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市場調査レポート
商品コード
1701403
北米のバス市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、燃料別、座席数別、用途別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年North America Bus Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Single Deck, Double Deck), By Fuel (Diesel, Electric and Hybrid), By Seat Capacity, By Application, By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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北米のバス市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、燃料別、座席数別、用途別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年03月31日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のバス市場規模は2030年までに131億6,000万米ドルに達すると推定され、2025~2030年にかけて11.2%のCAGRで成長すると予測されています。
北米のバス市場成長の背景には、米国でスクールバスの電動化が積極的に進んでいることがあります。これは、政府機関や民間企業がスクールバスの購入や学校へのリースに関するイニシアチブを発表しているためです。さらに、米国におけるバスの牽引力の増大は、国全体の高速道路インフラの刷新、各州政府による公共交通バスの電化、バス充電インフラへの投資の増大、民間交通サービス事業者による電気バス車両の開発、学校と連邦政府によるスクールバス車両の電化への積極的な投資によるものです。
この地域の政府は、厳しい環境規則や規制を実施しており、電気バスをより迅速に推進し、産業の拡大に拍車をかけています。例えば、2022年4月、ニューヨーク州知事のキャシー・ホーチュル(Kathy Hochul)と議員たちは、2,200億米ドル相当の州予算に合意しました。その中には、2035年までに約5万台のスクールバスを100%電気自動車に転換する案が含まれていました。この提案は、気候法の目的を推進する一方で、ニューヨーク州の大気の質を向上させることを目的としています。2027年までに、新規に調達するスクールバスをすべてゼロエミッションにすることを義務付けた。ホーチュル知事が今後提案する予定の追加法案によると、2035年までに、公道を運行するすべてのスクールバスをゼロ・エミッション・バスにすることを義務付けた。さらに、先進諸国の政府は、都市部での電気バスの利用を増やすための入札手続きを行りました。例えば米国では、カリフォルニア大気資源委員会(CARB)が立ち上げたプログラムに、排出ガスを出さない車両を製造するためのガイドラインが盛り込まれ、電気バスの需要を促進しています。
主要な市場参入企業は、自社のブランドイメージを向上させるため、北米で堅牢なゼロ・エミッション・バスを導入しています。例えば、2024年1月、BYD Company LtdはメキシコのMetrobusに20台の電気バスを納入し、この動向を例示しました。これらのバスは低床設計で、最大130人が乗車でき、3時間の充電時間と300kWhのバッテリー容量を誇る。バス市場の開拓は、自動車産業のバスメーカーが先進的なバッテリー・バスや水素燃料電池バスの開発に力を入れていることにも起因しています。例えば、2023年1月、大量移動ソリューション・プロバイダーであるNew Flyerは、製造会社であるHexagonを3回目のサプライヤーとして継続的に選定することを発表しました。約250万米ドルと推定されるこの契約では、Hexagon Purusのタイプ4水素貯蔵シリンダーが、ニューフライヤー社の水素燃料電池で順次製造される電気トランジットバスXcelsior CHARGE H2(TM)に使用され、1回の充填で最大350マイル/560キロメートルの走行距離を記載しています。
The North America bus market size is estimated to reach USD 13.16 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 11.2% from 2025 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. The North America bus market growth is attributed to the active electrification of school buses in the U.S. owing to government and private entities announcing initiatives for buying school buses or leasing them to district schools. Additionally, the growing traction of buses in the U.S. is attributed to the revamping of highway infrastructure throughout the country, the electrification of public transit bus fleet by the different state governments, growing investment towards bus charging infrastructure., the development of electric bus fleet by private transit service operators and aggressive investment by the school and federal government to electrify school buses fleet with the country.
Governments in the region have implemented stringent environmental rules and regulations, which are promoting electric buses more quickly, fueling the industry expansion. For instance, in April 2022, Kathy Hochul, the governor of New York, and legislators agreed on a state budget worth USD 220 billion. It included a proposal to convert approximately 50,000 school buses to 100% electric by 2035. While advancing the objectives of the Climate Act, the proposal aimed to enhance the air quality in New York State. By 2027, it required all new school bus procurements to be zero-emission. By 2035, it required all school buses operating on public roads to be zero-emission buses, according to the additional legislation that Governor Hochul plans to propose in the future. Additionally, the governments of developed countries have processed the tender to increase the use of electric buses in cities. For instance, in the U.S., a program launched by California Air Resources Board (CARB) included guidelines for the manufacturers to produce emission-free vehicles, thereby driving the demand for electric buses.
The major market players have introduced robust zero-emission buses in North America to improve their brand representation. For instance, in January 2024, BYD Company Ltd exemplified this trend by delivering twenty electric buses to Metrobus in Mexico. These buses boast a low-floor design, accommodating up to 130 passengers, with a three-hour charging time and a robust 300 kWh battery capacity. The growth of the bus market can also be attributed to the efforts by bus manufacturers in the automotive industry are pursuing to develop advanced, battery-powered, and hydrogen fuel cell-powered buses. For instance, in January 2023, New Flyer, a mass mobility solutions provider, announced selecting Hexagon, a manufacturing company, as a supplier continuously for the third time. Under the contract, which is estimated to be approximately USD 2.5 million, Type 4 hydrogen storage cylinders from Hexagon Purus to be used in Xcelsior CHARGE H2(TM), a sequentially manufactured electric transit bus made of hydrogen fuel-cell from New Flyer, offering a driving range of up to 350 miles/560 kilometers on a single fill-up.