デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1633826

米国の二輪車市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、セグメント予測、消費者動向、競合分析、2025年~2030年

U.S. Motorcycle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Motorbikes, Scooters, Mopeds), Segment Forecasts, Consumer Behavior And Competitive Analysis, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
米国の二輪車市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、セグメント予測、消費者動向、競合分析、2025年~2030年
出版日: 2024年12月03日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の二輪車市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の二輪車市場規模は2030年までに132億8,000万米ドルに達する見込みです。

同市場は2025~2030年にかけてCAGR 4.1%で拡大すると予測されています。可処分所得の増加が市場を牽引すると見られています。アメリカ人の余剰所得は二輪車の購入に充てられ、自動車の販売と登録の増加につながります。運輸統計局によると、米国の二輪車登録台数は過去10年間で増加しており、1997年の382万6,373台から2006年には667万8,958台と、全体で75%増加しています。また、路上走行可能な二輪車の新車販売台数は、1997年の26万台から2006年には89万2,000台へと、同期間にさらに急激に増加しています。

さらに、Statista Inc.によると、2016年には米国で合計48万7,144台が販売されました。これは、今後数年間におけるこれらの製品に対する潜在的な需要と成長を示しています。経済水準の向上、ライフスタイルの変化、石油価格の上昇により、顧客の嗜好は自動車に比べて燃費の良い二輪車へとシフトしています。二輪車は効果的で手頃な価格の移動手段であるため、労働者階級や若い世代が二輪車に魅力を感じています。都市化の進展も、同国市場の成長を促す重要な要因となっています。

2015年の国際移住機関によると、毎週約300万人が都市部に移住しています。現在、北米では人口の約82%が都市部に住んでおり、中・大都市に集中しています。このような都市化の大きな動向は、新製品の認知度向上とその容易な入手につながりました。これらすべての要因が、予測期間中に米国の二輪車産業を押し上げると予想されます。

米国の二輪車市場レポートハイライト

  • 高い普及率と幅広い製品群により、米国の二輪車市場は二輪車セグメントが56.0%の圧倒的シェアを占めます。
  • 都市化の進展と効率的かつ経済的な移動手段へのニーズが二輪車需要を押し上げました。
  • スクーターセグメントは、燃費の良さ、軽量、低コストといった利点があり、予測期間中に4.3%の好成長が見込まれます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の二輪車市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連市場展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 利益率分析(産業レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国の二輪車市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国の二輪車市場、製品別:主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018~2030年
    • 二輪車
    • 原付
    • モペット

第6章 米国の二輪車市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • HARLEY-DAVIDSON
    • Suzuki Motor Corporation
    • Honda Motor Co., Ltd.
    • BMW AG
    • Yamaha Motor Co., Ltd
    • Kawasaki Heavy Industries, Ltd
    • Triumph Motorcycles
    • Ducati Motor Holding SpA
    • KTM AG
    • Polaris Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1. U.S. motorcycle market: Key market driver analysis
  • Table 2. U.S. motorcycle market: Key market restraint analysis
  • Table 3. U.S. motorcycle market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 4. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 5. Company market share, 2024 (%)
  • Table 6. Company heat map analysis, 2024
  • Table 7. Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. motorcycle market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 Global parent industry and U.S. motorcycle size (USD Million)
  • Fig. 11 U.S. motorcycle size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 12 U.S. motorcycle market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. motorcycle market: Value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. motorcycle market: Dynamics
  • Fig. 15 U.S. motorcycle market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. motorcycle market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Fig. 17 Motorbikes market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Scooters market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Mopeds market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Key company categorization
  • Fig. 21 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 22 Strategic framework of U.S. motorcycle
目次
Product Code: GVR-2-68038-353-9

U.S. Motorcycle Market Growth & Trends:

The U.S. motorcycle market size is expected to reach USD 13.28 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to expand at a CAGR of 4.1% from 2025 to 2030. Increasing amount of disposable income is expected to drive the market. A surplus amount of income is used by Americans to buy motorcycles which leads to an increase in the sales and registration of vehicles. According to the Bureau of Transportation Statistics, motorcycle registrations in the U.S. have increased over the past 10 years, from 3,826,373 in 1997 to 6,678,958 in 2006, which indicates an overall increase of 75%. Sales of new street-legal motorcycles increased more sharply over the same period, from 260,000 in 1997 to 892,000 in 2006.

Furthermore, according to Statista Inc., a total of 487,144 units were sold in the U.S. in the year 2016. This shows the potential demand and growth for these products in the coming years. Growing economic standards, changing lifestyles and increasing rates of petroleum are shifting the customer preference towards motorcycles which offer greater fuel efficiency in comparison to cars. Motorcycles are an effective and affordable way of transport owing to which the working class and the younger generation of society are more attracted to these products. Growing urbanization is also a significant factor in driving the growth of the market in the country.

According to the International Organization for Migration in 2015, around 3 million people are migrating to cities every week. Currently, around 82% of the population in North America are living in urban areas with a high concentration in mid and large-sized cities. Such a huge trend towards urbanization has led to a growing awareness of new products and their easy availability. All these factors are expected to boost the U.S. motorcycle industry over the forecast period.

U.S. Motorcycle Market Report Highlights:

  • Motorbikes segment held the dominant share of 56.0% in the U.S. motorcycle market owing to the high adoption rate and wide range of products
  • The rise of urbanization and the need for efficient and economical transportation options have boosted the demand for motorcycles.
  • Scooters segment is expected to grow at a lucrative rate of 4.3% over the forecast period owing to the associated advantages such as better fuel efficiency, lightweight, and low cost.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Motorcycle Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Motorcycle Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Motorcycle Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Motorbikes
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Scooters
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Mopeds
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Motorcycle Market: Competitive Analysis

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Participant's Overview
  • 6.4. Financial Performance
  • 6.5. Product Benchmarking
  • 6.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 6.7. Company Heat Map Analysis
  • 6.8. Strategy Mapping
  • 6.9. Company Profiles
    • 6.9.1. HARLEY-DAVIDSON
      • 6.9.1.1. Company Overview
      • 6.9.1.2. Financial Performance
      • 6.9.1.3. Product Portfolios
      • 6.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.2. Suzuki Motor Corporation
      • 6.9.2.1. Company Overview
      • 6.9.2.2. Financial Performance
      • 6.9.2.3. Product Portfolios
      • 6.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.3. Honda Motor Co., Ltd.
      • 6.9.3.1. Company Overview
      • 6.9.3.2. Financial Performance
      • 6.9.3.3. Product Portfolios
      • 6.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.4. BMW AG
      • 6.9.4.1. Company Overview
      • 6.9.4.2. Financial Performance
      • 6.9.4.3. Product Portfolios
      • 6.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.5. Yamaha Motor Co., Ltd
      • 6.9.5.1. Company Overview
      • 6.9.5.2. Financial Performance
      • 6.9.5.3. Product Portfolios
      • 6.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.6. Kawasaki Heavy Industries, Ltd
      • 6.9.6.1. Company Overview
      • 6.9.6.2. Financial Performance
      • 6.9.6.3. Product Portfolios
      • 6.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.7. Triumph Motorcycles
      • 6.9.7.1. Company Overview
      • 6.9.7.2. Financial Performance
      • 6.9.7.3. Product Portfolios
      • 6.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.8. Ducati Motor Holding S.p.A
      • 6.9.8.1. Company Overview
      • 6.9.8.2. Financial Performance
      • 6.9.8.3. Product Portfolios
      • 6.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.9. KTM AG
      • 6.9.9.1. Company Overview
      • 6.9.9.2. Financial Performance
      • 6.9.9.3. Product Portfolios
      • 6.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 6.9.10. Polaris Inc.
      • 6.9.10.1. Company Overview
      • 6.9.10.2. Financial Performance
      • 6.9.10.3. Product Portfolios
      • 6.9.10.4. Strategic Initiatives