin, highlighting a rising demand for gentle, dermatologically tested products. Furthermore, 28% of consumers prioritize natural ingredients, signaling a shift toward eco-conscious and skin-friendly options. While effectiveness continues to be the primary driver in sunscreen selection, practical factors influence purchasing decisions: 23% of consumers are motivated by special promotions, and 22% show brand loyalty, preferring trusted names known for quality and consistency.

U.S. Sun Care Cosmetics Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. sun care cosmetics market report based on product, type, and distribution channel.

  • Product Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
  • Tinted Moisturizers
  • SPF Foundation
  • SPF BB Creams
  • SPF Primers
  • SPF Sunscreen
  • Others
  • Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
  • Conventional
  • Organic
  • Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
  • Hypermarkets & Supermarkets
  • Specialty Stores
  • E-Commerce
  • Others

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Type s & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Type Outlook
  • 2.4. Distribution Channel Outlook
  • 2.5. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Sun Care Cosmetics Market Variables and Trends

  • 3.1. Market Introduction
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Retail Channel Analysis & Trends
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Market Opportunities
    • 3.4.4. Market Challenges
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.6. Market Entry Strategies

Chapter 4. U.S. Sun Care Cosmetics Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. Sun Care Cosmetics Market, By Product: Key Takeaways
  • 4.2. Product type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
  • 4.3. Market Estimates & Forecasts, by Product type, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 4.3.1. Tinted Moisturizers
      • 4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 4.3.2. SPF Foundation
      • 4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 4.3.3. SPF BB Creams
      • 4.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 4.3.4. SPF Primers
      • 4.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 4.3.5. SPF Sunscreen
      • 4.3.5.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 4.3.6. Others
      • 4.3.6.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Sun Care Cosmetics Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Sun Care Cosmetics Market, By Type: Key Takeaways
  • 5.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Type, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 5.3.1. Conventional
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 5.3.2. Organic
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Sun Care Cosmetics Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Sun Care Cosmetics Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.1. Hypermarket and Supermarket
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.2. Specialty Stores
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.3. E- Commerce
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.4. Others
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 7. U.S. Sun Care Cosmetics Market: Competitive Analysis

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. Company Profiles
    • 7.9.1. Unilever PLC
      • 7.9.1.1. Company Overview
      • 7.9.1.2. Financial performance
      • 7.9.1.3. Service Portfolios
      • 7.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.2. Procter & Gamble
      • 7.9.2.1. Company Overview
      • 7.9.2.2. Financial performance
      • 7.9.2.3. Service Portfolios
      • 7.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.3. The Estee Lauder Companies Inc.
      • 7.9.3.1. Company Overview
      • 7.9.3.2. Financial performance
      • 7.9.3.3. Service Portfolios
      • 7.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.4. Shiseido Company Ltd.
      • 7.9.4.1. Company Overview
      • 7.9.4.2. Financial performance
      • 7.9.4.3. Service Portfolios
      • 7.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.5. Groupe Clarins
      • 7.9.5.1. Company Overview
      • 7.9.5.2. Financial performance
      • 7.9.5.3. Service Portfolios
      • 7.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.6. L'Oreal Groupe
      • 7.9.6.1. Company Overview
      • 7.9.6.2. Financial performance
      • 7.9.6.3. Service Portfolios
      • 7.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.7. Coty Inc.
      • 7.9.7.1. Company Overview
      • 7.9.7.2. Financial performance
      • 7.9.7.3. Service Portfolios
      • 7.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.8. Kenvue Brands LLC
      • 7.9.8.1. Company Overview
      • 7.9.8.2. Financial performance
      • 7.9.8.3. Service Portfolios
      • 7.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.9. Beiersdorf AG
      • 7.9.9.1. Company Overview
      • 7.9.9.2. Financial performance
      • 7.9.9.3. Service Portfolios
      • 7.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.10. Supergoop!
      • 7.9.10.1. Company Overview
      • 7.9.10.2. Financial performance
      • 7.9.10.3. Service Portfolios
      • 7.9.10.4. Strategic Initiatives