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市場調査レポート
商品コード
1654452
電動バリカン&トリマーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Electric Hair Clipper & Trimmer Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Corded, Cordless), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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電動バリカン&トリマーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年01月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の電動バリカン&トリマー市場規模は2030年までに73億2,000万米ドルに達すると予測され、2025~2030年のCAGRは3.1%で拡大する見込みです。
デザインを改善した革新的な製品の発売は、電動バリカン&トリマーの需要を促進する主要要因です。例えば、2019年6月、Xiaomi MIはインドで髭トリマーを発売しました。このトリマーの主要特徴は、ステンレスボディ、コード付き/コードレス使用、改良されたバッテリー、防水、トラベルロックなどです。このバリカンは特にインド市場向けに設計されています。
ヒゲの動向は、予測期間中に電動バリカンの需要を促進すると予想されます。ヒゲは男性をスタイリッシュでセクシーに見せ、潜在的なパートナーにアピールするため、ヒゲの人気は着実に高まっています。先進諸国ではカミソリの売上が着実に減少しているが、その主要理由は、これらの国の人々が髭を生やした外観を選ぶか、電動トリマーを使用するためです。さらに、これらの国の消費者は環境に優しい製品にシフトしているため、使い捨てカミソリの使用を最小限に抑えています。例えば、米国環境保護庁によると、米国では20億個の使い捨てカミソリと刃が生産されています。ある調査によると、2018年、米国では1億6,000万人以上の消費者が使い捨てカミソリを使用していました。このような要因は、予測期間中に電気バリカンの採用を促進すると予想されます。
2018年にはコードレス製品が主要市場シェアを占めました。これらのバリカンは電池式で、より手軽で、持ち運びが容易です。コードレスバリカンは、旅行が好きで、ヘアスタイリングのルーチンを持ち歩くのが好きな人々に最適です。革新的な製品の発売とバッテリー寿命の向上が、コードレス電動バリカンの需要を促進すると予想される主要要因です。例えば、2016年3月、Wahlは顔の毛の増加傾向をサポートするためにひげ専用トリマーを発表しました。この製品は特にひげのトリミング用に設計されており、強力なリチウムイオンバッテリーを搭載しています。
オフラインチャネルセグメントは2018年に87.3%の主要シェアを占めました。これらの小売業者のプレゼンスが世界中で高まることで、製品の認知度が向上し、ひいては市場の成長に好影響を与えると予想されます。オンラインセグメントは、2019~2025年にかけて最も速いCAGR 4.1%で拡大すると予測されます。ティアIIとティアIII都市におけるeコマース小売業者の存在感の高まりは、当日配送サービスの導入と相まって、オンラインチャネルを通じたこれらの製品の販売を促進すると予想されます。例えば、2019年現在、Amazon Retail Indiaは100以上の都市に進出しており、2020年末までに60のTier IIとTier III都市に進出する予定です。また、著名企業の大半は自社サイトを持っており、これがセグメントの成長に寄与しています。
2018年の市場シェアはアジア太平洋が上位を占めました。製品の知名度の向上は、若い男性の間でひげを生やす傾向が強まっていることと相まって、予測期間中に電動トリマーの需要を押し上げると予想される主要要因です。中東・アフリカは、2019~2025年にかけて最も速いCAGR 3.7%で拡大すると予測されています。男性のグルーミングへの支出の増加は、この地域で電動トリマーの使用を促進すると予想される主要要因です。
The global electric hair clipper & trimmer market size is anticipated to reach USD 7.32 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 3.1% from 2025 to 2030. Launch of innovative products with improved design is a main factor driving demand for electric hair clipper & trimmer. For instance, in June 2019, Xiaomi MI launched a beard trimmer in India. Key features of the trimmer include stainless body, corded/cordless usage, improved battery, waterproof, and travel lock. The clipper is especially designed for the Indian market.
Growing trend of beard is expected to fuel demand for electric clipper over the forecast period. Popularity of beard is steadily increasing as it makes men look stylish and sexy and appealing to the potential partner. Sales of razor has been decreasing steadily across the developed countries mainly because people in these countries either opt for full beard look or use electric trimmer. Moreover, consumers in these countries are shifting towards environment friendly products, thus minimizing use of disposable razor. For instance, according to the U.S. Environmental Protection Agency, America produced 2 billion disposable razors and blades. According to a study, in 2018, more than 160 million consumers in U.S. used disposable razors. Such factors are expected to fuel adoption of electric hair clipper over the forecast period.
Cordless products held a leading market share in 2018. These clippers are battery operated, more handy, and accessible to carry around. Cordless clipper is the best for people who love to travel and like to carry their hair styling routine with them. Launch of innovative products, coupled with improved battery life, is a main factor expected to fuel the demand for cordless electric clipper. For instance, in March 2016, Wahl introduced beard only trimmer to support growing facial hair trend. The product is especially designed for trimming beard and is equipped with powerful lithium ion battery.
The offline channel segment held a leading share of 87.3% in 2018. Rising presence of these retailers across the world will increase the product's visibility and thus, in turn, is expected to have a positive impact on the growth of the market. The online segment is anticipated to expand at the fastest CAGR of 4.1% from 2019 to 2025. Increasing presence of e-commerce retailers in tier II and tier III cities, coupled with introduction of same day delivery services, is expected to boost the sales of these products through online channel. For instance, as of 2019, Amazon Retail India have presence in more than 100 cities and plans to expand in 60 tier II and tier III cities by the end of 2020. Most of the prominent companies also have their own sites, which contributes to the segment growth.
Asia Pacific held a leading market share in 2018. Increasing product visibility, coupled with growing trend of beard among young men, is a main factor expected to boost the demand for the electric trimmer over the forecast period. Middle East and Africa is anticipated to expand at the fastest CAGR of 3.7% from 2019 to 2025. Increasing spending on male grooming is a main factor expected to fuel the use of electric trimmer in the region.